Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff, hvor mange nære venner har du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-10, 16:56   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spinnoff, hvor mange nære venner har du?

Altså venner du stoler 100% på og har kjent gjennom minimum 5 år.
Når jeg mener at tid på vennskapet er et tema så er det fordi det tar tid og bygge opp et slikt vennskap og tidsaspektet viser også noe om at det kommer til å vare.

Og har du opplevd å bli sviktet av en venn du stolte 100% på?

Spinnoff fra tråden om hemmeligheter i parforhold, men vennen må ikke være hemmelig altså

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 16:59   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?

Jeg har 3 nære og gode venninner som jeg har kjent i mer enn 15 år. I tillegg har jeg et par gode venninner jeg har kjent i litt kortere tid, 7-10 år.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 17:00   #3
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fire stykker: Mannen min og tre gode venninner. To av disse venninnene har jeg kjent siden vgs, den siste ble jeg kjent med for drøyt sju år siden. En av dem snakker jeg ofte med, to snakker jeg egentlig ganske sjelden med, men jeg er veldig glad i dem og stoler på dem så mye som jeg stoler på andre mennesker. Dvs at jeg stoler mye på dem - opp mot 100 %. I tillegg har jeg andre gode venner.

Sist redigert av Fadese : 11-04-10 kl 17:10.
Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 17:02   #4
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja mannen min da, han og den enen venninna mi er de to aller beste vennene mine. Jeg må nesten likestille de to, de tilfredstiller helt forskjellige behov i form av å være venner.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 17:02   #5
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Jeg har to veldig gode venninner som jeg stoler 100% på, en har jeg kjent siden 1 kl på barneskolen den andre siden videregående.
I tillegg til mannen som jeg har vært sammen med over 20 år.

Ellers har jeg 2-3 gode veninner som jeg regner som veldig gode venninner, men de er av "nyerer dato"

Jeg har aldri blitt sveket av en god venninne

Gammel 11-04-10, 17:03   #6
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har 2-3 nære venner som jeg har kjent i mer enn fem år og som jeg stoler hundre prosent på. Så vidt jeg vet, har ingen av dem "sviktet" meg på noen måte, men det kan hende de har fortalt noe jeg helst ikke ville de skulle sagt videre til mannen sin uten at jeg vet det. Jeg hadde ikke tatt det så tungt, da. De gangene det virkelig, virkelig hadde vært krise om mannen visste noe, ville jeg bedt dem spesifikt om å ikke si noe. Det er som regel underforstått ellers, men jeg forteller dem sjelden ting det hadde vært totalt krise om mannen deres også visste.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 17:03   #7
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg har 6 nære venninner.

Den eneste jeg har blitt sviktet av er mannen min, så han er ingen nær venn lengre.

Gammel 11-04-10, 17:04   #8
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

12 stykker. Jeg har kjent dem i 20 år og stoler fullstendig på dem. Det er selvfølgelig noen av dem jeg gjerne foretrekker å snakke med, men det er pga kvaliteten på råd/svar ikke fordi jeg stoler noe mindre på dem. Vi har vært fjortiser sammen så det er klart jeg har opplevd at noen av dem har skuffet meg, men ikke siden vi nådde en noenlunde voksen alder nei.

Edit: Ja og sambo selvfølgelig. Han er min aller nærmeste og den som vet absolutt mest naturligvis. Ja 13 blir det da altså.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 17:05   #9
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

3 venninner, 2 venner og mannen min som jeg regner til mine allernærmeste. Seks er et godt tall.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 17:10   #10
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har flere som er av typen som jeg kan betro meg til, seks totalt kanskje? Dog kun 2-3 som jeg anser som nære. Etter påbegynt barneproduksjon så blir det ikke sosialisering av typen over en samtale på café hver søndag i tillegg til en felles gåtur på torsdag, det har blitt til at man treffes sjeldnere. Jeg antar dette vil endre seg litt når vi er over småbarnsfasen. Sånn ellers er det mange her på FP jeg stoler på også, og som jeg anser som venner som jeg kan snakke med om ganske så private ting.

Gammel 11-04-10, 17:22   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke noe eksakt tall, men føler meg heldig som har mange venner. Vi er en gjeng på 8 som har holdt sammen siden videregående, dvs. 20 år. Med partnere inkludert er vi 14 som treffes 4-5 ganger i året. Ei som også er med i denne gjengen, er min bestevenninne fra barneskolen, som jeg har kjent i 30 år. Vi har også et par andre vennegjenger der hyppigheten i samværet ikke er like stor, uten at det er noe svik eller noen misstemning forbundet med det. Disse har vi også kjent i 10-20 år. I perioden med ufrivillig barnløshet fikk jeg også flere nære venn(inn)er som jeg føler meg veldig knyttet til, og som nesten alene var grunnen til at jeg kom meg igjennom de årene. Mange av dem, men ikke alle, har utgangspunkt i forumliv.

Jeg synes det er vanskelig å angi noe bestemt antall eller noen kriterier for hva som er nært vennskap. Det henger kanskje sammen med at jeg på et vis er en ganske åpen person som ikke har problemer med å snakke åpent med de fleste om det meste, eller å ha tillit til andre. Samtidig er jeg litt folkesky i perioder, så det er en litt rar blanding.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 17:32   #12
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Jeg har mistet noen venner som betød mye for meg og det har vært sårt og har tatt lang tid å vende seg til at personen ikke ville være der lenger, men det er noe annet enn å føle seg sviktet, tror jeg.

