|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Colorline kontra Fjordline fra KristiansandNoen som har reist med enten HSC Fjord Cat (Fjordline) eller Superspeed 1 (Colorline) mellom Kristiansand og Hirtshals? Hvordan er båtene for sjøsvake? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Colorline kontra Fjordline fra KristiansandHar fjordline noe tilbud enda da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Colorline kontra Fjordline fra KristiansandJeg aner ikke noe om forskjellen på båtene. Vi har bestilt med Fjordline til sommeren (i juli) - en tredjedel av prisen og en time kjappere gjorde det for oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Colorline kontra Fjordline fra KristiansandJeg har tatt begge flere ganger, og merket ikke noe forskjell
x x x Sist redigert av Carpe Diem : 01-04-10 kl 15:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Colorline kontra Fjordline fra KristiansandJeg har tatt Fjord-cat (som er den fergen som går med Fjordline fra Krs om sommeren) til Danmark mange ganger i den tiden den het Mastercat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Colorline kontra Fjordline fra Kristiansand
Superspeed går utrolig rolig i sjø ja! Den er ny og har gode stabilistatorer. Vi har tatt den i 4 meter også når jeg tenker meg om og det kan ikke sammenlignes med berg og dalbanen på Fjordcat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Colorline kontra Fjordline fra KristiansandJeg spammer tråden videre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Står på egne ben
![]() Sv: Colorline kontra Fjordline fra KristiansandVi tok siste avgang med Superspeed i høstferien før ferjene ble innstilt pga. storm. Da var det høy sjø, men ingen ble dårlige av hverken voksne eller barn. Jeg tok sjøsykepille på den turen, så da er jeg kanskje ingen god referanse sånn, men med den sjøen kunne jeg ikke ta noen sjanser siden jeg var alene med ungene. Ungene ble ikke dårlige heller. Jeg blir lett sjøsyk og har aldri blitt sjøsyk med SuperSpeed over til Danmark. Det er kun den ene gangen jeg har tatt sjøsykepille. Jeg blir dårlig så fort det er litt sjø med f.eks. Viking Line til Strømstad med ColorLine. Båtturer med ferjer er noe av det verste jeg vet, men ikke med SuperSpeed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
safariqueen
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Colorline kontra Fjordline fra KristiansandSignerer flere her. Superspeed er en fantastisk god og stabil båt. Jeg har reist med begge ferjene og er ikke i tvil. Jeg velger kun Superspeed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Colorline kontra Fjordline fra KristiansandVi endte på Superspeed vi også. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|