|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
can-jur
|
Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Altså venner du stoler 100% på og har kjent gjennom minimum 5 år.
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Jeg har 3 nære og gode venninner som jeg har kjent i mer enn 15 år. I tillegg har jeg et par gode venninner jeg har kjent i litt kortere tid, 7-10 år. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Originala
|
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Fire stykker: Mannen min og tre gode venninner. To av disse venninnene har jeg kjent siden vgs, den siste ble jeg kjent med for drøyt sju år siden. En av dem snakker jeg ofte med, to snakker jeg egentlig ganske sjelden med, men jeg er veldig glad i dem og stoler på dem så mye som jeg stoler på andre mennesker. Dvs at jeg stoler mye på dem - opp mot 100 %. I tillegg har jeg andre gode venner. Sist redigert av Fadese : 11-04-10 kl 17:10. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Ja mannen min da, han og den enen venninna mi er de to aller beste vennene mine. Jeg må nesten likestille de to, de tilfredstiller helt forskjellige behov i form av å være venner. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Jeg har to veldig gode venninner som jeg stoler 100% på, en har jeg kjent siden 1 kl på barneskolen den andre siden videregående.
|
|
|
#6 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Jeg har 2-3 nære venner som jeg har kjent i mer enn fem år og som jeg stoler hundre prosent på. Så vidt jeg vet, har ingen av dem "sviktet" meg på noen måte, men det kan hende de har fortalt noe jeg helst ikke ville de skulle sagt videre til mannen sin uten at jeg vet det. Jeg hadde ikke tatt det så tungt, da. De gangene det virkelig, virkelig hadde vært krise om mannen visste noe, ville jeg bedt dem spesifikt om å ikke si noe. Det er som regel underforstått ellers, men jeg forteller dem sjelden ting det hadde vært totalt krise om mannen deres også visste. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Jeg har 6 nære venninner.
|
|
|
|
#8 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?12 stykker. Jeg har kjent dem i 20 år og stoler fullstendig på dem. Det er selvfølgelig noen av dem jeg gjerne foretrekker å snakke med, men det er pga kvaliteten på råd/svar ikke fordi jeg stoler noe mindre på dem. Vi har vært fjortiser sammen så det er klart jeg har opplevd at noen av dem har skuffet meg, men ikke siden vi nådde en noenlunde voksen alder nei. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?3 venninner, 2 venner og mannen min som jeg regner til mine allernærmeste. Seks er et godt tall.
|
|
|
#10 |
|
Ekvilist
|
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Jeg har flere som er av typen som jeg kan betro meg til, seks totalt kanskje? Dog kun 2-3 som jeg anser som nære. Etter påbegynt barneproduksjon så blir det ikke sosialisering av typen over en samtale på café hver søndag i tillegg til en felles gåtur på torsdag, det har blitt til at man treffes sjeldnere. Jeg antar dette vil endre seg litt når vi er over småbarnsfasen. Sånn ellers er det mange her på FP jeg stoler på også, og som jeg anser som venner som jeg kan snakke med om ganske så private ting.
|
|
|
#11 |
|
intro
|
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Jeg har ikke noe eksakt tall, men føler meg heldig som har mange venner. Vi er en gjeng på 8 som har holdt sammen siden videregående, dvs. 20 år. Med partnere inkludert er vi 14 som treffes 4-5 ganger i året. Ei som også er med i denne gjengen, er min bestevenninne fra barneskolen, som jeg har kjent i 30 år. Vi har også et par andre vennegjenger der hyppigheten i samværet ikke er like stor, uten at det er noe svik eller noen misstemning forbundet med det. Disse har vi også kjent i 10-20 år. I perioden med ufrivillig barnløshet fikk jeg også flere nære venn(inn)er som jeg føler meg veldig knyttet til, og som nesten alene var grunnen til at jeg kom meg igjennom de årene. Mange av dem, men ikke alle, har utgangspunkt i forumliv.
|
|
|
|
#12 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Jeg har mistet noen venner som betød mye for meg og det har vært sårt og har tatt lang tid å vende seg til at personen ikke ville være der lenger, men det er noe annet enn å føle seg sviktet, tror jeg.
|
|
|
|
#13 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Jeg har 2 gode bestevenninner her, og ei i fredrikstad . Og så har jeg en venninne/vennepar som har en 03 gutt og 07 jente. Har kjent hun dama i 3 år og mannen i 2(de var separert da jeg ble kjent med henne) Og hun stoler jeg 100 %på ,så er ikke enig at vennskap tar år og dag å bygge.
Sist redigert av Honda : 12-04-10 kl 10:17. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Jeg har et par nære venner som jeg har hatt i mange, mange år. Det var flere, men en hendelse i livet mitt endret mye for meg. |
|
|
|
#15 |
|
Drømmer
|
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Jeg har 4 veldig nære venninner og 1 en kompis som har vært i livet mitt i mellom 10 og 15 år. Sist redigert av Chablis : 11-04-10 kl 18:46. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Som ekstrovert flyttebærte som flyttet til Trondheim for å studere (mange nye folk) og som flyttet østlandet for å få jobb, så mistet man jo kontakten men noen på veien. Men bestevenninna mi fra skoledagene har jeg jo, selv om vi ikke sees så ofte grunnet 110 mil. Men forsøker å møtes hver gang jeg er hjemme. Her vi bor har jeg 1 venninne (og hennes mann er kompis med mannen), samt vi har noen bekjente. Venneparet og oss har holdt koken siden 2003 nå, fordi det er initiativ fra begge sider til å møtes. Det er ingen likesinnede på jobb, og hverdagen er så travel at det er vanskelig å få tid til å bli godt kjent med noen. Kan tenke meg det er mye enklere for de som bor der de vokste opp og/eller studerte. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ferdig!
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Jeg har 6 stykker som jeg anser som nære og som jeg kan betro alt til. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Jeg har to virkelig nære venninner, den ene bor dessverre på andre kanten av landet og det er et savn. Jeg har kjent de begge siden ungdomsskolen. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Kan ikke si at jeg har blitt sviktet av noen nære venner nei.
|
|
|
#20 |
|
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?
Jeg har mange venner, og 4-5 stykker som jeg vil si er nære. Av disse 4-5 er det 2 som er veldig nære, og som jeg kan snakke med om absolutt alt (det kan jeg forsåvidt med de andre 2-3 også, men jeg gjør det bare ikke). Jeg har kjent begge mindre enn 5 år, men de kjenner meg bedre enn de vennene mine som har vært der lenger. Det har med felles opplevelser, historie etc å gjøre.
|
![]() |
|
|