Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Omgangssjuke. Hvor lang tid kan man regne med det tar før man blir smittet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-10, 18:23   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Omgangssjuke. Hvor lang tid kan man regne med det tar før man blir smittet?

- og hvor lenge kjenner man symptomer før man begynner å spy?

Dette bør jeg forøvrig vite - jeg har omgangssjuka årlig nesten. Nå har jeg hatt vondt i magen i 2 dager i strekk - men jeg blir liksom ikke verre eller bedre. Storebror hadde omgangssyken på mandag (og jeg har spritet og kloret alt jeg har greid) - er det på vei, mon tro?

Gammel 11-02-10, 19:49   #2
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Omgangssjuke. Hvor lang tid kan man regne med det tar før man blir smittet?

Du skal bli smittet innen et døgn / 24 timer.
Snuppa her hadde diaré i noen dager (uten oppkast) og rett etterpå slet jeg litt med magen - så kanskje man kan få det i en mildere grad?

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 19:50   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her har vi hatt inkubasjonstider mellom 12 timer og 8 dager (!).

Gammel 11-02-10, 19:59   #4
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Eldste her hadde diarè på søndag, jeg hadde utbrudd i begge ender natt til onsdag. (Begynte så smått med diarè på tirsdagskvelden.) :urk:

Jeg har opplevd alt fra 12 timer til 4 døgn.

Gammel 11-02-10, 20:01   #5
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Leo spydde fredag kveld, jeg begynte mandag ettermiddag.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 20:07   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knerten spydde onsdag natt og hadde diare til og med fredag, jeg spydde søndag formiddag.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 20:10   #7
Left
Passiv

Standard

De sier at inkubasjonstid er 6 til 54 timer. Det vanligste er vel ca. 12 timer tror jeg.

Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 20:16   #8
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Her i huset fikk sønnen (15 åringen) min det et døgn etter på fikk datteren( på18 år) min det.
Ca 14 dager siden det. Så nå på tirsdag fikk sønnen min det igjen på nytt.Han har hatt de i tre dager begge gangene.Vi andre har ikke fått noe.

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 20:17   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, så derfor kan det godt være at jeg brygger på noe da. Gubben ble syk dagen i dag, forresten - ganske essensiell informasjon..

Vel: På søndag skal vi ha bursdagsselskap til lillebror. Er vi dum om vi har 7 gjester, liksom? - da med storebrors smitte fra mandag, gubbens smitte fra torsdag? (spyr ikke mer nå)...og kanskje jeg på fredag?

Gammel 11-02-10, 20:18   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Siw, her.

Her i huset fikk sønnen (15 åringen) min det et døgn etter på fikk datteren( på18 år) min det.
Ca 14 dager siden det. Så nå på tirsdag fikk sønnen min det igjen på nytt.Han har hatt de i tre dager begge gangene.Vi andre har ikke fått noe.

Det der har jeg heldigvis aldri opplevd. Jeg spyr som en gal i 12 timer, og så er jeg ganske oppegående etter det.

Gammel 11-02-10, 20:21   #11
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

- og hvor lenge kjenner man symptomer før man begynner å spy?

Dette bør jeg forøvrig vite - jeg har omgangssjuka årlig nesten. Nå har jeg hatt vondt i magen i 2 dager i strekk - men jeg blir liksom ikke verre eller bedre. Storebror hadde omgangssyken på mandag (og jeg har spritet og kloret alt jeg har greid) - er det på vei, mon tro?

Jeg og Rochermannen fikk omgangssyken av Poden for noen uker siden og vi kom aldri så langt at vi kastet opp. Lå bare rett ut på sofaen med skikkelig vondt i magen, og en følelse av å måtte spy, men ingenting skjedde. Utrolig slitsomt! De værste magesmertene ga seg etter tre dager, men jeg var uggen i en uke

Poden hadde forøvrig helt vanlig omgangssyke(spy, diarè) og vi var veldig nøye med spriting, kokvasking og grønnsåpe, men det virker nesten ikke som om det funker når man først har fått det innenfor dørkarmen

God bedring!

Gammel 11-02-10, 20:27   #12
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du blir spysyk og er ferdig i morgen kan dere vel ha selskap på søndag, men hvis du ikke er ferdig før på lørdag ville jeg droppet det.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 20:32   #13
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Inkubasjonstiden fra siste diarè eller oppkast er jo ca 48 timer, så det kommer alt an på hvor lenge du er syk om du blir det

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20.