Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan få vekk OMO stank fra klærne? -HASTER

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-10, 20:19   #1
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Utrop

Hvordan få vekk OMO stank fra klærne? -HASTER

Jeg har lånt bort noe klær, fått de tilbake og de stinker OMO. Jeg liker ikke OMO, jeg bruker lukt- og parfymefrie vaskemidler. Dessverre så vasket jeg disse plaggene med en hel haug andre plagg, men OMO stanken sitter like fordømt i. Nå har jeg vasket de 3 ganger etter hverandre, men neida fortsatt OMO lukt over hele vaskerommet.
Hva kan jeg gjøre/bruke for å få vekk den stanken?
:desperat:

Gammel 07-04-10, 20:20   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få vekk OMO stank fra klærne? -HASTER

Omo som er såå godt. Jeg kan aldri vaske uten å stå og sniffe på pulveret i en halvtime først, og jeg tar daglige turer ned på vaskerommet for å kjenne på den nydelige lukten når det henger klær der. Ikke rart jeg er "skadet".

Gammel 07-04-10, 20:26   #3
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Vask klærne en ny runde i vaskemaskinen med store doser eddik, både i såpekoppen og skyllemiddelkoppen.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 20:27   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke skjønne at klærne lukter SÅ mye av Omo ... Sikker på det ikke er noe skyllemiddel involvert?

Jeg avskyr parfymerte skyllemiddel, men kjenner ikke noen spesiell lukt i klærne med bare Omo.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 20:30   #5
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hater også slik lukt og når vi arver nedparfymert Omo-tøy så må jeg alltid vaske de tre-fire ganger før de går an å ha i hus.

Gammel 07-04-10, 20:43   #6
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Vask klærne en ny runde i vaskemaskinen med store doser eddik, både i såpekoppen og skyllemiddelkoppen.

Vanlig 7% eddik??

Gammel 07-04-10, 20:43   #7
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det tar lang tid før den lukta er borte. :erfart: Kanskje det hjelper å ha eddik i skyllevannet?

Vi bruker også bare Neutral til vanlig og OMOduft virker veldig parfymert når man ikke er vant til den.

Gammel 07-04-10, 20:44   #8
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og først nå så jeg at det var flere andre som har foreslått eddik for lengst.

Gammel 07-04-10, 20:44   #9
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Det er et stort problem når jeg arver og kjøper brukte klær. jeg vasker og vasker, men omostanken forsvinner ikke før klærne har vært brukt og vasket en god del. Egentlig veldig dumt for jeg blir dårlig av å være i nærheten av ungene når de har på seg klær med omolukt.

Gammel 07-04-10, 20:46   #10
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Omo lukter veldig sterkt. Vask med nøytrale vaskemidler en stund så kjenner du det. Isj, som det lukter.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 20:47   #11
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Omo som er såå godt. Jeg kan aldri vaske uten å stå og sniffe på pulveret i en halvtime først, og jeg tar daglige turer ned på vaskerommet for å kjenne på den nydelige lukten når det henger klær der. Ikke rart jeg er "skadet".

Oi, jeg har funnet en "medskadet"! Vaskemiddler er virkelig en svakhet for meg. Jeg elsker såpehylla i butikken!

Millen: Legg tøyet i eddikvann over natta.

Gammel 07-04-10, 20:49   #12
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Men tåler Katvig buksa til Lille og min gode fleecegenser eddik??

Gammel 07-04-10, 20:53   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

Oi, jeg har funnet en "medskadet"! Vaskemiddler er virkelig en svakhet for meg. Jeg elsker såpehylla i butikken!

Hehe, har du sett lukttråden min her inne? Jeg er definitivt skadet (og det er blitt verre i det siste, jeg blir litt bekymret faktisk), men jeg bare elsker sånne lukter og fatter ikke at det går an å synes det lukter vondt, det lukter jo himmelsk! Jeg er også hekta på klorin. *dåne*

Gammel 07-04-10, 20:54   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fatter rett og slett ikke at det lukter så mye av Omo. Jeg har en stor bunke nyvasket tøy vasket i Omo her, og det lukter ikke parfymert i det hele tatt - knapt annerledes enn om jeg bruker uparfymert vaskemiddel. Kan det variere hvor mye det skylles ut i forskjellige vaskemaskiner? Jeg kan få migrene av skyllemiddel og er generelt ganske følsom for lukt, så jeg syns det er så rart at jeg ikke kjenner denne voldsomme Omo-lukten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 20:57   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg synes heller ikke det er så sterkt, jeg skulle ønske det luktet enda mer. Det lukter mest av pulveret, ikke så voldsomt av klærne. Men jeg bør kanskje ikke uttale meg, "herdet" som jeg er (selv om jeg har ekstremt god luktesans).

Gammel 07-04-10, 20:58   #16
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Iset, du er jo gal kvinne og ja jeg har lest lukttråden din tidligere.

Ikke umulig om det er noe skyllemiddeldritt i tillegg til OMO lukta altså.

Gammel 07-04-10, 20:59   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Skyllemiddeldritt? :blasfemi: Men ja, det høres mer ut som det er skyllemiddel () i tillegg altså.

Gammel 07-04-10, 21:01   #18
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Iset: *dulte* det er flere av oss som liker lukten av både omo og skyllemiddel

Gammel 07-04-10, 21:38   #19
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Iset: *dulte* det er flere av oss som liker lukten av både omo og skyllemiddel

Vi er flere! Jeg kan nesten få forhøyet puls dersom jeg oppdager at det har kommet en ny type skyllemiddel i butikkhyllene. Jeg liker ting som lukter godt.

Gammel 07-04-10, 21:41   #20
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

OMOvaskepulver lukter da ikke så mye? OMO flytende derimot blir jeg kvalm av. Den lukter ufattelig sterkt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:02.