Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor får man tak i rund stikkontaktting som man kan ha i kjøkkenbenken?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-10, 08:25   #1
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvor får man tak i rund stikkontaktting som man kan ha i kjøkkenbenken?

åj det ble en lang overskrift..

(unnskyld om jeg formulerer meg enda dårligere en til vanlig men jeg er syk,og klarer ikke å hente helt klart
)
Jeg vet at jeg så for en del år siden før FP sin tid, i en kjøkken/hus tråd på den andre siden sånn stikk kontakt ting som man tar opp av kjøkkenbenken ved bruk.

Er det noe man bør ha?

Regner med vi ender opp med kjøkken inredning i en u og bare en vegg, eller alt på en vegg og ei øy...

Strøm må vi jo ha

Gammel 30-03-10, 08:27   #2
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor får man tak i rund stikkkontakt ting som man kan ha i kjøkkenbenken?

Skal ut i gangen her å se hva de heter for noe.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 08:30   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får man tak i rund stikkkontakt ting som man kan ha i kjøkkenbenken?

Jeg er kritisk og ser for meg at smuler og høgg gjør at den kommer til å begynne å skape seg med tid og stunder.

Gammel 30-03-10, 08:33   #4
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor får man tak i rund stikkontaktting som man kan ha i kjøkkenbenken?

http://www.evoline.no/

Regner med at det er denne du mener?

Den er stilig, men du må ta hull i benkeplaten, med de ulemper det medfører (søl etc). Jeg vurderte en slik, men endte på forsenkede svarte stikk over benken (mørkt tapet):

Gammel 30-03-10, 08:33   #5
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Her kan den kjøpes.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 08:33   #6
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her blant anna. Aldri bestilt sjølv, så har ikkje erfaring. Det finst ein del andre sider også, skal sjå om eg kan finne linkane.

Alternativt kan ein ha dei i overskap, men NEDtrekkbare. Då unngår ein i alle fall smular. Og så er det litt forskjell; enkelte må du dra i for å få opp og ned, mens andre har meir push-up effekt. Sikkert meir elegante dei da.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 08:41   #7
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Alternativt kan ein ha dei i overskap, men NEDtrekkbare. Då unngår ein i alle fall smular. Og så er det litt forskjell; enkelte må du dra i for å få opp og ned, mens andre har meir push-up effekt. Sikkert meir elegante dei da.

Ja det var en av tankene

Denne virket jo som å være genialt til det :

Gammel 30-03-10, 09:15   #8
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Det er lurt å tenke gjennom hvilke strømbrukere du har, og hvordan du kommer til å bruke dem. Kaffemaskin og brødrister er typisk ting som står tilkoblet og klar hele tiden. Da er det bortkastet å ha nedfellbare stikkontakter, siden de alltid er i bruk.

Kjøkkenmaskin, vaffeljern og stavmikser er ting man gjerne bare bruker av og til. Skal disse brukes på samme sted som de andre (der du allerede har stikkontakter), eller skal de brukes på f eks kjøkkenøya?

Gammel 30-03-10, 09:23   #9
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Og så er det litt forskjell; enkelte må du dra i for å få opp og ned, mens andre har meir push-up effekt. Sikkert meir elegante dei da.

Det hørtes lekkert ut *assosierer*

Gammel 30-03-10, 10:18   #10
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Det er lurt å tenke gjennom hvilke strømbrukere du har, og hvordan du kommer til å bruke dem. Kaffemaskin og brødrister er typisk ting som står tilkoblet og klar hele tiden. Da er det bortkastet å ha nedfellbare stikkontakter, siden de alltid er i bruk.

Kjøkkenmaskin, vaffeljern og stavmikser er ting man gjerne bare bruker av og til. Skal disse brukes på samme sted som de andre (der du allerede har stikkontakter), eller skal de brukes på f eks kjøkkenøya?

Vi har ikke brødrister
Og kaffetrakteren er fremme fra skapet 2 ganger i mnd max
Mens vannkokeren står på benken hele tiden,for det meste. Men er aldri tilkoblet hele tiden.

Jeg kjenner ikke noen plass at jeg har lyst å ha stygge stikkkontakt dingser over alt.,spes ikke på veggen så de synnes

Men jeg har lyst på en del strømuttak.
Kanskje man skulle tegne et kjøkken før man begynnte å spekulere i strøm
Men så bare for meg at det var smart med en sånn rund dings som kom opp benken eller ned fra et skap.
Men vet nå ikke helt lengre

Pr i dag har vi en dobbelt kontakt i ene stygge lysettingen under det ene av de 2 veggskapene vi har. Og en på gulvet atmed kjøkkenbord og en bak kjøleskapet. YEAH

Gammel 30-03-10, 16:39   #11
Medusa_83
Nybegynner

Medusa_83 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bærum
Medusa_83 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hmmmm... Dette har jeg aldri hørt om engang Virker jo genialt til kjøkkenøyer da!

Medusa_83 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 18:04   #12
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det så ut som den opp av benken-løsningen tok veldig stor plass vekk fra benken.

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Jeg kjenner ikke noen plass at jeg har lyst å ha stygge stikkkontakt dingser over alt.

Det trenger du ikke, du kan ha kule stikkontakter.

Elko har mange stilige varianter. Hvis du ser på side 8 i Elko Plus-brosjyren, så ser du lysbryteren jeg har på kjøkkenet. Trådløs, siden jeg ikke ville ha stygg ledning fra takbelysningen og ned til en bryter på veggen (den opprinnelige bryteren ble borte bak et skap da jeg skiftet kjøkkeninnredning). På badet i huset jeg flyttet fra, hadde vi lysbryter med innebygget radio, for eksempel.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 08:47   #13
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg syns det så ut som den opp av benken-løsningen tok veldig stor plass vekk fra benken.

Det trenger du ikke, du kan ha kule stikkontakter.

Elko har mange stilige varianter. Hvis du ser på side 8 i Elko Plus-brosjyren, så ser du lysbryteren jeg har på kjøkkenet. Trådløs, siden jeg ikke ville ha stygg ledning fra takbelysningen og ned til en bryter på veggen (den opprinnelige bryteren ble borte bak et skap da jeg skiftet kjøkkeninnredning). På badet i huset jeg flyttet fra, hadde vi lysbryter med innebygget radio, for eksempel.

Sikkert de mann snakket om. han jobber med it i et ganske stort firma som har elektrikere og.
Vi skal legge alt på nytt så regner med det meste blir sjultanlegg eller hva det nå heter

Den benkløsningen tra ikke så stor plass.
Etter å ha gått rundt på manns jobb i går fant jeg ut at de hadde en sånn runding med strøm og tp inngang på komferanserommet. jo lengre de er jo mere plass nedover må man ha men. den hadde en diameter på 15 cm.
synnes ikke det var så gæle egentlig

Gammel 03-04-10, 20:39   #14
fanta
Fullverdig medlem

Medlem siden: Nov 2009
fanta har et hav av muligheter foran seg
Standard

DSC00412.jpg

Denne monterte jeg,ikke sikker på hor den kommer fra.Kjopte den fra sigdal sammen med kjøkkenet.

fanta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 21:19   #15
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har den samme som fanta. Kjøpt gjennom Sigdalskjøkken. Praktisk!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:53.