Jeg har vel 4-5 nære venner. Og flere som jeg setter stor pris på og som gjør livet bedre å leve!

Gammel 11-04-10, 17:51   #13
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har 2 gode bestevenninner her, og ei i fredrikstad . Og så har jeg en venninne/vennepar som har en 03 gutt og 07 jente. Har kjent hun dama i 3 år og mannen i 2(de var separert da jeg ble kjent med henne) Og hun stoler jeg 100 %på ,så er ikke enig at vennskap tar år og dag å bygge.

Og så har jeg 3 super gode kompiser jeg stoler 10000% på.

Da jeg var yngre så hadde jeg mest guttevenner med at jeg synnes de fleste jentene var noen store pynte bitch

Så pr i dag har jeg flere guttevenner en jentevenner, nen har ramlet bort i løpe av årene og en del har kommet.

Jeg hadde en venninne som missbrukte min tillit groft, dette er 10 år siden
Når turbo var liten så mistet jeg kontakten med hun ene som var/er min bestevenninne. Og dette slet jeg med lenge. Hun flyttet for å gå skole.
Og andre venner giddet ikke å spørre om jeg eks skulle være med ut lenge osv. For jeg hadde jo unge så jeg var vel kjedelig ,det var nesten mere sårt en hun som missbrukte tilliten min

Sist redigert av Honda : 12-04-10 kl 10:17.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 18:15   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har et par nære venner som jeg har hatt i mange, mange år. Det var flere, men en hendelse i livet mitt endret mye for meg.

Siden den hendelsen ikke er mer enn fem år tilbake i tid vil de andre jeg ser som nære venner da ryke ut på datokriteriet her, men jeg vil ta de med likevel da de er svært viktige for meg. Med disse har jeg flere nære venner. Det er jo en gradvis overgang så jeg vil ikke tallfeste og sette en grense for nær og ikke nær, men det er seks-syv mennesker som har kommet til som jeg ville delt hva som helst med uten å blunke.

Om jeg har blitt sviktet av en nær venn jeg stolte på? Ja. Det var vondt. I forbindelse med den nevnte hendelsen.

Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 18:18   #15
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg har 4 veldig nære venninner og 1 en kompis som har vært i livet mitt i mellom 10 og 15 år.
Så har jeg også 1 kompis og 6 venninner som har vært i livet mitt mindre enn 5 år men som faktisk er like nære venner som de jeg har hatt lenge.

Å ja jeg har blitt sviktet av ei venninne for ett par år siden, tilgir det aldri.

Sist redigert av Chablis : 11-04-10 kl 18:46.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 18:30   #16
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Som ekstrovert flyttebærte som flyttet til Trondheim for å studere (mange nye folk) og som flyttet østlandet for å få jobb, så mistet man jo kontakten men noen på veien. Men bestevenninna mi fra skoledagene har jeg jo, selv om vi ikke sees så ofte grunnet 110 mil. Men forsøker å møtes hver gang jeg er hjemme. Her vi bor har jeg 1 venninne (og hennes mann er kompis med mannen), samt vi har noen bekjente. Venneparet og oss har holdt koken siden 2003 nå, fordi det er initiativ fra begge sider til å møtes. Det er ingen likesinnede på jobb, og hverdagen er så travel at det er vanskelig å få tid til å bli godt kjent med noen. Kan tenke meg det er mye enklere for de som bor der de vokste opp og/eller studerte.

Jeg har ikke blitt sviktet av noen, men en del forhold har dabbet ut grunnet manglende initiativ fra motpart. Det har vel aldri engasjement fra min/vår side som har vært problemet.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 18:38   #17
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg har 6 stykker som jeg anser som nære og som jeg kan betro alt til.
4 er gamle venner og to er nye.
Har aldri blitt sviktet av noen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 18:43   #18
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to virkelig nære venninner, den ene bor dessverre på andre kanten av landet og det er et savn. Jeg har kjent de begge siden ungdomsskolen.
Disse to kan jeg fortelle alt til, de svikter meg aldri.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 18:44   #19
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan ikke si at jeg har blitt sviktet av noen nære venner nei.

Jeg har 9-10 veldig nære venner som jeg kan fortelle alt og som jeg stoler 100 % på.

Gammel 11-04-10, 18:49   #20
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Altså venner du stoler 100% på og har kjent gjennom minimum 5 år.
Når jeg mener at tid på vennskapet er et tema så er det fordi det tar tid og bygge opp et slikt vennskap og tidsaspektet viser også noe om at det kommer til å vare.

Og har du opplevd å bli sviktet av en venn du stolte 100% på?

Spinnoff fra tråden om hemmeligheter i parforhold, men vennen må ikke være hemmelig altså

Jeg har mange venner, og 4-5 stykker som jeg vil si er nære. Av disse 4-5 er det 2 som er veldig nære, og som jeg kan snakke med om absolutt alt (det kan jeg forsåvidt med de andre 2-3 også, men jeg gjør det bare ikke). Jeg har kjent begge mindre enn 5 år, men de kjenner meg bedre enn de vennene mine som har vært der lenger. Det har med felles opplevelser, historie etc å gjøre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:17.