|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Sugaraddict!
|
![]() Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd med maten?Litt avsporing fra kresen tråden.
Terroristen 25.03.09 ![]() Sist redigert av Hilda : 20-03-10 kl 08:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd maten?Njei. Jeg pleier i grunnen ikke å si i fra om ting ikke falt helt i smak om ikke noen setter kniven i strupen på meg og krever et svar. Da lyver jeg ikke. Bortsett fra om jeg er på restaurant, da sender jeg maten ut om den ikke er som forventet. Var vitne til det stikk motsatte her forleden, og det ble bare helt komisk.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd maten?Jeg sier ikke heller at det er noe jeg ikke liker. Jeg er ikke glad i tomater så om noen skal gi meg salat så kan jeg be dem om å ikke ta tomater. Om noen spør meg rett ut så sier jeg selvsagt som det er, slik Milfrid sier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Sugaraddict!
|
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd maten?Trenger jo ikke være klaging og syting selv om kan komentere noe. Jeg vet jo at minsvigermor gjør sitt beste, og "klager" ikke der.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd maten?Nei det sier jeg aldri noe om. Det kunne ikke falle meg inn faktisk. Her hjemme så kommenterer vi litt mer, men det er mer for å si at dette lager vi ikke igjen. Svigermor og den eldste sønnen hennes som er 46 år klager på alt alltid. Det er flaut å høre på de. Men der vel værst hvis de er på en restaurant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd maten?Det kunne ikke falle meg inn, med mindre jeg blir spurt direkte. Det vil si at hvis svigermor spør hva jeg syns om sausen hun har eksperimentert seg frem til, så kan jeg si at den var spennende, men at den kunne tålt litt mer pepper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd maten?Jeg ville aldri kommentert maten med noe annet enn superlativer noe sted. Om noen vil diskutere det de har laget med meg så kan jeg diskutere, men å uten videre si at denne hadde vært fin med mer pepper - det er i min verden veldig uhøflig. Å ikke spise noe man er allergisk mot er selvsagt noe helt annet. Man spiser ikke det man ikke tåler. Jeg krever ikke at noen spiser elg eller ål heller. Men at man helst smaker på det man får servert - og spiser det hvis det er noenlunde spiselig - det er sånn man bare gjør. |
![]() |
![]() |
#8 |
i Morgentåkedalen
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd maten?Det kunne ikke falle meg inn å si at "sausen er for salt", eller noe lignende hvis noen har invitert oss på middag. Om gjester av oss hadde sagt noe så uhøflig, hadde jeg i alle fall ikke invitert dem igjen. Men når jeg tenker meg om så tror jeg det er en hypotetisk problemstilling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd maten?Vi har det også litt sånn, at vi liker å diskutere maten litt, snakke om fremgangsmåter, tipse om andre måter osv. Likevel måtte jeg ta for meg mannen etter en ganske kort stund inn i forholdet, fordi han konsenkvent, etter alle måltider jeg hadde laget, sa "hvis jeg må si noe, burde det vært....". Jeg syns ikke det er noe point å kritisere bare for å kritisere.
![]() |
#10 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd med maten?Nei. Virkelig ikke. Det synes jeg er dritfrekt. Unntaket er hvis noen spør, men selv da modererer jeg meg litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd med maten?Spørs hvem det er. Jeg synes i utgangspunktet det er ganske uhøflig, men jeg og min mann kan godt kommentere hverandres mat, gi tips og sånt, og når det gjelder mine nærmeste venninner så har vi et ganske avslappet forhold til sånt om vi spiser middag hos hverandre. Men åpenlys klaging og syting over maten synes jeg er barnslig og frekt. Det kan jeg ikke huske å ha opplevd, av voksne mennesker altså.
![]() |
#12 |
frakoblet
|
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd med maten?Jeg syns det er uhøflig å uoppfordret kritisere maten negativt når jeg spiser borte, så det hadde ikke ramlet meg inn å gjøre. Det er nok noe man liker mer enn annet, og da får man heller spise mindre av dette eller diskret spise tilbehøret. Jeg syns det er skikkelig barnslig å si "liker ikke".
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd med maten?Nei, aldri. |
![]() |
![]() |
#15 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd med maten?Jeg kan godt kritisere min egen mat om noe ikke er som det burde, da forventer jeg at andre er ærlige og ikke sier at det var SÅÅÅÅ godt. Jeg kan godt takke nei til noe jeg ikke liker om det er no jeg virkelig missliker. Når maten er veldig spesiell spørres det jo også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Peppy!
|
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd med maten?Nei, nei, nei. Jeg sier ikke fra om jeg ikke er fornøyd. Ikke engang til min egen mann. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Pauset
|
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd med maten?Nei jeg syntes det er normal høflighet å ikke kritisere maten når man spiser borte. Er det noe man ikke klarer, så kan man jo si i fra før man begynner spise da, sånn at verten skjønner hvorfor, om soppen ligger igjen. Men jeg ville ikke sagt noe om at det var for lite salt osv. Det syntes jeg er veldig uhøflig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd med maten?Nei det gjør jeg ikke. Jeg spiser det jeg liker og lar det jeg ikke liker være. Spør de så svarer jeg ærlig
![]() |
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd med maten?
Nettopp derfor spør jeg som sagt alltid på forhånd hva gjester ikke liker før jeg får dem på middag. Med mindre folk kommer spontant da, men det går jo oftest greit å mikse sammen noe alle kan spise.
![]() |
#20 |
By the Sea
|
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd med maten?Neih!
![]() |
|
|