![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Bil til familie på 4Jeg vet at det er utrolig mange slike tråder, men håper allikevel at noen har noe å bidra med.
![]() |
![]() |
#2 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bil til familie på 4Vi er veldig fornøgt med vår VW Touran - kanskje litt større enn du hadde tenkt? Den føles ikkje som ein stor bil å kjøre syns eg da. Unntaket er svingradiusen - der merker du at den er litt stor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Bil til familie på 4Vi mistenker at Octavia blir for liten og at Superb for dyr (siden den ikke har kommet med stasjonsvognutgave før nå nylig og dermed ikke er å få kjøpt brukt). Men, for all del, vi har vært veldig fornøyd med Skodaen vår.
![]() |
![]() |
#5 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bil til familie på 4Toyota Avensis
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Bil til familie på 4
Koster ikke disse mer enn 300 000 hvis man skal ha såpass ny som 3-4 år?
![]() |
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
Du har et annet forhold til biler enn meg. Jeg synes ikke det er det minste festelig å prøvekjøre bil. Bare å flytte på setet til knerten er jo en liten evighetsjobb.
![]() |
![]() |
#8 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg titter på Mazda 5, den koster ikke så mye. Titter på 07 - 08 modeller.
![]() |
#9 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Bil til familie på 4Avensis
![]() |
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg har også lyst på Toyota, men mannen er skeptisk (og det har ingenting med bremsene å gjøre). Forrige gang vi skulle kjøpe bil fikk vi virkelig elendig service hos Toyota, men vi bør kanskje forsøke oss hos en annen forhandler.
![]() |
![]() |
#11 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Bil til familie på 4Nissan Qashqai. Har tre unger og plass til alle pluss passasjer. Skal du ikke ha full oppladning hele tiden, så går det knall med bagasje også. Les. to barnesykkler, tre sekker m.m. Og du får en ny bil ikke minst.
![]() |
#13 |
På (opp?)tur
|
Hos Toyotaforhandleren jeg bruker, har jeg f.eks. to ganger fått beskjed om å bare stikke innom, når noe har skjedd. Trenger ikke time. Filleting da. Ene gangen var det dobbeltsidig tape på vinduet, dratt ned i døren. Andre gangen trodde jeg det var noe feil med sikkerhetsbeltet. Bilen er fra 2005, og det har aldri vært noe galt med den. De tar telefonen kjapt, lette å ha med å gjøre |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Bil til familie på 4Jeg har ikke hørt mannen har kommentert servicenivået hos "vår" Toyotaforhandler negativt heller; jeg har ikke vært der selv siden bilen ble kjøpt hos en annen merkeforhandler der den var levert som innbyttebil. Vår bil er fem år nå, og det har ikke vært noe tull med den de snart to årene vi har hatt den.
![]() |
![]() |
#15 |
Ustabil
|
![]() Sv: Bil til familie på 4Det er ufattelig mange biler som oppfyller kriteriene om plass til hele familien, 3-4 år gammel og inntil 300.000 kroner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Bil til familie på 4Takk bina. Det var nyttig å lese.
![]() |
![]() |
#17 |
Ustabil
|
![]() Sv: Bil til familie på 4Golf har relativt romslig bagasjerom. Og du får mye for pengene. Se f.eks. på disse: |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bil til familie på 4Styr unna Subaru Forester i værtfall, om den ikke er av den helt nyeste. Tror den kom i fjor eller fårfjor ,er ikke helt sikker.
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden ![]() ![]() Sist redigert av Honda : 06-04-10 kl 20:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ej ikke møjkets heije
|
Det var det jeg også trodde. Jeg vet at folk sier at det er masse av plass i bilene deres, men er det faktisk plass til en voksen, et bakovervendt sete (Izi kombi) og en beltestol?
![]() |
![]() |
#20 |
Einsam
|
![]() Sv: Bil til familie på 4Avensis har plass til to barneseter og en voksen i mellom, hvertfall i de modellene jeg har hatt og kjørt. Mulig kjedelig, men den oppfyller da kravene dine. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|