Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kan vi klage på dette?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-10, 20:45   #1
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Kan vi klage på dette?

I fjor kjøpte vi HHTech-bukse til broremann. Den første buksen løsnet knappene på første gang han brukte den.
Vi fikk ny i høst siden vi leverte den første (med kvittering og alt) tilbake.

Buksa ble så brukt en gang i høst, før vi tok den frem igjen i dag. Og knappen løsnet igjen. Samme sted: Nederst på beinet.

Men nå har vi ikke kvitteringen, og i tillegg har han fått en rift i baken på buksa. Men uansett er buksa kun brukt to ganger.

Har det noe for seg å klage?

Bilde av riften, som er selvforskyldt:

Bildet av knappen:

Gammel 18-03-10, 20:46   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi klage på dette?

Knapper kan man klage på, ikke rifter.

Gammel 18-03-10, 22:05   #3
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

De kan reparere rifter da. Jeg ba om reparasjon på en rift vi hadde fått i en Bergansbukse, og jammen meg fikk jeg ikke ny! Det kan man kalle service. OG det var uten kvittering på et sted jeg ikke hadde kjøpt den men som førte samme vare!

Uansett: du kan klage på knappen ja, virker som det kan være en produksjonsfeil eller noe? Siden det skjer to ganger?
Ta den med dit du kjøpte den.
Nå er jeg ikke helt stødig på kjøpsloven lenger, men jeg tror ikke de kan avvise en reklamasjon uten kvittering, så lenge man kan med rimelighet bevise at det er en vare som er under 2 år gammel (i dette tilfellet)

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 22:27   #4
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Man kan klage på absolutt alt, hvis man vil.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 22:29   #5
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo ingen som nekter deg å prøve og klage. Verdt og prøve seg.

Skeptisk. Jeg kjøpte nemlig ei sånn bukse til største tulla her om dagen. Er det ei regnbukse eller overtrekksbukse? Jeg har ikke fått helt funnet ut av det engang utifra lappene på buksa.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 22:46   #6
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville klaget på knappen. Rifter lager unger og sånt må man regne med.

Jeg klaget nettopp på et par Vikingsko som jeg kjøpte i høst. Hadde ikke kvittering, men det gikk greit likevel.

Gammel 18-03-10, 23:59   #7
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Jeg klaget nettopp på et par Vikingsko som jeg kjøpte i høst. Hadde ikke kvittering, men det gikk greit likevel.

Jeg fikk et par nye Viking Thermo i går etter en åpenbar fabrikasjonsfeil, jeg hadde heller ikke kvittering. I et annet tilfelle uten kvittering, kunne butikken ta imot varen, men jeg måtte selv betale for portoutgifter (varen måtte sendes tilbake til leverandør). Selv jobber jeg i bokhandel og vi tar inn reklamasjoner uten kvittering. Kan nok være ulik praksis rundt omkring. Tror ikke butikken er pliktig å ta inn reklamasjoner hvis kunden ikke har kvittering.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.