|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kan jeg slippe katta rett ut?Nå er det mye katt her men men. Prøvde jo forrige helg med sæle på men han var veeeeldig skeptisk
![]() |
#2 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Kan jeg slippe katta rett ut?Jeg hadde vært ute samtidig de første gangene. Tviler på at han stikker langt i førsten, men man må jo regne med at utforskertrangen øker etterhvert.
![]() |
#3 |
Endelig ferdigflyttet
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: Kan jeg slippe katta rett ut?Hvor gammel er han? Kastrert?
![]() |
#4 |
♥ ♥ ♥
![]() Sv: Kan jeg slippe katta rett ut?
Ja, har tenkt å være sammen med ham de første gangene. Han er 9 måneder og er kastrert.
![]() |
#5 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan jeg slippe katta rett ut?Har han bodd hos dere hele tiden, eller har dere akkurat fått han? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Endelig ferdigflyttet
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() |
Da burde det gå helt fint, men la han ha retretten klar, altså døren litt på gløtt.
![]() |
#7 |
♥ ♥ ♥
Vi fikk ham i desember og da var han 6 måneder.
![]() |
#8 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan jeg slippe katta rett ut?Da skulle du nå kunne begynne å slippe han ut, men vær gjerne ut sammen med han de første gangene og ta han med inn etter kort tid. La han snuse og gjøre seg kjent med området rundt huset. Jeg ville deretter latt han være ute i lengre og lengre perioder, gjerne med døra på gløtt om det lar seg gjøre temperaturmessig slik at han kan komme inn igjen akkurat når han vil-. De første gangene synes han nok trolig det er litt skummelt å være ute, men så fort han får smaken på det så vil han nok ut hele tide. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Øyboer
![]() Sv: Kan jeg slippe katta rett ut?Vi har alltid hatt de inne i 3-4 uker. Vert med ut de første gangene og så er det rett ut. Nå er hun nesten mer ute enn inne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Kan jeg slippe katta rett ut?Jeg vil tro det vil gå veldig greit on du er med ut de første gangene.
![]() |
#11 |
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2010
![]() |
![]() Sv: Kan jeg slippe katta rett ut?Ja, slipp den rett ut du, det er jo naboenes katt og ikke din, ikke sant? Dere katteeiere tror vel ikke at samtlige naboer hadde anskaffet seg katt selv om ønsket om katt på eiendommen sin, katt inn gjennom åpne dører og vinduer, katt over biltak, katt opp i barnevogner og sandkasser osv. hadde vært tilstede? Hva om naboens barn hadde gjort samme type "hærverk" hos deg, som din katt står i fare for å gjøre hos naboene, hadde du syntes det var ok? Nei, ta vare på dyret ditt, ikke anskaff deg noe som ikke passer inn der du bor! Katter hører hjemme på bondegårder, rasekatter hører hjemme hos deg - inne hos deg, og ellers i luftesele på tur. Men, egentlig er alle katter rovdyr, og ingen rovdyr skal eies av mennesker og holdes i fangenskap, det burde "dyreelskere" ta innover seg! Hva om mannen elsker kona så høyt at han stenger henne inne og vice versa? Hva om dyr tok mennesker i fangenskap? Er du en ordentlig dyrevenn, innerst i ditt hjerte, ja så lar du dyrene være der de hører hjemme - ikke i fangenskap!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2008
![]() |
![]() Sv: Kan jeg slippe katta rett ut?Ehh... |
![]() |
![]() |
![]() |
|