Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Tunika/Tunikakjole i stor størrelse - strikking

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-10, 19:41   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Tunika/Tunikakjole i stor størrelse - strikking

Er det noen som har tips om fine strikkeoppskrifter til tunika/tunikakjole i store størrelser? Jeg bruker ca 2xL (rundt str 50-52) og er utrustet med ganske kraftig "brystparti" i tillegg til at jeg er ganske god og rund rundt magen. Jeg har forsøkt å lete litt rundt, men jeg finner ikke noe som jeg greier å se for meg som fint i stor størrelse. I tillegg er jeg avhengig av at oppskriften er laget til stor størrelse - jeg evner ikke regne om og tenke selv på slikt.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 20:40   #2
Senna
Javel

Senna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tunika/Tunikakjole i stor størrelse - strikking

Denne kanskje, Topstykke fra Geilsk.

Gammel 22-02-10, 21:45   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har strikket denne.
http://www.sandnesgarn.no/StortBilde...StiType=hefter

Jeg er str 46/48, og strikket den i XL. Hvis du er litt dreven, så klarer du åutvide denne til en størrelse større, og da vil den nok passe helt fint.

Jeg v ar redd for at den skulle bli for "topptung", men det ble ikke noe mer enn vanlig. Puppene forsvinner jo ikke. Jeg har fått masse skryt for at den passer til figuren min.

Gammel 22-02-10, 22:00   #4
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg slenger meg på Tjorvens anbefaling. Jeg er str ca 42-44, tror jeg, m. G-pupper. Jeg strikket først en i L. Den syntes jeg ble litt stor og vid, så jeg tovet den litt. Ble ganske passe da. Etterpå strikket jeg en i kombistørrelse, M nede og L i bærestykket. La i tillegg til et par omganger ensfarget mellom borden og rosene for at den skulle sitte pent over storpuppene. Den passet veldig godt, og jeg bruker den mye.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 22:05   #5
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg lurer på en ting, dere som har strikket langermede ullkjoler - blir de veldig varme? Jeg har vurdert å strikke en lignende sak som denne men droppe ermene.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 22:08   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg lurer på en ting, dere som har strikket langermede ullkjoler - blir de veldig varme? Jeg har vurdert å strikke en lignende sak som denne men droppe ermene.

Den er definitivt ganske varm, men det har vært helt greit i vinter.

Gammel 22-02-10, 22:06   #7
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker lange, gode ermer, og synes det bare er behagelig og lunt. Nå som det er ganske kaldt, er det supert.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.