|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Programmeringsspørsmål - IF/HVIS-operasjoner i ExcelJeg er uerfaren når det gjelder programmering, og holder på med å dissekere og dokumentere en stor Excel arbeidsbok (type 15 regneark). Mange av regneoperasjonene foregår i tabeller med tildels lange "formler" med mange HVIS-operasjoner inni hverandre (ja, jeg har norsk Office-pakke, men jobber med å få byttet den ut med en engelsk). |
|
|
|
|
|
#2 |
|
<*(((<
|
Sv: Programmeringsspørsmål - IF-operasjonerGrøsseball for en stygg formel. Kode:
HVIS(A
; B
; C
)
Jeg syns det blir enklere da, men jeg er vant til å lese kode som er stykket opp på lignende vis. Under har jeg prøvd på formelen din, ikke sikkert du syns det blir noe lettere. Kode:
=HVIS(Inndata!B$34=1
; 0
; HVIS(OG(Inndata!B$34>1;Inndata!B$34<6)
; HVIS(ELLER(A12*L<Inndata!$E$34;A12*L>Inndata!$F$34 )
; 0
; Inndata!$C$34+(Inndata!$D$34-Inndata!$C$34)/STØRST((Inndata!$F$34-Inndata!$E$34); 0,0001) * (A12*L-Inndata!$E$34)); HVIS(OG((Inndata!$E$34/L)<=A12;A12<(Inndata!$E$34/L+0,01))
;Inndata!$C$34
;0
)
)
)
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Hertuginne
|
Sv: Programmeringsspørsmål - IF/HVIS-operasjoner i ExcelWow, det var formelen sin det.
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Programmeringsspørsmål - IF/HVIS-operasjoner i ExcelHjelpes.
|
|
|
|
#5 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Programmeringsspørsmål - IF-operasjoner
Aha, dette er mer slik jeg har organisert mine egne småprogrammer i Matlab og Fortran (jeg er selvlært med unntak av 2 vt Turbo Pascal på ingeniørhøgskolen i 1989). Jeg burde muligens klart å tenke i disse baner selv. Sist redigert av banana : 30-03-10 kl 12:09. |
|
|
|
![]() |
|
|