|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
| Se resultatene: Vasker du Nøstebarnklær o.l i maskinen? | |||
| Ja |
|
113 | 77,40% |
| Nei |
|
17 | 11,64% |
| Egentlig ikke, men det hender |
|
14 | 9,59% |
| Dustepoll |
|
2 | 1,37% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 146. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vasker du Nøstebarnklær o.l. i maskinen?Ja, det lurer jeg på.
|
|
|
#4 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Vasker du Nøstebarnklær o.l i maskinen?Før gjorde jeg ikke det, men nå gjør jeg det. Har et veldig skånsomt ull program nå. vasker det med nøstebarnullsåpe og milo tøymykner med lanolin.
|
|
|
#5 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vasker du Nøstebarnklær o.l i maskinen?Har ikke nøstebarn klær og vet faktisk ikke hva det er
|
|
|
|
#7 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vasker du Nøstebarnklær o.l i maskinen?Ja, på håndvaskprogram, 30 g og 400 omdreininger med Nøstebarns eget vaskemiddel for ull.
|
|
|
#8 |
|
geskjeftig
|
Sv: Vasker du Nøstebarnklær o.l i maskinen?Ja, på ullprogram. Aldri opplevd noe tull i den forbindelse. Vasker til og med håndstrikk på den måten. :vill&gal:
|
|
|
#9 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vasker du Nøstebarnklær o.l i maskinen?Nei, men det hender det roter seg inn ett og annet plagg blandt annen vask, da har nøstebarnulla krympet.
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Vasker du Nøstebarnklær o.l i maskinen?Har en ullbukse fra Nøstebarn. Den går i vaskemaskina på lik linje som alt annet. Ny maskin, så stoler på at programmet er skånsomt nok. Jeg hadde ikke brukt et ullplagg hvis jeg måtte ha vasket det for hånd. |
|
|
|
#11 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vasker du Nøstebarnklær o.l i maskinen?Ja det gjør jeg med vaskemiddel fra Nøstebarn, tror egentlig ikke maskina mi er den mest skånsomme heller. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vasker du Nøstebarnklær o.l i maskinen?Jepp, ullvuggeprogram og ullshampo. I år har ikke tøyet krympet nevneverdig heller, hatt mange ulltrøyer og de har holdt seg fine i fasongen (ikke like heldig i fjor). Forøvrig ble en ullribbukse omtrent dobbelt så vid etter at noen i barnehagen feilaktig tok den med hjem for så å vaske den med vanlig vaskepulver og på gudene vet hva slags program. Den krympet altså ikke. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Vasker du Nøstebarnklær o.l i maskinen?Nei. Ikke Nøstebarn, men av og til annen ull. Har god maskin, men er vant å ta det for hånd. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Vasker du Nøstebarnklær o.l i maskinen?Jada, det går helt fint
|
|
|
#15 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Vasker du Nøstebarnklær o.l i maskinen?
Nemlig! Milo er ikke bra, det ser jeg godt når mamma har hatt ungene på besøk og vasket klærne deres (er jo kjekt at hun gjør det da, men...) Flytende olivensåpe fra helsekost er tingen. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
intro
|
Sv: Vasker du Nøstebarnklær o.l i maskinen?Nå har vi minimalt med nøstebarn, men de få plaggene vi har, vaskes definitivt i maskin.
|
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: Vasker du Nøstebarnklær o.l i maskinen?Ja, og det går helt fint. Bruker Nøstebarnvaskemiddel. Det eneste jeg har litt vond følelse for å vaske i maskin er ullflece og ullfrotté fra Nøstebarn, det skulle nok strengt tatt vært vasket for hånd. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Vasker du Nøstebarnklær o.l i maskinen?Ja jeg gjør det. Men jeg er nøye på å tilsette lanolin i ny og ne.
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vasker du Nøstebarnklær o.l i maskinen?Ja, det gjør jeg. |
|
|
|