Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva heter sånn greie som man har på kake ...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-10, 04:04   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva heter sånn greie som man har på kake ...

Jeg er en analfabet når det gjelder pynting av kake. Jeg kan bake gode kaker, men pynting har jeg aldri hatt så stort engasjemang for (eller evne til). Nå er jeg dog så heldig at jeg har sett til å få besøk fra Norge samtidig som sønnen fyller 7 år. Han skal ha bursdagsfeiring med Star Wars som tema. Besøket er flinkere på kakepynt enn meg så hun foreslo at vi skulle gjøre noe som dette:

Men, hmmm, både hun og jeg har glemt bort hva slike greie på toppen heter. Er det ikke slikt med marshmallows? Noen som har navnet eller oppskrift?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 06:40   #2
Left
Passiv

Standard

Sv: Hva heter sån greie som man har på kake ...

Marshmallowfondant.
Søk på Youtube, så finner du både oppskrift og fremgangsmåte.

Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 07:16   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du finner oppskrift på det her inne også.

Gammel 18-02-10, 15:55   #4
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk takk!

Gammel 18-02-10, 21:01   #5
ltb
Superaktiv

ltb sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: ved Tyrifjorden
ltb er litt kulltb er litt kul
Standard

Sv: Hva heter sånn greie som man har på kake ...

Det går an å kjøpe hvit marsipan også! Den er virkelig hvit. Du får den på lagerutsalget til Pals, eller hos Cacas (ehhh, nå vet jeg ikke hvor i landet du holder til, men begge disse butikkene ligger i Oslo).

Gammel 18-02-10, 21:02   #6
ltb
Superaktiv

ltb sin avatar

Standard

Ser nå at du holder til i USA. Der får du garantert hjelp. Søk på Wilton produkt. Det er jo kakebaketing, så finner du kanskje noe!!??

Gammel 19-02-10, 22:33   #7
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Vi har kjøpt marshmallows og blandet med masse melis og det ser foreløpig bra ut. Jeg har som sagt gjester her fra Norge så jeg har ikke tid til å farte rundt og lete i butikker men Wilton skal sjekkes, de hadde ikke det i "min" butikk.

Gammel 19-02-10, 22:36   #8
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg stirra lenge uten å skjønne hva kaken var for noe. Så ut som en rar rumpe med svart liten truse en stund!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 22:39   #9
ltb
Superaktiv

ltb sin avatar

Standard

Rumpe? Skjønner ikke helt hvordan du klarte det!!??

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:22.