|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Smugleser
|
Stavekontroll og grammatikk - Word 2007Vi har nettopp(!) oppgradert til word 2007 på jobben, og jeg er ikke fornøyd med stavekontrollen.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stavekontroll og grammatikk - W 2007Hm, testet setningen din hos meg nå og den kommer opp med røde streker under ordene som er feilstavet. Jeg bruker office 2007. Det er sikkert en innstilling ett eller annet sted som ikke er huket av hos deg. *leter*
|
|
|
#3 |
|
Sv: Stavekontroll og grammatikk - W 2007Hvis du klikker på Office-knappen (øverst til venstre) og velger Alternativer for word (knapp nederst på midten av menyen). Når du står på Populær så har du en knapp for Språkinnstillinger. Der kan du velge Aktive redigeringsspråk. Kanskje engelsk ikke er aktivert hos deg?
|
|
|
#4 |
|
Smugleser
|
Sv: Stavekontroll og grammatikk - W 2007
Joa, engelsk er aktivert, den. Bare ikke i praksis, tydeligvis.
|
|
|
#5 |
|
Sv: Stavekontroll og grammatikk - W 2007Nei, da aner jeg ikke hva det kan være. Dessverre.
|
|
|
#6 |
|
Smugleser
|
Sv: Stavekontroll og grammatikk - W 2007Det virker som om det er forskjell mellom norsk og engelsk. Dvs at det fungerer greit på norsk, men på engelsk leser den bare grammatikk, og ikke stavefeil.
|
|
|
#7 |
|
Hertuginne
|
Sv: Stavekontroll og grammatikk - W 2007Har du installert engelsk ordbok? Siden den fungerer på norsk men ikke engelsk, mener jeg?
|
|
|
#8 |
|
Smugleser
|
Sv: Stavekontroll og grammatikk - W 2007
Jeg ville tro at den gjorde det automatisk - men mulig jeg tar feil. Hvor sjekker jeg om den er installert? Engelsk står forøvrig som et valg på språkinstillinger, og jeg får (i motsetning til f. eks. svensk) ikke ytterligere beskjeder.
|
![]() |
|
|