|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Live and let live
|
![]() Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?Jeg trenger tips til en (eller flere) feel-good bok som virkelig er positiv og god og skaper gode følelser. (Fæle bøker som bare har happy ending teller ikke som feel good. )
![]() |
#2 |
guru advisor
|
![]() Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?Må det være en roman? Knegger dere hvis jeg foreslår "10 turer med trøkk," skrevet av Lars Monsen og 9 andre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Trøtt
|
![]() Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?Maeve Binchy er en irsk forfatter som har koselige mellommenneskelige bøker. Handler gjerne om kvinnene i en familie og relasjonene mellom dem. Bare kos og fint. Skal se om jeg finner en tittel som er fin å begynne med!
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?Har du lest Sophie Kinsella sine shopoholiker-bøker?
![]() |
#8 |
Erfaren nok
|
![]() |
#10 |
Vaklende
|
![]() Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?Jeg skjønner akkurat hva du mener med misforståelser om feel good bøker. Hvis du skal på biblioteket nå har jeg noen tips som så vidt jeg husker ikke har noe trist i seg. Et tips er om "Klokken i Makedonia" av Knud H. Thomsen fra biblioteket, det er ren feel good og ikke chick-lit heller. Forfatteren har en annen bok som er like god, men den husker jeg ikke tittelen på. Ikke stor litteratur, men deilig å lese. Annie Hawes historier om en utflyttet brite i Italia er også deilige og oppløftende, jeg får alltid tilbake troen på menneskeheten av å lese dem. Sist redigert av Balanse : 13-03-10 kl 14:25. Årsak: OBS. Hawes ikke Hawkes, som jeg først skrev. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?Miraklene i Santo Fico eller hva den heter. Den kan komme i posten, om du vil?
![]() |
#12 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig i dette. Jeg leste min første "Scarlet Feather" i den værse perioden i mitt liv. Deretter leste jeg det meste hun har skrevet. Spesielt koselig er det å "møte"på karakterene igjen i "små roller" i andre bøker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Live and let live
|
![]() Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?De hadde bare en inne av Maeve Binchy på biblioteket, og det var Quentins. Håper den er god. Er Scarlett Feather en bok eller en serie av forfatteren?
![]() |
#14 |
geskjeftig
|
Åh, ja.
![]() |
#15 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?Travels with my aunt av Graham Green. Morsom! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() |
#18 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Det er en bok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Jeg så nettopp filmen som er basert på boka. Det var en utrolig fin film, selv om den var litt forutsigbar. Tror jeg må prøve å lese noe av Gavalda en gang til, det funket ikke første gangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?En bok jeg tror du kommer til å like er "Eat, pray, love" av Elizabeth Gilbert. Den er passe filosofisk og ser verden på en litt annen måte. |
![]() |
![]() |
|
|