|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Bok"klubb" på FP?Vi gjorde det med hell den gangen vi leste Henrik Langeland. Jeg leste også "Landstrykere" av Hamsun, men da ble det aldri startet noen diskusjon i etterkant. Men jeg fikk lest boka igjen, og koste meg stort med den.
![]() |
![]() |
#7 |
kamerat
|
![]() Sv: Bok"klubb" på FP?Det har vært veldig moro de gangene det har fungert. Jeg er i skikkelig dårlig leserytme om dagen, men jeg kan sikkert finne på å slenge meg med.
![]() |
#8 |
flisespikker
|
![]() Sv: Bok"klubb" på FP?Det bør være en forholdsvis kort bok, og så bør den være lett tilgjengelig i butikken, helst i paperback - med andre ord enten en ganske ny bok eller en "klassiker". Jeg har veldig lyst til å lese noe Cormac McCarthy - nå kommer jo The Road på kino, så den er ganske aktuell og lett å finne i butikken, både på engelsk og norsk, men den er kanskje ikke sånn som alle har lyst til å lese? Den er vel ganske "mørk" og sånt, forstår jeg.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bok"klubb" på FP?Jeg har også lyst å bli med. Nå leser jeg Hellemyrsfolket, og fytti for sørgelige greier. Jeg leste forresten også Landstrykere til forrige lesesirkel, men nå er det så lenge siden at det sikkert er for sent å starte diskusjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Bok"klubb" på FP?"Jeg forbanner tidens elv" av Per Petterson har jeg liggende i pocket. Har jo fått Nordisk Råds litteraturpris, og Brage og Kritikerprisen. Sist redigert av Ine : 16-02-10 kl 13:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nytt år, nye muligheter
|
![]() Sv: Bok"klubb" på FP?
Denne har jeg i hylla, og har hatt det en stund
![]() |
#12 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er ingen bok å lese hvis man er smådeppa eller trenger oppmuntring... Dyster, er nok rette ordet.
![]() |
#13 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Bok"klubb" på FP?Jeg vil være med.
![]() |
#14 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bok"klubb" på FP?Jeg blir gjerne med. Mitt forslag er "Høytleseren", den er lettlest, kort og lett tilgjengelig. "Veien" er ok for meg. Noen som lager poll når det har kommet noen forslag til?
![]() |
#15 |
ej ikke møjkets heije
|
Det synes jeg hørtes ut som et godt forslag.
![]() |
![]() |
#16 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Bok"klubb" på FP?Ja, vi må ha poll på de innkomne forslagene etterhvert.
![]() |
#18 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Bok"klubb" på FP?Jeg har forresten planer om å lese Kan inneholde spor av nøtter av John O'Farrell i jobbsammenheng, men den er noen år gammel og jeg veit ikke så mye om den. Jeg er særdeles lite oppdatert på nye bøker - kanskje jeg må høre om bibliotekarene jeg kjenner har noen tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Bok"klubb" på FP?Her er forslagene som har kommet inn hittil:
![]() |
|
|