|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Touch-metodenYepp.. kan du den? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Touch-metodenJeg lærte touchmetoden på videregående, i økonomi/EDB-timene. Det er som å sykle. Når du først kan det, så sitter det. Noen år senere gikk jeg et sekretærkurs hvor vi også lærte touch, altså de av oss som ikke kunne det fra før. Jeg fikk sekser på touchprøven.
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Touch-metodenJeg har aldri lært meg det. Har min egen variant. Det hadde sikkert vært ok å kunne det selv om jeg vet hvor alle tastene er uten touch. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
prøver tilpasse seg livet
|
Sv: Touch-metodenJapp, jeg har touch-metoden inne og får stadig kommentarer på at jeg skriver fort, og uten å se på skjermen/tastaturet
|
|
|
|
#5 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Touch-metodenJeg bruker touch. Hadde maskinskriving i 9. klasse. Det var vel i 1988/1989. Hadde elektriske maskiner.
|
|
|
#6 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Touch-metodenJeg hadde maskinskriving i valgfag i 9. klasse, ufrivillig. Jeg ville heller ha mopedreparasjon, men mamma bestemte at maskinskriving var mer nyttig. Jeg må jo innrømme at jeg har hatt god nytte av å kunne touchmetoden. Men hvis jeg hadde lært å reparere mopeder hadde jeg kanskje brukt det også. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bærum
![]() |
Sv: Touch-metodenLærte touch i sjetteklasse med et dataprogram |
|
|
|
|
|
#8 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Touch-metodenJeg har aldri lært touch og innbiller meg at jeg hadde spart inn ÅR av utdannelsen min hvis jeg hadde kunnet det. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Den som gir seg...
Sv: Touch-metodenJeg lærte touch-metoden på videregående og den sitter enda. Praktisk.
|
|
|
#10 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Touch-metodenNei. Jeg skriver likevel raskere enn de fleste touchbrukere jeg kjenner.
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Touch-metodenJeg bruker touch-metoden, men jukser litt med de ytterste tastene på høyre hånd om jeg ikke konsentrerer meg. Spesielt backspace blir feil. Burde egentlig øve det skikkelig inn... Ja, ja. Skriver i allefall rimlig raskt, men ikke superraskt. Lærer 5. klassingene mine touch.
|
|
|
#13 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Touch-metodenJepp.
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Touch-metodenJeg har aldri lært touch, men jeg skriver uten å se på tastaturet uansett. Jeg bruker alle ti fingrene når jeg skriver tror jeg. Eller muligens ikke venstre tommel når jeg tenker meg om. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Touch-metodenJeg skriver med touch - og synes det er genialt. - Og jeg skriver raskt. Mannen skriver med kråketær - han skriver ganske raskt han også.
|
|
|
#16 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Touch-metoden
Begge tomlene skal hvile på "spacetasten, men når du sier det, så bruker jeg den veldig lite jeg og - men brukte den nå når jeg skrev tankestrek, f.esk. (eller, brukte den til å tykke på space-knappen FØR jeg trykket på tankestreken.
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Touch-metodenLært og bruker touchmetoden ja. Lærte den på den gamle måten med skrivemaskin og plate over hendene slik at det var kul umulig å jukse. Hadde maskinskriving både i 9.klasse og 1. året på handel&kontor. |
|
|
|
![]() |
|
|