|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kva er mest "skittent" - mørkt eller lyst golv?Eg slit seriøst her vi leiger nå; over alt er det lagt mørk brunraud laminat. Eg blir gal av alt støvet. Eg støvsuger, og så snart eg har snudd ryggen til, så ligg det nytt støv der. Alt synes; kvart eit lite, minste sandkorn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Kva er mest "skittent" - mørkt eller lyst golv?Eller sagt på ein annan måte: kva farge har hybelkaniner? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Kva er mest "skittent" - mørkt eller lyst golv?Mørkt! Støvet viser mye lettere, feks. Vi hadde lys parkett der vi bodde før, nå har vi mørk (kirsebær?), og det er et rent helvete. Jeg må støvsuge og vaske hver eneste dag, ellers ser gulvet grusomt ut. Aldri, aldri mer skal jeg ha mørk parkett. Jeg savner den lyse parketten.
![]() |
#4 |
Ventar stadig på vår
![]() Sv: Kva er mest "skittent" - mørkt eller lyst golv?Mamma hadde sjakkrutemønstra badegolv. Det var heilt håplaust, men støvet viste nok best på dei svarte flisene.
![]() |
#5 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Kva er mest "skittent" - mørkt eller lyst golv?Svigermor har valnøttparkett, den er veldig mørk og hun bedyrer at hennes gulv aldri har vært så rene som siden hun flyttet inn i leiligheten sieden det mest vises på så mørke gulv. Ikke bare støv, matrester og søl,men også merker/sår i parketten.
![]() |
#6 |
i Morgentåkedalen
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kva er mest "skittent" - mørkt eller lyst golv?Synes støv og skitt vises veldig fort på mørkt gulv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Kva er mest "skittent" - mørkt eller lyst golv?Vi har hatt mørkebrun/rødt laminat og helt hvitoljet eik-laminat. Mørkt er myyye verre å holde pent framfor det lyse
![]() |
#8 |
er her
|
![]() Sv: Kva er mest "skittent" - mørkt eller lyst golv?Mørkt er definitivt det som skiten viser best på, skal aldri mer ha mørkt kjøkkengulv.
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Kva er mest "skittent" - mørkt eller lyst golv?Eikeparkett og tilsvarende mellomfarger, er mitt beste anti-husmortriks. På badet er det for eksempel melert grå eller brun og terrakotta som gjelder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Kva er mest "skittent" - mørkt eller lyst golv?Eik er en god kamuflasjefarge!
![]() |
#13 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Kva er mest "skittent" - mørkt eller lyst golv?Vi har helt lys parkett (Hevea) og den er i allefall veldig mye mer støvvennelig enn den mørkbeisede trappa opp til 2. etg !
![]() |
#14 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Kva er mest "skittent" - mørkt eller lyst golv?Vi har hvit ask og er kjempefornøyd.
![]() |
#15 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Kva er mest "skittent" - mørkt eller lyst golv?Vi hadde mørk laminat (kirsebærfarget?) i den første leiligheten, og det gulvet var fryktelig å holde rent. Det så alltid støvete ut. Senere har vi hatt lyse gulv, og jeg er mye mer fornøyd med det.
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kva er mest "skittent" - mørkt eller lyst golv?Jeg synes støv vises mye bedre på mørkt gulv enn på lyst. Nå har vi hvitpigmentert eikeparkett og er kjempefornøyd. Og vi er nok litt late med både vasking og støvsuging ja... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Kva er mest "skittent" - mørkt eller lyst golv?Eg har kirsebærlaminat i gangen og eik på kjøkkenet. Og gangen ser skitten ut 1 time etter den er støvsuga og vaska, mens kjøkkengulvet omtrent aldri ser skitten ut sjølv om eg veit at ungane har klint med play doh f.eks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Superduperaktiv
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kva er mest "skittent" - mørkt eller lyst golv?jeg er mer fornøyd med mørke enn de lyse jeg hadde før |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Kva er mest "skittent" - mørkt eller lyst golv?Vi har halvlys eik, og jeg syns det er et greit valg med tanke på hybelkaninkos.
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Kva er mest "skittent" - mørkt eller lyst golv?I vår første leilighet hadde vi oljet eikeparkett på gulvet. Og det spiste hybelkaniner. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|