Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Lysekrone på soverom?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-10, 08:38   #1
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lysekrone på soverom?

Jeg har kjøpt hus ( ), og har begynt å ordne istand inni hodet

Har denne lysekronen fra Bohus:

Nå får jeg ikke spiseplass annet sted enn på kjøkken, og der passer ikke denne inn synes jeg.

Kan denne bli fin på et soverom, eller blir den kanskje for stor? Rommet er minst 15 kvm da.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 08:47   #2
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Lysekrone på soverom?

Selvfølgelig!

Du vil da vel innrede og tapetsere rommet slik at det gir en flott stemning også, vil jeg tro? Hadde den bare blitt plassert inn på et soverom med hvite vegger og kjedelig seng, så ville den nok blitt malplassert. Ei slik lampe krever noe mer.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 09:11   #3
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tøfft!

Eller så kan den være fin i en trappegang.

Eller på et bad ...

Gammel 26-03-10, 09:27   #4
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Rommet er ganske koselig fra før, det er lysegrønne vegger, hvitt tak og lister, og lys parkett. Lurer på å lage en stor sengegavl med mønstret stoff, men får se når jeg overtar.

Trappegangen er så trang at jeg tror ikke denne kommer til å passe der, og badet er ikke helt rette plassen i det huset heller..

Er glad i litt nostalgisk stil, om enn kanskje ikke helt shabby shic. Stue og kjøkken har ikke så mye den stilen over seg, men mitt soverom kan jo likevel bli mitt lille nostalgiske rede

Tror det blir mange spørsmål etterhvert gitt

Gammel 26-03-10, 10:25   #5
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har lysekrone på soverommet og det passer perfekt der, kjør på !

Gammel 26-03-10, 13:20   #6
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Synest godt du kan ha lysekrone på soverommet. Det blir nok kjempefint!

Gammel 26-03-10, 13:24   #7
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gratulerer med huskjøp. Tror det blir kjempestilig med den lysekrona på soverommet.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 15:32   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En slik lampe krever litt takhøyde syns jeg, men den kan absolutt plasseres på et soverom.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 15:33   #9
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lysekrone på soverommet og det er så fiiint atte!
Bare vær litt obs på hvor den henger i forhold til senga - når du rer senga og fluffer dyna bortetter er det fort gjort (faktisk) å dunke borti lampa med dyna man rister opp i lufta og fluffer, og røske med seg sånne løsthengende dingser, og nesten hele lampa til tider. Hvis den henger sånn ca. over fotengen av senga f.eks.
Har jeg hørt

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 08:57   #10
iana
safariqueen

iana sin avatar

iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Jeg har også lysekrone på soverommet. Det er arvegods og den er ganske stor. Den henger midt i rommet, takhøyden hos oss er ca 260. Hos deg tror jeg det kan bli veldig fint hvis den ikke blir hengende så langt ned at den er "i veien".

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 10:22   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker lysekroner. Hva koster den? Må inn og sjekke på nettet. Ønsker meg en flott lysekrone over spisebordet, men den kan ikke være særlig dyr, desverre.

Gammel 28-03-10, 13:36   #12
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Iset, de har salg på Christiania Belysning. Jeg har kjøpt denne:

Den har kostet like oppunder 9.000,. og jeg betalte litt under 3.000,-.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Lysekrone Bettina.jpg (20,7 KB, 32 visninger)
Filtype: jpg Lysekrone Bettina 2.jpg (57,5 KB, 31 visninger)
Gammel 28-03-10, 13:57   #13
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Standard

Denne koster nesten 2000, tror jeg.

Får prøve når jeg overtar og ser om den blir ok på soverommet, hvis ikke kan det hende den blir til salgs om noen uker

Gammel 28-03-10, 15:43   #14
iana
safariqueen

iana sin avatar

iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Iset, de har salg på Christiania Belysning. Jeg har kjøpt denne:

Den har kostet like oppunder 9.000,. og jeg betalte litt under 3.000,-.

Den var virkelig nydelige Beathe.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 16:00   #15
Medusa_83
Nybegynner

Medusa_83 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bærum
Medusa_83 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Åh, har SÅ lyst på lysekrone, og spesielt luksusen ved å ha det på soverommet Som flere sier her, krever det jo at resten av rommet "følger opp", men det er jo fantastisk fint når det gjør det! SKAL ha sånn når vi flytter til eiet hus!

Kjempefin lampe du har valgt også, synes jeg!

Medusa_83 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 22:30   #16
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Standard

Noen som har bilde av soverom med lysekrone? Henger den midt over senga, eller nærmere fotenden.. eller?

Lurer litt på om det er litt lav takhøyde der, men jeg har såååå lyst til å ha det!

Gammel 31-07-10, 16:50   #17
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Standard

Hm.. Henges lysekroner over senga, slik litt ned mot midten?

Har prøvehengt den litt nå, men den passer liksom ikke inn.. Lurer rett og slett på om den er for stor Kanskje jeg rett og slett må selge den og finne en mindre?

Gammel 31-07-10, 16:52   #18
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Midt i rommet eller midt over senga tenker jeg. Jeg hadde dog fått angst av å ha den for nærme hodeenden, jeg har vært med på at sånne lysekroner plutselig har ramlet ned.

Gammel 31-07-10, 17:10   #19
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Standard

Midt over senga går ikke, pga det er skråtak.. Nå målte jeg, og takhøyden er ikke mer enn 215 cm.. Så noe sier meg at dette ikke blir bra med så stor lysekrone, den kommer til å henge altfor langt ned

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:53.