|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Må fleece vaskes før det sys av?Har et digert stykke med fleece som skal bli 3 kjoler, men må jeg vaske stoffet før jeg klipper i det og syr? Det er for stort til å gå i maskinen i ett stykke, og det er jo dumt og klippe det opp uten at jeg vet hvor store deler jeg trenger. Krymper fleece noe når det vaskes første gangen? Eller kan jeg droppe vasking før sying? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må fleece vaskes før det sys av?Har aldri opplevd at vanlig fleece (polyester?) krymper eller endrer fasong i vask, så jeg ville droppet å vaske det først (hvis det ikke er ullfleece, da - men da regner jeg med at du ville spesifisert det).
![]() |
#3 |
Står på egne ben
![]() Sv: Må fleece vaskes før det sys av?Det er vanlig antinupp polarfleece jeg har kjøpt på Stoff & Stil. Skal jeg ta sjansen da på å bare klippe i vei? Så kan jeg bare vaske hele kjolen når den er ferdig før den brukes? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Må fleece vaskes før det sys av?Jeg vasker alt stoff før jeg syr, så slipper jeg problematikken.
![]() |
#5 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Må fleece vaskes før det sys av?Jeg har ikke vasket fleece kjøpt på S&S før jeg har sydd av det, og det har aldri krympet for min del.
![]() |
#6 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Må fleece vaskes før det sys av?I følge nettsidene til S&S, krymper polarfleece 3% ved vask.
![]() |
#7 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Må fleece vaskes før det sys av?Jeg har sydd mange kjole ri det stoffet og har aldri vasket det før jeg syr.
![]() |
#8 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Må fleece vaskes før det sys av?Legg til litt for krymp, fleecen trekker seg litt sammen.
![]() |
#9 |
Spent ?
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må fleece vaskes før det sys av?Jeg vasker alltid fleece |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|