|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Hva slags muffinsformer bruker du?Jeg vurderer å bytte ut vanlige paiprformer med noen i silikon eller et sånt brett i stål. Hva er deres erfaringer?
![]() |
#2 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hva slags muffinsformer bruker du?Papirformer som jeg steker i muffinsformer fra Ikea fungerer bra. Da beholder jeg formen på muffinsen uten at den flyter utover, men om jeg steker rett i ikeaformen så blir de innimellom vanskelige å få ut av formen. Med papirform i muffinsform blir de fine og greie å ta ut.
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hva slags muffinsformer bruker du?Jeg steker i Ikea-former. Bruker litt sånn fett på sprayboks så slipper de veldig greit etter steking.
![]() |
#6 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags muffinsformer bruker du?Papir i metall
![]() |
#7 |
i Morgentåkedalen
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags muffinsformer bruker du?Jeg bruker papirformer i silikonformene mine.... Sikkert litt enkel av meg, men jeg liker å servere muffinsene i fargerike papirformer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hva slags muffinsformer bruker du?Når jeg lager store muffins, bruker jeg Topits-formene fra bla. Obs. De er geniale, holder fint på formen og trenger ikke å smøres, alt løsner lett. Jeg kjøpte noen andre amerikanske store muffinsformer en gang, der hang alt fast! Det MÅ være Topits-formene. Guloransje eske med 24 stykker i (tror jeg).
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hva slags muffinsformer bruker du?Papir i metall.
![]() |
#10 |
...
![]() Sv: Hva slags muffinsformer bruker du?Papir i metall. Jeg fryser alltid ned muffins og synes det er greit å ha papiret på rundt.
![]() |
#11 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Hva slags muffinsformer bruker du?Jeg bruker bare papir jeg.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva slags muffinsformer bruker du?Silikonformer i spreke farger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva slags muffinsformer bruker du?Jeg har brukt bare papir, men synes ikke egentlig at det har fungert så bra. Etter å ha lest denne tråden så innser jeg at jeg bør kjøpe metallformer og ha et papir oppi dem.
![]() |
![]() |
#16 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva slags muffinsformer bruker du?Jeg bruker bare silikonformer, men bare sånne enkeltformer. Da er de jo like fine og fargerike ved servering som de i papir. Har mange forskjellige, og masse fine farger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hva slags muffinsformer bruker du?Jøss, tanken på å bruke papirformer i muffinsformer har aldri falt meg inn. Jeg har aldri problemer med at muffinsene flyter ut, men det er kanskje fordi jeg stort sett har brukt amerikanske muffinsformer?
![]() |
|
|