|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Å male trappen - hvor holdbart blir det?Vi vurderer å pusse ned og male vår lakkerte furutrapp, som har sett sine beste dager for lenge siden. Ser at det er ulike anbefalinger ute og går ifht lakk med farge/maling/skipsmaling, ulik farge på trappetrinn og gelender etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Endelig ferdigflyttet
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?Dette vet jeg ingenting om annet enn at det er en kjempestor jobb! Lykke til!
![]() |
#3 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?Vi har malt trappen vår og er kjempefornøyd. Vi pusset ikke ned hele greia, fikk veiledning fra fargehandelen om at vi bare trenkte å pusse over, rubbe opp den gamle lakken. (Og mannen i butikken mente at det strengt tatt ikke var nødvendig, men vi gjorde det likevel) Rubb og vask godt. Bruk golvmaling som er veldig tynnflytende. Regn med 3 strøk. Malingen er oljebasert og lukter fandens oldemor. Det er ikke mulig å bo i huset mens det males og det bør gjøres når været ute tilsiser at du kan ha god utlufting. Husk at den som maler må bruke maske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?Vi måtte male om igjen etter ett år, men vi har hund som forårsaker endel slitasje. Nå har vi lagt teppegulv på trinnene i stedet.
![]() |
#9 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?Altså - det er ikke sikkert vi kommer til å gjøre dette selv, så hvordan det gjøres er strengt tatt ikke så interessant. ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Naboen har hvitt trapp og mopper daglig. Holder likevel på å bli gal av alt støvet som vises. Jeg har gråtrapp og vet at støvet er der, men jeg ser det ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?Hm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
Ja, jeg har tenkt på det. Men 1) hvor lys kan den være og 2) det meste annet i huset er hvitt og brunlige nyanser. Passer det med grå? Jeg vil ikke ha brun trapp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kjappere.
![]() |
#17 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?Vi er på vårt andre hus med hvit trapp. Det er flott å se på dog blir det støveste kjempefort. Men ikke verre enn at jeg holder ut 1 uke før jeg støvsuger, støvsuger oftere på kjøkkenet for å si det sånn. I vårt forrige hus bodde vi 3 år etter at trappen ble hvit. Der brukte vi trappemaling. Mener vi brukte 2 strøk. Fortsatt like fint og ingen hakk i malingen. Heller ikke spesielt glatt. Vi gjorde imidlertid en kjempejobb med å fjerne 20 lag med gammel mailing først.
![]() |
#18 |
Kontrollfrik
Har det som heter trappemaling en spesiell glansgrad? Hvis jeg mopper annenhver dag i trappa, kan jeg ha hvit trapp da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?Naboen har grå trinn og hvitt rekkverk. Det er på min vurderingsliste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
...
![]() Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?Jeg ville valgt en matt lakk med farge i. Den blir ikke så glatt og så synes ikke skiten så godt på matt som blank lakk. Hvor mye farge du vil ha i kan du vel bestemme selv. Kjenner noen som har gjort det slik og det ble veldig stilig. Treets struktur kommer veldig godt fram på en flott måte.
![]() |
|
|