|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Husleie-reglerNoen som kan dette godt?
![]() |
#2 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Husleie-reglerJeg tror ikke utleier kan ta betalt fra deg om han har funnet ny leieboer. Da skal vel du løses fra avtalen.
![]() |
#3 |
priiiima donna
![]() Sv: Husleie-reglerJa jeg er også veldig spent.
![]() |
#4 |
Ferdig!
Hvor: Telemark
![]() Sv: Husleie-reglerJeg vet om andre som faktisk gjør det samme. Jeg mener det er uhørt men aner ingen ting om det er ulovlig ol.l. og hva du evt skulle slå i bordet med.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() Sv: Husleie-reglerKontrakten er jo brutt for deres del dersom han leier den ut videre fra dag 1 i deres oppsigelsestid, så da ville jeg latt være å betale den siste mnd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
priiiima donna
![]() Sv: Husleie-reglerVi hadde allerede betalt for den måneden, forskudd 2 måneder. Vi flyttet for orden skyld aldri inn. Vi sa opp på dagen grunnet alvorlige feil og mangler ved boligen som ikke vi hadde blitt informert om. Avtalte leieforholdet pr telefon, kun mann som hadde sett leiligheten i 5. min da den var møblert og la ikke merke til disse tingene som vi så godt da huset var tomt. Dette var 1. juli. 1 aug hadde han ny leietaker. Vi skulle egentlig betalt august og september. Maste lenge om å få tilbake aug-betalinga og fikk til slutt tilbake 2000 kr av kona hans (halv husleie). Det gjenstår derfor 2000 kr i vår favør mener vi. Så purret vi nok en gang nå nylig og da får vi til svar at det er feil og at vi egentlig skylder dem 6000 kr.
![]() |
#7 |
priiiima donna
![]() Sv: Husleie-reglerJeg mener også det er kontraktsbrudd når han lar andre flytte inn når den fortsatt er "vår" i henhold til kontrakt. Og det var jo helt greit. Det som ikke var greit var at han mener han skal ha dobbel husleie.
![]() |
#8 |
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2010
![]() |
![]() Sv: Husleie-reglerHey |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Sv: Husleie-reglerJeg aner ikke om dette er lovlig eller ikke, det blir vel ikke et problem før dere evt. skal inn i leiligheten og da hadde dere nok hatt en sterk sak.
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Husleie-reglerEh, ser nå etter at jeg hadde svart at det jeg svarte på er gammelt. Lar det stå likevel, jeg..
Litt avhengig av hvilke feil og mangler det er snakk om, hadde dere muligens hatt rett til å heve kontrakten uten å betale noe som helst.
![]() |
![]() |
|
|