|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: KuttelistaBehovsprøve barnetrygd, f.eks.
![]() |
#3 |
villende
|
![]() Sv: KuttelistaDet spørsmålet blir alt for generelt. Før man kan fremme realistiske kuttforslag er man faktisk nødt til å ha en oversikt over absolutt alle de offentlige utgiftene. Dessuten vil kuttforslagene også i mange tilfeller ha økonomiske konsekvenser som strekker seg ut over det å spare inn penger i statskassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: KuttelistaJeg kom på noe lurt:
![]() |
#5 |
Skal rømme
|
![]() Sv: KuttelistaJeg syns ikke det er noen vits i å behovsprøve barnetrygd. Vi bruker ulik skatt og moms (på forbruk) til å regulere forskjeller mellom rik og mindre rik her i landet.
![]() |
#6 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Kuttelista- bort vekk med kontantstøtten
![]() |
#7 |
Ekvilist
|
![]() Sv: KuttelistaJeg har forresten veldig sansen for barnetrygden slik den er, og synes den er et viktig symbol på holdningene til barn i velferdssamfunnet som jeg har lært meg å bli glad i.
![]() |
#8 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kuttelista
Såvidt jeg har skjønt er barnetrygden ment å utjevne forskjellen mellom de som har barn og de som ikke har det. Ikke mellom fattig og rik. Behovsprøving vil uansett koste mer å administrere enn man sparer.
![]() |
#9 |
Protonterapeut
|
Det er jeg helt enig i.
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: KuttelistaKutt i kongelige apanasjer og privatiser den norske kirke. Så får de som er medlem betale. |
![]() |
![]() |
#11 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Enig, kanskje litt bortsett fra bensinen, noen av oss bor litt utenfor kollektivtilbudet og jeg synes ikke vi skal bli "straffet" for at bil er nødvendig, men om de utbedrer kollektivtilbudet hadde det vært knall. Men så koster jo det også.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 05-03-10 kl 13:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
er her
|
![]() Sv: Kuttelista- fjerne kontantstøtten
Mens jeg er helt uenig og vil si at forsvaret bør få mer penger all den tid politikerne pålegger forsvaret å delta på internasjonale operasjoner (f.eks i Afganistan) uten at de gir de mer penger til å trene opp personellet som skal ned dit, noe som kan gå utover sikkerheten.
Veldig lurt, jeg blir alltid sjokkert når jeg hører hvor mye penger som går med i valgkamper ol, tenk om de kunne brukt de pengene til noe samfunnsnyttig.
![]() |
#13 |
Travelt opptatt
|
Da må vi først fordele kirkene. For noen av dem er viktigere som kulturminner enn som brukskirker.
![]() |
#14 |
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KuttelistaJeg er så glad for at jeg ikke sitter med den jobben! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Protonterapeut
|
Da får de pinadø trekke støtten til alle de andre trossamfunnen også. Alle, eller ingen.
![]() |
#16 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Så enig så enig. Før man bare skriker opp om å kutte til trossamfunn og kristne organisasjoner, burde man tenker litt på hva slags arbeid som drives der - i barnekoret vårt er det med en god del gutter som ligger i "faresonen", men som blir en del av et positivt miljø.
![]() |
|
|