Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er det bare jeg som ikke har mottatt foreløpig skatteberegning?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-10, 14:27   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det bare jeg som ikke har mottatt foreløpig skatteberegning?

Jeg har mottatt selvangivelsen med mulighet til å forandre og slikt, men jeg har ikke mottatt noe der det står hvordan jeg ligger an. Er ikke det rart?

Det står på altinn sine sider at det skal ligge under "motatt-mappen", men dert har jeg ikke fått noe som helst.

(Selve selvangivelsen til innsending ligger under "min arbeidsliste".)

Gammel 23-03-10, 14:28   #2
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det bare jeg som ikke har mottatt foreløpig skatteberegning?

Da får du vel ikke skatteoppgjøret før i oktober, da?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 14:29   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri pleid å stresse så veldig med å finne ut hva skatteetaten mener jeg får igjen eller skylder, for jeg har stort sett tålelig kontroll på det gjennom hele året selv. Men fjoråret var noget underlig på flere plan, og jeg er redd jeg for første gang skal få en baksmell.
Det vil være som en egen, personlig liten finanskrise, gitt...

Gammel 23-03-10, 14:30   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Da får du vel ikke skatteoppgjøret før i oktober, da?

Hvorfor det? Jeg var enslig og ikke selvstendig næringsdrivende i hele 2009. Det skal ikke være noe slikt da? Skal det det da?

Gammel 23-03-10, 14:30   #5
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn er det for min del også. Fordi mannen min har et enkeltmannsforetak. Og det er en smule irriterende, siden han ikke har har hatt et eneste oppdrag på det på jeg vet ikke hvor lenge.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 14:32   #6
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Kirsebær: Det er ikkje berre dei med enkeltmannsforetak og slikt som må vente til oktober. Dei som skatteetaten vil sjekke må og vente. Så kanskje du er så "heldig" å ha blitt trekt ut der.

Gammel 23-03-10, 14:33   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Sånn er det for min del også. Fordi mannen min har et enkeltmannsforetak. Og det er en smule irriterende, siden han ikke har har hatt et eneste oppdrag på det på jeg vet ikke hvor lenge.

Betyr det at jeg har hatt en mann i 2009 som jeg ikke vet om? Og at han har drevet eget foretak?

Kan jeg kreve ham for noe nå?

Gammel 23-03-10, 14:34   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Kirsebær: Det er ikkje berre dei med enkeltmannsforetak og slikt som må vente til oktober. Dei som skatteetaten vil sjekke må og vente. Så kanskje du er så "heldig" å ha blitt trekt ut der.

Jippi...

Vel, om de skal fortelle meg at jeg skylder dem penger kan de godt bare drøye det en stund for min del ...

Gammel 23-03-10, 14:35   #9
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Jeg tror ikke det har noe å si om man er selvstendig næringsdrivende eller vanlig for å si det sånn når det gjelder å få skattepengene i oktober. Jeg har selv fått pengene i oktober, men mener at alle får selve skatteberegningen nå uanett.. mulig jeg tar feil.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 14:35   #10
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Betyr det at jeg har hatt en mann i 2009 som jeg ikke vet om? Og at han har drevet eget foretak?

Kan jeg kreve ham for noe nå?

Ja, det er nå du kontakter advokat og henter ut alt han skylder deg!

Jeg tenkte vel mer på om du kunne ha et foretak registrert hos deg selv, men før jeg hadde svart hadde du skrevet at så ikke var tilfelle.

Gammel 23-03-10, 14:35   #11
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Ein eventuel restskatt er jo lurt å få inn før den 31 mai ( eller noko slikt ) Og det er grunnen til at eg kjem til å setta meg ned i kveld, legga inn alle tall på meg og mannen og sjekka kva resultatet er.

Gammel 23-03-10, 14:36   #12
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jeanett, her.

Jeg tror ikke det har noe å si om man er selvstendig næringsdrivende eller vanlig for å si det sånn når det gjelder å få skattepengene i oktober. Jeg har selv fått pengene i oktober, men mener at alle får selve skatteberegningen nå uanett.. mulig jeg tar feil.

Det skjedde for min del et år. Men den gang var det ikke snakk om å undersøke opplysningene ekstra, og jeg fikk beregningen som vanlig i mars. Det ble opplyst at de ikke rakk å sende ut alle i juni, deriblant min. Utbetalingen kom i oktober.

Gammel 23-03-10, 14:43   #13
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Og så hadde jeg ikke lest hovedinnlegget nøye nok..

Kanskje den bare er litt sein?

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 15:10   #14
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du lest alle sidene? Side 3 også?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 15:13   #15
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ja, det var det jeg tenkte på nå!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 15:15   #16
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er ikke det en knapp eller lenke ett eller annet sted? "Se på something" og så får man opp en PDF der sånt står? :lengesidensist:

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 15:16   #17
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Hvorfor det? Jeg var enslig og ikke selvstendig næringsdrivende i hele 2009. Det skal ikke være noe slikt da? Skal det det da?

Vi fikk vår (jeg og mannen) i oktober i fjor. Men vi fikk som vanlig i mars og plutselig dagen før vi skulle få utbetalt det vi hadde til gode i juni fikk vi hvret vårt brev om at det ikke kom før i oktober. Gruelig irriterende i og med at vi hadde 30 000,- tilgode som vi hadde planer om å bruke til ferie. Men det gikk til julegaver og diverse i steden.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 15:17   #18
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke fått noen beregning. Mannen har fått. Jeg sitter også og lurer på om det bare er seint eller om det er noen grunn til at det er sånn.

Gammel 23-03-10, 15:21   #19
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Sidene? Det er jo ikke et dokument i den forstand. Jeg kan gå inn på "levere/endre" og der kan jeg trykke på de forskjellige postene.

Gammel 23-03-10, 15:22   #20
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sidene? Det er jo ikke et dokument i den forstand. Jeg kan gå inn på "levere/endre" og der kan jeg trykke på de forskjellige postene.

Det siste valget på den siden der du velger levere/endre gir deg hele dokumentet, med 4 sider.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.