Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Morsdag, feirer dere den dagen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-10, 11:22   #1
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Morsdag, feirer dere den dagen?

Feirer dere den dagen?

Jeg er veldig lite opptatt av dagen for meg selv personlig. Men jeg sier ikke nei til de fine tegningen jeg får av jentene, heller ikke det at deg får en sovemorgen. Men jeg bryr meg ikke så mye om kjøpegaver.

Men til mamman min kjøper jeg altid en blomsterbukett og skriver ett fint kort. Hun er så god og snill, så hun fortjener en liten oppmerksom het. Prøver og vise at jeg sitter pris på hun utenom også da.

Gammel 11-02-10, 11:24   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsdag, feirer dere den dagen?

Selvsagt ikke.

Gammel 11-02-10, 11:29   #3
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Nei egentlig ikke,bryr meg lite. Men setter pris på om jeg får en tegning ol.

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 11:45   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Feirer er vel å dra det langt, men ungene ordner med en oppmerksomhet. Det er som regel fine kort og tegninger og slikt. Jeg får også sove lenge og får servert frokost - hvilket er en stor gave i seg selv.

Gammel 11-02-10, 11:46   #5
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, feirer ikke. Men jeg skal ringe mamma.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 11:49   #6
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Nei, men min mor gjør, ergo må jeg.

I år reiser jeg bort

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 13:54   #7
beatemor
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2010
beatemor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nope - den går glatt forbi....

beatemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 13:54   #8
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Nei. Og det irriterer mora mi grønn.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 13:56   #9
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

For noen år siden fikk jeg et kort av min datter der det to "dette kortet gjelder for alle morsdager som kommer", det henviser hun til fortsatt. Feirer lite. Men jeg husker at jeg var veldig opptatt av dagen overfor mine foreldre

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 13:57   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når er det morsdag igjen?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 13:58   #11
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Nei. Jeg har vel gitt min egen mor blomster ved én anledning, fordi jeg tilfeldigvis jobbet et sted der de solgte tulipaner. Ellers er jeg ikke vant til å feire verken morsdag eller farsdag. Jeg tviler på at det kommer til å markeres i mitt eget hjem heller, i alle fall ikke i år - mannen min kjøper neppe blomster eller baker kake på vegne av et foster. Han fikk nå ikke noe i november så.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 13:59   #12
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Nå på søndag, samtidig med Valentine og fastelaven.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 13:59   #13
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sender kort og ordner gave til mamma og svigermor. (Dvs, mannen ordner til svigermor) Guttungen tegner kort (Takk, det ble myyyye enklere når jeg kunne overlate det til ham, før pleide jeg lage kort)

Mener bevisst å huske jeg fikk gave i fjor ja.

(og jada, guttungen tegnet kort til sin far, morfar og farfar i høst, og gaver ble ordnet da også.)

Jeg vil dog si at vi MARKERER dagen mer enn å FEIRE den. I min barndom besøkte vi alltid farmor og mormor på morsdagen, og da var det kakeservering også. Av geografiske årsaker besøker vi ikke våre mødre, men vi ringer dem. Kake blir det dog ikke.

Gammel 11-02-10, 14:00   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Nå på søndag, samtidig med Valentine og fastelaven.

Nei, eller, crap, jeg er jo nødt til å finne på et eller annet som barna kan få gjøre sånn at de har noe å fortelle når alle spør hva de gjorde på morsdag.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 14:01   #15
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

I år faller morsdag og valentines og fastelavnsøndag på samme dag!

Så, om det ikke blir kake, så blir det vel i alle fall boller på søndag tenker jeg.

Gammel 11-02-10, 14:01   #16
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Nope.
Har ikke vært vant til det hjemmefra, og alle sånn dager er effektivt boikottet av mannen:

Sitat:

tåpelig påfunn fra handelsstanden.

Det hender jeg ringer mamma om jeg husker det, og møter jeg henne (typ. middag e.l.), har jeg kanskje med en blomsterbukett.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 14:05   #17
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forøvrig har vi ikke noen faste tradisjoner med morsdag/frasdag. Det kommer ann på om vi gidder.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 14:30   #18
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja den blir markert og det er kjempehyggelig, både morsdag og farsdag, og en trengen ikke løpe til butikken for å markere dagen heller.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 14:33   #19
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Ja, vi gir alltid en liten oppmerksomhet til våre mødre. Det har vært litt stress fordi vi alltid har følt at vi har måttet besøke dem på dagen.

Nå er jeg jo mamma selv. Og vi skal selvfølgelig feire det!!!!
Må ha morsdagskake på den dagen. Og når tuppelur blir større håper jeg jo på å få fine tegninger og sånn den dagen.

Gammel 11-02-10, 14:36   #20
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Nja, det er alltid en eller annen som har bursdag da (og på farsdagen), så vi tar liksom ikke morsdag/farsdag i tillegg. Men kaker er jo godt da. Tro om jeg klarer å skaffe/lage boller med krem til fastelaven (min mors bursdag i år).

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:03.