|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Dig for victory!
|
Hvor mye varmt tøy trengs til nyfødt?Her ramler det inn med gaver allerede før fødsel, og en av tingene vi har fått er en kjøredress i ull størrelse 56. Fin, men jeg har med vilje ikke kjøpt selv siden jeg mener vi klarer oss med det vi har. Giveren sa vi gjerne måtte bytte den, og siden fristen går ut snart må vi bestemme oss. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Hvor mye varmt tøy trengs til nyfødt?Jeg synes det høres lurt ut å bytte den. Jeg hadde en fleecedress i 56, og det var det vi hadde av tjukt yttertøy i den størrelsen. (Nå er det lite kjøring i kald bil på oss da, men dog.) I vogna har vi voksipose, så da har hun bare inneklær pluss strikkajakke på seg.
|
|
|
#3 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye varmt tøy trengs til nyfødt?Jeg ville byttet! Det høres ut som du har for mye allerede hvis ikke strikkesettene er større da......
|
|
|
|
#5 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hvor mye varmt tøy trengs til nyfødt?Strikkesettene er store i størrelsen, så de holder lenge. Jeg tipper heldressen og en av strikkejakkene blir brukt den første tida avhengig av hva vi skal, resten kan brukes siden eller gis bort. Det er mest egenproduksjon, og det er flere babyer på vei i omgangskretsen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hvor mye varmt tøy trengs til nyfødt?Da blir det bytting. Hvilken størrelse er lurt da, mon tro? Terminen er sånn ca nå, så han er seks-sju måneder når det begynner å bli kaldt i september-oktober igjen. 74? 80? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor mye varmt tøy trengs til nyfødt?Jeg hadde byttet. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Hvor mye varmt tøy trengs til nyfødt?Jeg ville byttet. Det høres ut som om dere har et noen sett for mye allerede.
|
|
|
#11 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvor mye varmt tøy trengs til nyfødt?Til høsten bruker du trolig 68 eller 74. Jeg hadde gått for 74; det er uproblematisk at en ulldress er for stor før ungen skal begynne å gå på egne bein, men den blir ubrukelig så snart den er for kort i ryggen. Det er lite sannsynlig at du trenger str. 80 til høsten. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye varmt tøy trengs til nyfødt?Bytt til 80, da får du glede av den gaven lenge.
|
|
|
#14 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Hvor mye varmt tøy trengs til nyfødt?Min april-baby brukte str 68/74 i høst, og hun er ikke av den langstrakte typen. Jeg ville valgt str 80, så har du varm dress litt utover vinteren også.
|
|
|
|
#15 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hvor mye varmt tøy trengs til nyfødt?Denne blir passe lang og slank når han kommer, men en lang slamp etter hvert om han likner oss. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvor mye varmt tøy trengs til nyfødt?Jeg slår også et slag for 80. - Et lite brett på armene er det som skal til, og det funker jo helt greit uten å være i veien for babyen tenker jeg.
|
|
|
#18 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvor mye varmt tøy trengs til nyfødt?Bytt, bytt, bytt. Men ikke ta for hardt i, det er ikke alle som får store barn. :erfaren:
|
|
|
#19 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2010
![]() |
Sv: Hvor mye varmt tøy trengs til nyfødt?Det er aldri lett å vite hvor stor størrelse en trenger frem i tid, og for liten dress er i hvert fall kjedelig å kjøpe. Hadde helt klart gått for str 80. Er den for lang til høsten, passer den nok til vinteren. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye varmt tøy trengs til nyfødt?Jeg hadde byttet og håpet på å få en tilgodelapp så jeg kunne sett ann behovet før jeg kjøpte.. |
|
|
|
![]() |
|
|