Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnetime i svømmehallen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-10, 22:59   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnetime i svømmehallen?

Jeg har en brosjyre fra svømmehallen nedi gata her, der står det åpningstider og priser og diverse. Jeg er sikkert dum og alt det, men lurer på hva de mener når det står:

Mandag: 17.00 - 17.45 og 18.00 - 18.45 barn/voksne (hver barnetime varer i 45 minutter).

Mener de da at om vi kommer 17.45 må vi ut av bassenget til 17.45? Hvis ikke, hvorfor står det ikke 17.00 - 18.45? Får altså ikke barn lov til å være i bassenget i mer enn 45 minutter? :domm:

Gammel 03-03-10, 23:09   #2
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Sv: Barnetime i svømmehallen?

Stemmer det. Den svømmehallen kjører ekstremt strikte regler. De åpner aldri billettluka før klokka er hel, og blåser alle opp av vannet med fløyte ca kvart på.
Videre er det også en person inne i dusjen som forteller deg hva du kan ha på deg og ikke og hvordan du bruker såpa. Jeg har boikottet hele hallen for lenge siden.

Gammel 03-03-10, 23:29   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hæ? Seriøst? Fader da. Og jeg som tenkte jeg og vesla kunne begynne på svømming der nede, er jo bare 200 meter fra huset vårt. Helsike!!

Ser ut til at også Solahallen og Tanangerhallen har samme regler. 45 minutter er jo latterlig lite!! Det var den svømminga. Hvordan er det med Klepphallen, vet du det?

Gammel 03-03-10, 23:33   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Men om jeg skal dra dit alene, kan jeg være der lenger altså? Det er bare barn som ikke får være i vannet i mer enn 45 minutter? Det står 19.00 - 20.45 - voksne. Og så bare 2 stakkarslige dager i uka da, hvorav den ene dagen kræsjer med barneidretten så jeg/vi ikke kan dra.

Gammel 04-03-10, 00:00   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva? Står det påkledd person i dusjen og dikterer hvordan folk skal vaske seg? Haha. Og dit går folk?

Gammel 04-03-10, 00:07   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

45 minutter er forøvrig mer enn nok i den type svømmehall for minsten, Iset.

Gammel 04-03-10, 00:18   #7
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Da jeg vokste opp var det tilsvarende opplegg i svømmehallen her (ikke oppsyn i dusjen, da ). Man fikk ca 45 min i vannet, og det holdt i lange baner fordi det var et vanlig 25-metersbasseng med barnebasseng ved siden av og ikke noe badeland med sklier osv. Nå som vi har badeland hadde ikke 45 min holdt; der kan vi være så lenge vi vil - men vi betaler jo også mye mer. Jeg tror jeg ville sjekket ut opplegget en gang før du avskriver det helt.

Gammel 04-03-10, 00:32   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker også strenge 45-minuttersøkter fra da jeg var 8–9 år gammel. Da ble vi blåst opp kvart på presis, og det var den badingen. (Og 45 minutter var ikke på lang tid nok for meg og mine venninner da vi var 9, selv ikke i 25-metersbasseng uten antydning til badelandfakter, bare så det er sagt.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 07:47   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

45 minutter er forøvrig mer enn nok i den type svømmehall for minsten, Iset.

Ja men det er eldste jeg skal gå med og hun kunne bodd i vannet.

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Da jeg vokste opp var det tilsvarende opplegg i svømmehallen her (ikke oppsyn i dusjen, da ). Man fikk ca 45 min i vannet, og det holdt i lange baner fordi det var et vanlig 25-metersbasseng med barnebasseng ved siden av og ikke noe badeland med sklier osv. Nå som vi har badeland hadde ikke 45 min holdt; der kan vi være så lenge vi vil - men vi betaler jo også mye mer. Jeg tror jeg ville sjekket ut opplegget en gang før du avskriver det helt.

Det som bekymrer meg litt er at de visstnok ikke åpnet for "inngang" før presis hel, da skal vi liksom inn og kle av oss, i dusjen og på med badedrakt og badehette (som kan være et mareritt), og så ut i bassenget, og så opp igjen kvart på? Det blir vel ca. en halvtime i bassenget det, med tempoet til seksåringen.
Da jeg var på den alderen og var med i svømmehallen, var det alltid én time vi fikk, da hadde vi sånne fargede strikker på oss og de ropte opp fargene når tiden gikk ut. Jeg var sur og sint HVER gang, for jeg kunne vært der i 2 timer til.

Gammel 04-03-10, 08:18   #10
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hæ? Seriøst? Fader da. Og jeg som tenkte jeg og vesla kunne begynne på svømming der nede, er jo bare 200 meter fra huset vårt. Helsike!!

Ser ut til at også Solahallen og Tanangerhallen har samme regler. 45 minutter er jo latterlig lite!! Det var den svømminga. Hvordan er det med Klepphallen, vet du det?

Det skader jo ikke å prøve. En stund siden jeg har vært der, jeg sluttet å gå etter å ha bedt den sure "kleavdegdama" dra til helvete. Jeg dusjer alene, det har litt med overgrep og sånne ting å gjøre. Hvorpå jeg fikk beskjed om at hun hadde ansvar for at jeg vasket meg, så dette fikk jeg bare finne meg i. Det er da en public hall, må vite. Aner ikke hvordan det er med klepphallen.

