Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hel eller todelt dress til våren?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-10, 13:09   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hel eller todelt dress til våren?

I år skal storebror få en dress - ikke regnklær og dress. Jeg er lei av regnklær - og alt i alt vil det bli en billigere deal enn begge deler. *gjerrig*

Men så er spørsmålet: Todelt eller hel?
Fordelene med hel er jo at det ikke blir skille - og kanskje er mer behagelig å bruke. Prismessig blir det billigere i innkjøp også.

FOrdelene med todelt er jo de dagene hvor det er vått - men ikke regner. Da kan jo bare bukse være nok, og en ullgenser kan være nok til overkroppen. - Og man kan bruke jakken alene også. (Vi trenger strengt tatt ikke jakker altså - men "skalljakke" har vi ikke)

Jeg vurderer POP og T2H. Sistnevnte har jo fantastisk flott mønster i år - men jeg vet ikke hvordan buksene er.

Gammel 15-03-10, 13:31   #2
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hel eller todelt dress til våren?

Har buksene du vurderer sele? Hvis de ikke har sele kan det fort bli vått under og litt knapt hvis han bare har bukse på? Jeg tenker spes på oppetter ryggen? En fordel med todelt er at du kan kjøpe nye bukse hvis den blir utslitt, det er jo gjerne buksene som slites.

Min -05 har vårdress. I tilegg har hun overtrekksbukse fra TTH uten seler og lang rygg. Den har heller ikke strikk, verken under eller rundt bena, så den er ikke fullgod regnbukse.

Gammel 15-03-10, 13:40   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Isbjørn of sweden har kjempefine bukser - men prisen er så stiv at jeg vet ikke helt. *vel - her er det sikkert en meter snø som har kommet siden torsdag, så vårdress er ikke et aktuelt tema enn så lenge.

Gammel 16-03-10, 10:32   #4
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jakke + dress. Fant en hos Stormberg.
+ Regntøy + Regndress.

Sist redigert av Dronningen : 16-03-10 kl 10:54.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 10:51   #5
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kommer til å kjøre jakke og bukse på 05-barnet i år. Skalljakke fra Stormberg + bukse fra Bergans eller TTH.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 15:19   #6
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Snuppa 04 har ticket dress fra ifjor, også har hun Pop skall jakke og helly hansen bukse.
Lillegutt 07 har reflex dress, også har han pop skall jakke og helly hansen bukse..

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 15:33   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du ikke skal ha regntøy, ville jeg gått for todelt sett. De trenger en overtrekksbukse som de kan bruke på våte dager, det er ikke alltid det er kaldt nok til at de trenger jakke eller hel dress samtidig. Evt dress + overtrekksbukse. Er ofte greit å ha noe å skifte til. Nå bruker jo vårdresser å bli fantastisk lite brukt, så et todelt sett tror jeg absolutt vil gjøre nytten.

Jeg har ikke erfaring med TTH vårbukser, men vinterbuksene har vært veldig gode. POP- jakker også, vi tester bukser nå i vår.

Gammel 16-03-10, 16:02   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Jeg innbiller meg at dressen ble veldig lite brukt i fjor ja - lillebror overtar den nå og den ser helt ny ut, faktisk

Gammel 18-03-10, 00:42   #9
Dimples
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2010
Dimples har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi hadde 2-delt til vårt '05 barn ifjor, men hadde i tillegg dresser også (har alt for mye uteklær....). Anbefaler HellyTech sitt jeg. Veldig fornøyd med shelter bukse og jakke

Dimples er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 21:39   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Helly Hansen sitt har de jo hatt på tilbud hos Obs i uka her - men for meg er det en forutsetning at buksen skal ha seler.

Gammel 21-03-10, 21:44   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hmm.. Hvor mye regner det på Cuba?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 21:56   #12
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Det er jo regntid her og vettu

Gammel 21-03-10, 21:59   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 22:05   #14
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Vi har smelt til med Isbjörn of Swedens todelte (den med vannsøyle 10 000, ikke den aller dyreste), og håper det holder. Hvis ikke blir jeg sur. Håpet er at den skal holde ut både denne sesongen og vinteren med ekstra mellomlag, og hvis voksetempoet er likt og kvaliteten god, holder den også neste vår. I tillegg kommer en lillebror susende oppover størrelsene etter hvert, så den skal bli brukt til det er filler igjen av den (evt. til den begynner å lekke).

Vi har ikke fått den enda, og er meget spent på hva vi får for pengene. Hovedspørsmålet er om vi kommer til å angre på at vi ikke gikk for den dyreste med vannsøyle 20 000, men det er ekstremt vanskelig å forsvare en pris på langt over 2 000 svenske kroner til en på 4,5 år, altså.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 22:09   #15
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Vi har smelt til med Isbjörn of Swedens todelte (

url?

Gammel 21-03-10, 22:21   #16
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Skal vi se... Her, tror jeg det var vi endte opp, pga pakkeprisen. Skal ikke si sikkert hvor mye det kommer på i norske, for foreløpig er bare svensk pris (uten moms) og frakt trukket - så får vi nok en smell i moms og postens gebyr, tenker jeg.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 22:25   #17
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Skal vi se... Her, tror jeg det var vi endte opp, pga pakkeprisen. Skal ikke si sikkert hvor mye det kommer på i norske, for foreløpig er bare svensk pris (uten moms) og frakt trukket - så får vi nok en smell i moms og postens gebyr, tenker jeg.

Takk for linken. Men var ikke noe intr.
Pga del størrelsene og at de bare går til 128 i det meste

Gammel 21-03-10, 22:41   #18
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Hm.. jeg har kjøpt dress i år også, men poden er jo yngre en storebror.

Hva med å kjøpe en enkel regnbukse(selv om du ikke skulle ha regntøy) til noen hundrelapper i tillegg til dress? Da kan den henge i bhg. til de halvtørre dagene, samtidig som de, barnehagen de elsker jo regntøy, så du må for all del ikke henge igjen jakken ,må bruke parkdress når det regner?
Min erfaring er at dressen (og dermed også det sure regnværet) er flittigere brukt en bare regnbuksa, så om du helst vil ha dress kan jo det være en idè? (regnbuksa til poden var på ett fåtall ganger på hele vår/sommer/høstsesongen og ser ikke brukt ut).

Gammel 21-03-10, 23:24   #19
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

T2H sine bukser virker å være veldig romslige. Mazungen svømmer i sin, selv om den har rett lengde.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 00:51   #20
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Vi hadde Bergans og Helly tec (uten seler) med Skogstadjakke til i fjor og de funket kjempebra.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:36.