|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() AVIS bilutleieSiden vi skal være hjemme i påsken og det er ferietider på alt av busser ol, så vurderer jeg leie en bil. Ser at AVIS har tilsynelatende greie priser, men jeg lurer selvfølgelig på om det er noe jeg burde vite som ikke står der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: AVIS bilutleieOm du er OBOS medlem kan du til og med få rabatt.
![]() |
#5 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: AVIS bilutleieDei er proffe, vi brukar dei i jobben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ekvilist
|
![]() Sv: AVIS bilutleieJeg har dårlig erfaring med Avis, men det hørtes uansett ut som om du har fått en god deal. De dårlige erfaringene har skjedd i Spania, og da går det på at det er tillegg for alt mulig i hele verden sånn ca - slik at det gjerne blir bortimot det dobbelte i pris av det som først blir angitt. I tillegg til at de krevde oss for oppbrukt full tank når bilen var nesten tom da vi tok den over, i tillegg til annet småplukk. I Spania krever de også betaling hvis det skulle være den minste ripe eller noe sånt i lakken (så man må sjekke den med lupe før man begynner å kjøre med den), samt ekstraforsikringer som vi har erfart at automatisk ligger inne i andre bilselskap, som gjerne er billigere enn Avis på den første oppgitte prisen. Hvordan disse tingene er i Norge vet jeg ikke.
![]() |
#8 |
Pauset
|
![]() Sv: AVIS bilutleie
Ja det er litt ting som dette jeg frykter. At prisen reellt sett blir en helt annen enn den først oppgitt. Men nå har jeg sjekket litt, og det er weekend tilbud jeg har fått og det er mye billigere enn vanlig leie på ukedagene. Tenker at om jeg skal gå på en smell, så finner jeg det ut uten å ha lagt i altfor mye i selve leieprisen om ikke annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: AVIS bilutleieLei hos Budget vet du. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Du er sikker på at det ikke er km begrensning? Det er vanlig å ha f.eks. 10 mil inkludert pr. døgn eller noe sånt. Tenkte hvis dere skulle kjøre langt så blir det fort dyrt, for km prisen for overkjørte km er ikke så billig. Har du fått en deal med fri kilometer så er det en god deal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Pauset
|
Det står at det er ubegrenset antall km. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: AVIS bilutleieStår det ikke noe om noe depositum? Tipper i alle fall at du må betale med kredittkort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Pauset
|
![]() Sv: AVIS bilutleieNei det står at man ved skade eller tyveri må ut med 8000 kr i egenandel, men at dette kan forsikres mot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: AVIS bilutleieHvis andre enn deg skal kjøre bilen, så må dette inn i avtalen med en gang. Og ellers er det viktig å gå over bilen når du får den, og får ned eventuelle eksisterende skader på papiret FØR du kjører avgårde, slik at du ikke blir sittende med regningen.
![]() |
|
|