Men om jeg skal dra dit alene, kan jeg være der lenger altså? Det er bare barn som ikke får være i vannet i mer enn 45 minutter? Det står 19.00 - 20.45 - voksne. Og så bare 2 stakkarslige dager i uka da, hvorav den ene dagen kræsjer med barneidretten så jeg/vi ikke kan dra.

Om du skal dra dit alene, på voksensvømming, er fremdeles dama inne i dusjen med deg, men du får svømme litt lenger.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hva? Står det påkledd person i dusjen og dikterer hvordan folk skal vaske seg? Haha. Og dit går folk?

Ja, merkelig nok. Jeg kan nesten ikke forstå at hun har lov. Jeg følte meg skikkelig invadert.

Det som bekymrer meg litt er at de visstnok ikke åpnet for "inngang" før presis hel, da skal vi liksom inn og kle av oss, i dusjen og på med badedrakt og badehette (som kan være et mareritt), og så ut i bassenget, og så opp igjen kvart på? Det blir vel ca. en halvtime i bassenget det, med tempoet til seksåringen.
Da jeg var på den alderen og var med i svømmehallen, var det alltid én time vi fikk, da hadde vi sånne fargede strikker på oss og de ropte opp fargene når tiden gikk ut. Jeg var sur og sint HVER gang, for jeg kunne vært der i 2 timer til.

Du får ca en halv time i vannet, ja. Husk at på barnesvømmingene vrimler det med mammaer og unger, tenåringer og det hele, dermed blir det fort kø i dusjen.

Gammel 04-03-10, 08:19   #11
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Noen haller praktiserer slik at man kan kjøpe inngang til begge partiene på en gang, men man må da opp i dusjen/badsstu mellom "øktene".

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 09:31   #12
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Kjenner jeg blir lettere sjokkert av å lese denne tråden ..
En person inni dusjen som ser på deg når du dusjer???
Man betaler for å gå inn i en svømmehall og får kanskje max 30 min i bassenget???
Og dette finner folk seg virkelig i???

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 09:37   #13
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvhedina, her.

Stemmer det. Den svømmehallen kjører ekstremt strikte regler. De åpner aldri billettluka før klokka er hel, og blåser alle opp av vannet med fløyte ca kvart på.
.

Da hadde vi fått hele 20min bading da, for vi er trege i garderoben og dusjing og sånt før vi skal ut i basenget

Gammel 04-03-10, 09:43   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Kjenner jeg blir lettere sjokkert av å lese denne tråden ..
En person inni dusjen som ser på deg når du dusjer???
Man betaler for å gå inn i en svømmehall og får kanskje max 30 min i bassenget???
Og dette finner folk seg virkelig i???

Ja, jeg kommer i hvert fall ikke til å gå dit når det skal være så fjernt. Vi går i gymsalen på barneidrett, that's it. Men veldig synd da, både jeg og eldste ELSKER å bade, og ble jo så glade da vi fikk stor svømmehall 200 meter fra huset vårt.

Gammel 04-03-10, 09:43   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Lurer på om jeg skal sende mail til kommunen og høre med dem hva dette er for noe opplegg.

Gammel 04-03-10, 09:55   #16
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Se på folk når de dusjer?
Hadde jeg aldri funnet meg i.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 10:31   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det må du melde fra om at ikke går an, Iset.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 10:41   #18
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Firkanta opplegg ! Her er det 1 times badetid som gjelder, hvor lang tid du bruker i garderoben spiller ingen rolle. Det er sånn det bør være i mine øyne.

Jeg skulle ønske noen holdt litt oppsyn i dusjen i vår svømmehalll, der max 1/3 faktisk dusjer nakne og med såpe før de går i bassenget.

Gammel 04-03-10, 12:45   #19
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Klepphallen har ikke noe sånt opplegg, jeg er rimelig sjokkert over det som beskrives her.
På Klepp har jeg aldri opplevd at noen har blitt kastet ut. Det kan godt være at det er noe med 1 time der også, men de praktiserer det ikke, det står ikke på nettsidene, det har ikke blitt sagt noe om det når vi er der.

Sitat:

Familiebading:

• Tysdag kl. 16.00 - 19.00
  • Torsdag kl. 16.00 - 19.00
  • Fredag kl. 18.00 - 20.00
  • Laurdag kl. 12.00 - 17.00
  • Søndag kl. 13.00 - 17.00

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 12:56   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Da blir det Klepphallen! Litt kjipt å måtte ta bilen og kjøre i 10-15 minutter i stedet for å gå ned de 200 meterne, men vel verdt det uansett om det skal være sånn. Dessuten har de barnebasseng på Klepp, så da kan vi jo dra alle fire og gjøre det til en hyggelig familieaktivitet. Åpningstidene var jo knall også, i Dysjalandshallen (som er den jeg snakker om i HI) har de kun svømming mandager og onsdager, og onsdagene kan vi ikke pga. barneidretten.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:21.