|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Couscous?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Couscous..?I love couscous. Det smaker godt til alt; kjøtt, fisk, salat og i det hele tatt.
![]() |
#3 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Couscous..?Vi bruker det ganske mye i forskjellige varianter.
![]() |
#4 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Couscous?Kan jeg tørre å spørre hvordan man lager det også? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
I mål
|
![]() Sv: Couscous?Vi bruker det også til fisk og kjøtt. Det smaker litt lite i seg selv, man bør ha noe til med litt smak. Feks blande i grønnsaker som flere sier. Vi har også stor suksess med en dressing av kesam, hvitløk og majones som man da kan blande inn etter behov selv. Til dette kan man feks ha kylling. Det var også godt da vi hadde ratatoille til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Couscous?Vann som kokes, litt saltet. Ta av platen, ha lik mengde coucocus i. Stå i 3-4 minutter. Rør inn et par klatter smør. Ferdig.
![]() |
#7 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Couscous?Jeg har ikke kjapp induksjonsovn, så jeg tar couscous i et litermål, og heller på vann fra vannkoker sånn at det er halvt om halvt med couscous og vann, og så trekker det noen minutter. Om det skal være rosiner og kanel f.eks i så har jeg det i sammen med den tørre couscousen og så trekker alt sammen.
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Couscous?Vi bruker endel couscous, det er snadder! Jeg blander ofte alt sammen i en gryte etter at couscousen er ferdig. Kylling i biter, brekkbønner, brokkoli, løk, paprika og masse krydder. Gjerne fetaost også. Helt nydelig.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Couscous?
:enig: Jeg pleier uansett å surre løk og hvitløk i olje før jeg har oppi couscous og vann, da blir det mer smak på. Jeg brukte det mye før da jeg spiste hvete, men sjeldnere nå. Skal huske å kjøpe speltcouscous i Sverige neste gang jeg er der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Couscous?
Tenker du på tilbehøret couscous, eller retten som mange kaller couscous (som også består av tilbehøret)?
![]() |
#12 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Couscous?Jeg lager også couscous-salat av og til. Kjempegodt til grillmat, f.eks. Har i bladpersille, presset lime, rosiner, rødløk og agurk, tror jeg det var.
![]() |
|
|