|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Flere spørsmål om Danmark - avstander mmUngene skal til Kristiansand med farmor i sommer. Jeg vurderer nå å kjøre nedover mot slutten og ta en tur til Danmark og Legoland med dem i stedet for at de flyr hjem med farmor.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Flere spørsmål om Danmark - avstander mmJeg pleier å bruke degulesider.dk når jeg skal finne ut hvor lang tid det tar å kjøre fra en plass til en annen i Danmark.
![]() |
#3 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Flere spørsmål om Danmark - avstander mmAvstand: Hirtshals – Billund er 217 km, fant jeg ut ved å søke. Og det kan stemme bra. Tror vi har brukt noe sånt som tre timer ihvertfall? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Flere spørsmål om Danmark - avstander mmDet er ca 21 mil i luftlinje fra Hirtshals til Billund ifølge Google Earth. Regn med en del lenger vei siden det ikke går helt snorrett men veiene i Danmark er gode så en 3 timers tid bør vel få deg frem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
<*(((<
|
![]() Sv: Flere spørsmål om Danmark - avstander mmGoogle Maps er fin å bruke til slikt, gir der alternative veivalg, også kan du ta tak i ruten for å dra den innom andre steder om du vil det: http://www.google.com/maps?f=d&sourc...21&ie=UTF8&z=7 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
50 & somewhat fab
![]() Sv: Flere spørsmål om Danmark - avstander mm21 mil er jo ikke veldig langt, tatt i betraktning at vi må kjøre over 100 innad i Norge hver vei ... Jeg har booket pakken nå. Bestilte for fire netter, og det kom på rett under 10.000 inkl båt tur/retur Kristiansand-Hirtshals, overnatting i feriehus på Lalandia og todagersbilletter til Legoland for oss alle tre. Ikke så verst, det, vel?
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Flere spørsmål om Danmark - avstander mmVeien som står oppgitt med 217 km går alt for tregt å kjøre. Det er den korteste veien mellom Hirtshals og Billund, men den går gjennom ørti fjørti småbyer på Jylland og dermed lav fartsgrense. Kjører dere raskeste vei er det ca. 280 km. Vi bruker å beregne ca. 3,5 time på den strekningen. Tiden man bruker avhenger av trafikken og særlig det å komme seg fra Billund til motorveien i Vejle. Normalt går det ganske så radig unna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
50 & somewhat fab
![]() Sv: Flere spørsmål om Danmark - avstander mmJa, det blir nok tidlig avgang fra Billund hjemreisedagen. Ferga går 1315, vi må være der en time før. Tenker vi kjører kl 7, jeg.
![]() |
#9 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Flere spørsmål om Danmark - avstander mmDet tar akkurat 3 timer å kjøre fra Billund til Hirtshals med et lite stopp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
50 & somewhat fab
![]() Sv: Flere spørsmål om Danmark - avstander mmVi bor i Bodø, så i den store sammenhengen tror jeg ikke det spiller noen rolle om vi tar retur til Kristiansand eller Larvik - langt å kjøre blir det okke som.
![]() |
#11 |
Står på egne ben
![]() Sv: Flere spørsmål om Danmark - avstander mm
Det er 3 timer kortere vei fra Larvik, så litt blir det selv om det ikke virker sånn i Bodø sammenheng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Etylbarbital
![]() Sv: Flere spørsmål om Danmark - avstander mmJeg pleier å bruke viamichelin.com for å beregne avstander. Da kan man velge mellom anbefalt, billigst, finest og mest økonomisk reisevei. Via Michelin anbefaler en som i all hovedsak går på E45.
![]() |
|
|