Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ramlösa i Norge?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-10, 11:29   #1
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Ramlösa i Norge?

Jeg har fått smaken på Ramlösa med mango, den er bare så nydelig. Bedre enn Bris sin. Må jeg hamstre i Sverige, eller er den å få tak i Norge også?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 11:34   #2
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ramlösa i Norge?

Har bare sett den i Sverige. Er helt enig - den er veldig god.

Gammel 29-03-10, 11:40   #3
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Litt på siden- inneholder Ramløsa like mye salt som Farris ?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 11:42   #4
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Å det hørtes jo helt fantastisk ut ! Dessverre ikke sett den her. Får ta en harrytur snart.

gnuri: har ikke lest på boksen, men jeg liker ikke vanlig Farris, synes den er for salt, så det smaker i allefall mindre av denne.

Gammel 29-03-10, 11:45   #5
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes Ramlösa er mindre salt og med mindre kullsyre enn det Farris har.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 12:49   #6
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Har ikke sett det i Norge, nei.

Men tror Ramlösa inneholder en del fluor, det står at det ikke anbefales regemessig inntak for barn under 7 år eller noe sånt. Et lite apropos bare. (Gjelder i allefall naturell utgaven.)

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 12:57   #7
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Jeg synes Ramlösa er mindre salt og med mindre kullsyre enn det Farris har.

Det er jeg helt enig i. Ramlösa er myyyye bedre enn Farris. Jeg har også bare sett den i Sverige, men har heller ikke lett etter den her.

Gammel 29-03-10, 13:04   #8
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg drakk enorme mengder Ramlösa da vi bodde i Stockholm. Vi pleide å blande ut saft med Ramlösa.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 13:17   #9
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Har ikke sett det i Norge, nei.

Men tror Ramlösa inneholder en del fluor, det står at det ikke anbefales regemessig inntak for barn under 7 år eller noe sånt. Et lite apropos bare. (Gjelder i allefall naturell utgaven.)

Det står på mangoboksene at den inneholder 0,3 mg fluor pr liter, men har ikke den advarselen som står på de blå boksene (som inneholder 2,7 mg/liter).

Mangoen inneholder 11 mg natrium pr liter. Søkte litt på Farris - fant at det var 400 mg/l ...? Det var veldig stor forskjell i såfall.

Gammel 29-03-10, 16:41   #10
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

åå så bra. Jeg har høyt blodtrykk, og bør derfor ikke drikke Farris pga saltet, men da kan jo kanskje Ramløsa være mulig å erstatte det med ?
(Tror det må bli en Sverigestur snart, ja )

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 17:16   #11
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg mener å ha sett det på Ultra. Uten at jeg er bombesikker.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 19:16   #12
thnp
Aktiv

Medlem siden: Mar 2009
thnp er litt kul
Standard

Drakk også abnormt store mengder Ramlösa da jeg bodde i Malmö. Jeg og en kompis pleide ta stasjonsvogna til butikken, legge ned setene og kjøpe 5-10 kasser i slengen... Vi samlet alle korkene, og de talte nærmere 1600 når vi dro hjem

Skal sies at disse også inkluderte noen øllkapsler fra når vi hadde fest

thnp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:57.