|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ekstremt trøtt
|
![]() Prisnivå i Tyrkia?Hvordan er prisnivået på mat og drikke der? Har noen ca priser på div ting man pleier å spise/drikke?
![]() |
#2 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Prisnivå i Tyrkia?Sist vi var i Tyrkia, i -05 synes jeg ikke det var spes billig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Prisnivå i Tyrkia?vi betalte ca 1000,- for middag til 2 v og 3 b og brus til barna og øl/vin til voksne når vi kjøpte mat utenfor hotellet.
![]() |
#4 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Prisnivå i Tyrkia?
Oisann, da har prisene økt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Prisnivå i Tyrkia?Vi var der i 2008.
![]() |
#6 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Prisnivå i Tyrkia?Hovedrettene er kurrante i pris, men de er "ram" på å spørre om man vil ha salat og chips - som koster skjorta. Det erfarte iallefall vi da vi var i Kemer i 04.
![]() |
#7 |
ekstremt trøtt
|
Det er jo sinnsykt. Det er mer enn vi betaler for å spis her hjemme det. Ei jeg spurte som er en del der sa at det var billig, men jeg stoler ikke 100% på at hun er helt oppdatert.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Prisnivå i Tyrkia?Du går vel ikke på en "normalt pen resturant" i Norge og spiser middag 2 voksne og 3 barn inkludert øl og vin til de voksne for under en tusenlapp? På en rimlig kafe, kanskje, men skal du sammenligne priser må du sammenligne det samme, og du hadde vel ikke tenkt deg på mcDonalds-nivå i Tyrkia?
![]() |
#9 |
Off the map.
|
![]() Sv: Prisnivå i Tyrkia?1000 kroner for en skikkelig middag for fem med god drikke kommer du ingen vei med hjemme i Norge i alle fall. Men det finnes sikkert billigere sjapper i Tyrkia også. Jeg har bare vært på Gran Canaria av sydensteder de siste årene. Og det er null problem å svi av en tusenlapp eller mer bare for to voksne, men det går også helt fint å spise god mat til en mye billigere penge. Typisk hamburgersjapper, lokale tapas-steder, kan man få helt OK mat til en rimelig penge.
![]() |
#10 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Prisnivå i Tyrkia?Vi går sjelden på "fin" restaurant her hjemme.
![]() |
#11 |
ekstremt trøtt
|
Jeg kan ikke skjønne hva dere spiser hvis dere klarer å svi av mer enn en tusenlapp på to voksne på GC. Vi betalte ca 3500 for middag for 10 personer, tre retter og alle kunne velge hva de ville av mat og drikke fra menyen. På en av de dyrere restaurantene der vi var på GC.
![]() |
#12 |
Off the map.
|
![]() Sv: Prisnivå i Tyrkia?Forrett, hver sin hovedrett med kjøtt, dessert. En god flaske vin, konjakk og kaffe og kanskje et par Irish.
![]() |
#13 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Prisnivå i Tyrkia?Alle 10 spiste forrett, hovedrett og dessert. Noen var barn så de drakk ikke så mye alkohol, kun alkoholfrie drinker og x antall brus. Vi voksne drakk drinker, øl, vin og brus.
![]() |
#14 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Prisnivå i Tyrkia?Burgeren, hvilken er det av de? Er det den med papegøyene?
![]() |
#15 |
Off the map.
|
Ja, det gikk mange år før jeg turte spise der, men de har faktisk grei mat. Tar ofte med kylling hjem derfra. Men det er jo ikke 'ut og spise' om du skjønner. Det er for å bli mett.
![]() |
#16 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Prisnivå i Tyrkia?Vi har spist der et par ganger. Første gangen vi var nedover tok vi ikke sjangsen, men andre gang tenkte vi at det skadet ikke å prøve å ta en lunsj der. Ikke sånne steder vi velger å spise på til vanlig, men vi prøvde der istede for å spise lunsj i leiligheten. Maten var grei den.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Prisnivå i Tyrkia?Jeg mener at i Alanya i fjor så betalte jeg ca 20 Tyrkiske Lire for en biff, det er vel rundt 70-80 kr. I Side året før var det enda billigere mener jeg.
![]() |
#18 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Feb 2010
![]() |
![]() Sv: Prisnivå i Tyrkia?Hei ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Endelig ferdigflyttet
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: Prisnivå i Tyrkia?Hotellbutikken på Pegasos er enda dyrere.
![]() |
#20 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Feb 2010
![]() |
![]() Sv: Prisnivå i Tyrkia?Ja dyrt på hotel |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|