|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har tro på forbedring
|
![]() Omgangssjuke. Hvor lang tid kan man regne med det tar før man blir smittet?- og hvor lenge kjenner man symptomer før man begynner å spy?
![]() |
#2 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Omgangssjuke. Hvor lang tid kan man regne med det tar før man blir smittet?Du skal bli smittet innen et døgn / 24 timer.
![]() |
#3 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Omgangssjuke. Hvor lang tid kan man regne med det tar før man blir smittet?Her har vi hatt inkubasjonstider mellom 12 timer og 8 dager (!).
![]() |
#4 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Omgangssjuke. Hvor lang tid kan man regne med det tar før man blir smittet?Eldste her hadde diarè på søndag, jeg hadde utbrudd i begge ender natt til onsdag. (Begynte så smått med diarè på tirsdagskvelden.) :urk:
![]() |
#5 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Omgangssjuke. Hvor lang tid kan man regne med det tar før man blir smittet?Leo spydde fredag kveld, jeg begynte mandag ettermiddag.
![]() |
![]() |
#6 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Omgangssjuke. Hvor lang tid kan man regne med det tar før man blir smittet?Knerten spydde onsdag natt og hadde diare til og med fredag, jeg spydde søndag formiddag.
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Omgangssjuke. Hvor lang tid kan man regne med det tar før man blir smittet?De sier at inkubasjonstid er 6 til 54 timer. Det vanligste er vel ca. 12 timer tror jeg. |
![]() |
![]() |
#8 |
Twinsouls
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Omgangssjuke. Hvor lang tid kan man regne med det tar før man blir smittet?Her i huset fikk sønnen (15 åringen) min det et døgn etter på fikk datteren( på18 år) min det.
![]() |
#9 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Omgangssjuke. Hvor lang tid kan man regne med det tar før man blir smittet?Hm, så derfor kan det godt være at jeg brygger på noe da. Gubben ble syk dagen i dag, forresten - ganske essensiell informasjon..
![]() |
#10 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Omgangssjuke. Hvor lang tid kan man regne med det tar før man blir smittet?
Det der har jeg heldigvis aldri opplevd. Jeg spyr som en gal i 12 timer, og så er jeg ganske oppegående etter det.
![]() |
#11 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Omgangssjuke. Hvor lang tid kan man regne med det tar før man blir smittet?
Jeg og Rochermannen fikk omgangssyken av Poden for noen uker siden og vi kom aldri så langt at vi kastet opp. Lå bare rett ut på sofaen med skikkelig vondt i magen, og en følelse av å måtte spy, men ingenting skjedde. Utrolig slitsomt! De værste magesmertene ga seg etter tre dager, men jeg var uggen i en uke
![]() |
#12 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Omgangssjuke. Hvor lang tid kan man regne med det tar før man blir smittet?Hvis du blir spysyk og er ferdig i morgen kan dere vel ha selskap på søndag, men hvis du ikke er ferdig før på lørdag ville jeg droppet det.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Omgangssjuke. Hvor lang tid kan man regne med det tar før man blir smittet?Inkubasjonstiden fra siste diarè eller oppkast er jo ca 48 timer, så det kommer alt an på hvor lenge du er syk om du blir det
![]() |
|
|