Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Skotøy nå som våren er kommet ...

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-10, 15:48   #1
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Skotøy nå som våren er kommet ...

Ja, jeg er førstegangsmor, og meget usikker på det meste.
Sist det var vår hadde guttungen bare noen sånne myke vanntette greier som vi tok på bena hans, han gikk jo ikke. Hans første sko var vinterskoene han fikk på høsten. Han har nå +par nummer to av sorten, da han vokste ut av de første i løpet av vinteren. Og nå er han i ferd med å vokse ut av dem også, men det er sånnsett greit, for det er vår, og på tide med vårsko.

På mine egne ben er vinterskoene byttet ut med joggesko. På guttungen bruker jeg enda vintersko, rett og slett fordi han ikke har annet. Det ble veldig plutselig vår, og jeg var ikke forutseende nok til å kjøpe vårsko mens det enda var snø. Så nå trenger han dem.

Jeg ser for meg kanskje noen joggesko med goretex? Vi bor tross alt i Bergen, det kommer til å være en del våte vårdager... Men, når det pissregner, det kommer det helt sikkert også til å gjøre, er det støvler som gjelder da? Til den skikkelige sommeren er det vel ikke så utenkelig med sandaler, men ettersom han vokste ut av de første vinterskoene på 3-4 mnd, og glatt er på vei til å gjøre det samme med de neste (som er to nr større), vet jeg ikke helt om jeg tørr kjøpe sandaler enda. Jeg har enda ikke sluttet med ullstrømpebukse på ham, så sandalbruk ligger nok noe frem i tid...

Han går ikke i barnehage enda, men har fått plass fra 1.8. Innen den tid trenger han sikkert enda nye sko tenker jeg (veeeeel, de slutter vel å vokse like fort ut av skoene etterhvert, men kan jeg forvente at joggesko og støvler (eller hva man nå enn bruker når det regner) kjøpt i april passer til september? (for DA skal han vel ha nye vintersko...)

Men hva kjøper man av vårskotøy til en gutt på snart 20 mnd?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:45.