Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å misforstå

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-10, 23:09   #1
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Å misforstå

Da jeg var ca 10 år, sa min farmor at hun skulle reise vekk en tur. Hun skulle til Cuba. Ja, ikke det at jeg hadde helt grep om verdenskartet og reisetider og sånt, men jeg syntes det var sprekt av den Gamle Damen å skulle reise til Cuba, helt alene. Jeg stusset litt, men det virket som alle andre også var inneforstått med at hun skulle til Cuba, så saken var i mitt hode grei. Vennene mine tvilte litt da jeg fortalte det, men jeg sto på mitt.
Vel, hun dro og etter 4 uker kom hun hjem igjen. Jeg fikk sjokolade, og alle mine tvil om at hun virkelig hadde vært på Cuba ble feid til side, for hvilken sjokolade var det jeg fikk? Jo, nettop Cuba! I fint rødt papir. Jeg var så glad, ikke for å få sjokolade men for at det var Cuba-sjokolade jeg fikk, selve Bekreftelsen på at jeg hadde rett og farmor hadde vært på Cuba. Den smakte ikke særlig godt, men jeg var så utrolig fornøyd.

Det gikk en stund, sikkert noen år, før jeg ble oppmerksom på et samtaleemne som med gjevne mellomrom kom og gikk i pappas familie. (Det er vel slik med gamle damers opplevelser, de diskuteres gjerne flere ganger selv om de er vel tilbakelagt.) Farmor og farfar snakket nemlig om da farmor var på kurbad, og om det ikke snart var på tide med en ny tur dit. Gjett om jeg ble rød på ørene, jeg følte meg så teit, og litt lurt. Men jeg sa ingenting. Ikke til de og ikke til vennene mine, før flere år etterpå.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 23:12   #2
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å misforstå

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 23:12   #3
Left
Passiv

Standard

Et hendelig "uhell"! Jeg må innrømme at jeg humrer litt nå

Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 23:17   #4
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Ja hadde det ikke vært for den Cubasjokoladen, så hadde jeg vel aldri i verden vært så overbevist. Hun hadde aldri kjøpt sånn sjokolade før, så jeg var helt bombesikker på at det var et tydelig hint fra hennes side. En symbolsk gave, liksom.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 23:33   #5
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Gammel 03-04-10, 00:11   #6
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pappa tullet med meg en gang, og sa han hadde vært i fengsel. Vel: Spøken ble ikke oppfattet, og jeg informerte alle og enhver om dette etterpå.

Jeg sa kjapt i fra til de involverte at dette ikke stemte etter at jeg tok dette opp med pappa noen år senere, og han bekreftet at det var en spøk. Okei, personalet i barnehagen fikk aldri oppklaringen, men jaja.... Ikke alt man burde tulle med!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 00:26   #7
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Cuba,

Gammel 03-04-10, 02:25   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 03-04-10, 02:43   #9
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 12:11   #10
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Herlig historie

Gammel 03-04-10, 20:25   #11
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Å så herlig og skjønt!

Gammel 03-04-10, 20:43   #12
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så herlig misforståelse!

Gammel 03-04-10, 21:28   #13
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Herlig historie. =)

Selv oppfattet jeg aldri helt at det het kyllingvinger og trodde i mange år det het kyllinginger. Jeg følte meg også teit da jeg endelig løste mysteriet. Ikke så lurt, mest teit.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 15:38   #14
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Fantastisk!! Men det var en enda verre misforståelse i historien (i mine øyne), Cuba-sjokolade er jo kjempegodt

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 15:55   #15
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 16:11   #16
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Godt du bare var 10 år...

Gammel 06-04-10, 16:14   #17
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

For øvrig gjorde jeg noe av det samme da jeg var liten. Jeg fortalte alle at pappa hadde vært sjørøver da han han var ung. Han var selvfølgelig sjømann . Jeg tror dog at alle skjønte det uansett.

Gammel 06-04-10, 16:17   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var jo en søt misforståelse.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:40.