|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?Det er jo ganske mange her inne som forteller at de har det ofte skikkelig rotete i hjemmet. Hvordan ville dette fremstått om en fikk barnevernet på besøk? Ville de reagert? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?Jeg antar barnevernet hadde hatt helt andre bekymringer enn å vurdere rotet om de troppet opp på døren vår?
![]() |
#3 |
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?
Jeg mener å ha hørt at dette er noe barnevernet kan reagere på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?Jeg vil tro at det kommer ann på om de vurderer rotet som helsefarlig for barnet å vokse opp med.
![]() |
#5 |
Palliasjonsnurse
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?Spørs vel antagelig på hvilken type rot det var snakk om... Overflaterot er jo en ting, men om det er nedsyltet i skitt i tillegg til gjennomgående rot blir det kanskje annerledes. :synser:
![]() |
#6 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?Om det flyter med leker, klær som skal brettes og annet "vanlig" rot antar jeg ikke de bryr seg. Ligger det derimot bleier i hytt og pine, oppvasken står med mugg i vasken og gulvene er seige av skitt, da kan de vel kanskje ta det med i betraktningen.
![]() |
![]() |
#7 |
Flax
Hvor: Bergen
Jeg tenker det er forskjell på rot, og et hjem helt ute av kontroll (selv om noen av de ryddigste her antakeligvis vil si at noen sjuskehjemmene er ute av kontroll
![]() |
#8 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?Det er jo ikke akkurat sånn at barnevernet er ute etter å ta folk, slik enkelte tror. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?Venter du besøk,Nam? Eller spør du for ei venninne?
![]() |
#10 |
flisespikker
|
Hva tenker du på som "dette", da? Hva slags nivå av rot? Bare rot, eller skitt også?
![]() |
#11 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Det siste vil jeg ikke kalle rot, men dårlig hygiene.
![]() |
#12 |
ekstremt trøtt
|
Det høres ut som noe personer som har blitt tatt fra barna "helt uten grunn" kan si.
![]() |
#13 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?Jeg tipper at hvis man bor i noe som til forveksling ligner en søppeldynge, så er det et element av omsorgssvikt og noe barnevernet vil merke seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ekstremt trøtt
|
Da tenker jeg at det ikke kan kalles rot lenger.
![]() |
#15 |
Bedreviter
|
Veldig enig. Det jeg egentlig mente var vel at jeg ikke kan forestille med at BV vil reagere på rot, men at det først blir en sak når man går forbi det folk flest mener med rot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
prøver tilpasse seg livet
|
![]() Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?Nei, men de legger merke til møkkete og ustelte barn, og vil da sannsynligvis også dra paraleller til om HUS og heim fremstår veldig skittent.
![]() |
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?Alle ser forskjell på skitt og rot vel? Jeg har en venninne som er i oppsøkende tjeneste for barnevernet. Der hun reagerer på rot sier hun at det er sånn at du ikke har lyst til å sette deg i sofaen fordi den kryr av hamsterbæsj og det som verre er. Hos meg hevder hun det alltid er strøkent. Det betyr i mine ører at det er godt slingringsmonn. Det er virkelig ikke særlig strøkent hos meg. |
![]() |
![]() |
#18 |
Bedreviter
|
Da er vi igjen over på "forbi rot"-skalaen. Jeg antar at alle tegn til vanskjøtsel og omsorgssvikt vil bli forsøkt kartlagt, og barn som er så skitne at det blir lagt merke til, og et hjem i samme grisegenre, er liksom ikke "rot" lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?Ungen fikk ikke ny bleie hele helgen? |
![]() |
![]() |
|
|