Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kristiansand på en lørdag

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-10, 13:08   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kristiansand på en lørdag

Reise- og fremmedspråk, fru Blom, men av forskjellige grunner skal jeg tilbringe 5-6 timer i Kristiansand en lørdag. Fra 11-12 til 17-18. Jeg er ikke veldig godt kjent, men vet da hvor Marken er, og jeg kan orientere meg sånn noenlunde.

Hva finner jeg på? Jeg har for tiden et sprengt budsjett, men litt småshopping og god mat må jeg jo ha. Jeg har planer om å ta med ei bok og sette meg et sted. Dum idé?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 13:57   #2
Lilleville
Superduperaktiv

Lilleville sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Kristiansand på en lørdag

Ikke en dum idè det.

Det er jo slik at det fremdeles rundt Markens det stort sett skjer, men noen hederlige unntak.

Drømmeplassen er en trivelig kafè, men veldig hektisk på lørdag. Det samme gjelder alle kafeene på torvet.

En mulighet er Kafè Katta på Kunstmuseet like over gata. Her er det stort sett veldig rolig og greit å lese. Og så kan du jo se en utstilling i samme slengen! Den faste utstillingen er verdt å få med seg.

Når det gjelder shopping vet ikke jeg hva som gjelder lenger (flyttet fra byen for 6 år siden...).

En annen mulighet er lørdagsjazzen på Charlies Bar om den ennå eksisterer...

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 14:06   #3
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilleville, her.

Ikke en dum idè det.

Det er jo slik at det fremdeles rundt Markens det stort sett skjer, men noen hederlige unntak.

Drømmeplassen er en trivelig kafè, men veldig hektisk på lørdag. Det samme gjelder alle kafeene på torvet.

En mulighet er Kafè Katta på Kunstmuseet like over gata. Her er det stort sett veldig rolig og greit å lese. Og så kan du jo se en utstilling i samme slengen! Den faste utstillingen er verdt å få med seg.

Når det gjelder shopping vet ikke jeg hva som gjelder lenger (flyttet fra byen for 6 år siden...).

En annen mulighet er lørdagsjazzen på Charlies Bar om den ennå eksisterer...

Drømmeplassen er ikke noe bra. Overpriset, og maten SER god ut, men smaker ikke nevneverdig. Foreslår heller Camillo Bastrup, en kaffebar med verdens beste kaffe og salater og smørbrød. Ligge oppe ved slottet. Glipp (som ligger i biblioteket ved kirken) har også som regel god mat og er et koselig sted.
Skal du ha en god brød/ salatlunsj er Kjøkkenskapet i Lillemarkens også et fint alternativ. Selv styrer jeg unna Herlig Land og Drømmeplassen.
Meksikansk mat - Amigos rett over rutebilstasjonen. NYDELIG meksikansk mat
Shopping, og lite tid da er det vel å slenge rundt i markens fra Slottet til Sandens... Små dyre nisjebutikker i gatene rundt men spørs hva man er ute etter.

Gammel 10-03-10, 14:23   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips!

Hvis jeg da spiser salat og kaffe på Camilla Bastrup, shopper litt og deretter leser på Kafé Katta med en kaffe til og til slutt spiser middag på Amigos med min mann? Kan det bli bra?

Når det gjelder butikker, så er jeg mest på jakt etter spennende interiørbutikker, og "småstæsjbutikker".

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:40.