![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Erfaringer med Toyota YarisJeg vurderer seriøst å skaffe meg en Yaris etter nå å ha leid en. For en person som er vant med å kjøre gamle vrak, var dette som himmelriket. Jeg trenger heller ikke noe større bil, så denne virker super! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaringer med Toyota YarisMamma har Yaris og er knallfornøyd med det. Kjøpte med en gang de kom, og har hatt den siden. Det eneste jeg har hørt hun har nevnt om vinterføre er at den er smalere mellom hjula enn andre, så hvis det er skikkelig markerte hjulspor i hard snø, så er den for smal til å ha to hjul på hver side av den i midten, sånn at en må kjøre oppå på ene sida, og det kan være litt ekkelt. På en måte... Vet ikke om det var noen god forklaring.
![]() |
#3 |
Pauset
|
![]() Sv: Erfaringer med Toyota Yaris
Jo jeg skjønner hva du mener. Man får bare det ene hjulet i oppkjørt spor. Jeg har en veldig trang garasje da, så det får veie opp... jeg får faktisk plass til bilen uten altfor store vansker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Erfaringer med Toyota YarisJeg er så glad i min Yaris som jeg har hatt i ett år nå straks.
![]() |
#5 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Erfaringer med Toyota YarisVi kjøpte en Yaris i høst som bil nummer 2, en 2009-modell, 1,3 l og er veldig fornøyde! Det har faktisk blitt mannen som bruker den mest, fordi han har lengst vei til jobb og vi har automat på den store bilen vår som jeg liker best, selv om det egentlig skulle være konebilen.
![]() |
#6 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Erfaringer med Toyota YarisMin mor og min søster kjører begge Yaris og er veldig fornøyde. Min mor kjøpte den første da de kom på markedet, og kjøpte en ny en noen år senere. (Ikke fordi det var noe galt med den første, men fordi hun ville ha ny bil, og var veldig fornøyd med yarisen.)
![]() |
#7 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Erfaringer med Toyota YarisJeg har på tredje året. Jeg har ingenting negativt å si. Vi får tre barn i baksetet om vi vil. Men vi velger å ha en foran istedet og en voksen i midten bak pga så vanskelig å komme til beltefestene. Man får plass til sykt mye om man stur.
![]() |
#8 |
Pauset
|
![]() Sv: Erfaringer med Toyota YarisJeg tror jeg skal satse på å skaffe meg en så fort jeg er i fast jobb. Jeg har ikke begreper hvor mye det vil koste å ha en da, så det blir jo spennende.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Erfaringer med Toyota YarisJeg har hatt en Yaris i ett år og jeg bare elsker den.
![]() |
#10 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Erfaringer med Toyota YarisJeg har hatt Yaris i ett år nå, og er veldig fornøyd. Jeg har kjørt den med piggfrie vinterdekk på snøføre vi har hatt denne vinteren, og det har gått over all forventning. Den er veldig lettmanøvrert.
![]() |
![]() |
#11 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Erfaringer med Toyota YarisJeg hadde en mazda 2 som leigebil når føre var på sitt verste her i Bergen i år. Synes den var kjempegod å kjøre. Kan absolutt anbefale den. Da får du helt ny bil til under 200 000. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Erfaringer med Toyota YarisVi hadde Yaris i noen år på begynnelsen av 2000-tallet og var superfornøyde. Perfekt sittehøyde, liten og lett og manøvrere, herlig med digitalt speedometer (det savner jeg!) og ingen problemer what so ever. Anbefales!
![]() |
#14 |
Pauset
|
![]() Sv: Erfaringer med Toyota YarisKjørte en lang tur i dag og syntes den er litt uvant i 100 sonen. Jeg er vant med biler som ligger støtt på veien selv om det kommer et vindkast og man kjører i 110, men her følte jeg virkelig at jeg måtte ha et godt tak i rattet. Ikke noen stor krise, og det er vel noen av "bakdelene" med små biler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() |
#16 |
Pauset
|
Jeg pushet den til 130 i dag. Da følte jeg nesten at jeg mistet bakkekontakten når det blåste, så avfant meg fort i høyre kjørebane igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Erfaringer med Toyota YarisDet er lite jeg kjører på motorvei (og jeg kjører sjelden noe over fartsgrensen (90 her)), og jeg har ikke merket noe "vingling"... Og det blåser her, ja.
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Erfaringer med Toyota YarisIkke annet enn når vi ligger bak dem i kø.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaringer med Toyota YarisForeldrene mine hadde en Yaris, og den var veldig sneisen til småkjøring. Kunne parkere og snu på en 5-øring. Klatrer seg fint fram på vinterføre også. Men jeg synes ikke den var noe på landeveiskjøring altså. Kom man over 80 så var den ikke spesielt god å kjøre. Så det kommer litt an på bruken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Personlig pessimist
|
Jeg tror heller det skyldes at små Toyotaer gjerne kjøres av aldersgruppen 70+, og de er ikke så harde på gasspedalen.
![]() |
![]() |
|
|