|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Etisk matHar du eit forhold til maten du kjøper, ut over at den skal smake godt? Vi bruker ein relativt stor andel av lønna vår på mat - og er i så måte forbrukarar med ganske stor makt. Valga vi gjer vil (forhåpentligvis) påvirke bransjen. Betyr dette noko for deg? Og påverker det valga dine i butikken? Sist redigert av Syrin : 07-04-10 kl 14:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
can-jur
|
![]() Sv: Etisk matkommer sterkere tilbake på denne, vil bare påpeke at vi IKKE bruker en stor andel av lønna vår på mat.
![]() |
![]() |
#3 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Etisk matVel, ditto. Eg velger butikk først, og gjer mine valg ut frå kva butikken har. Sist redigert av Syrin : 07-04-10 kl 15:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Etisk mat
Nei, der er eg faktisk enig, men alt er relativt. Vi bruker jo ein del på mat (i vår familie mykje meir enn andre familiar), men vi bruker jo veldig mykje mindre enn det våre foreldre gjorde i si tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Etisk matJeg har det du nevner i bakhodet når jeg handler, også er det ulikt hva jeg vektlegger alt ettersom hva som er tilgjengelig. Jeg kjøper øko-alternativer der det er mulig, men for meg så er det viktigere å støtte opp om bærekraftig utvikling i u-land viktigere enn at det er kortreist.
![]() |
|
|