|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
www.bomulls.no
|
![]() Sykkelvogn /-hengerNoen her som har gode anbefalinger hva gjelder sykkelvogn /-henger??
![]() |
#2 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Sykkelvogn /-hengerVi kjøpte croozer sykkelvogn i fjor. Den var på supertilbud hos Coop (betalte 1500 mot 3400 som er normalpris eller noe sånn) Jeg tror de hadde lignende tilbud året før også, så det kan være lurt å holde øynene åpne for gode tilbud.
![]() |
#3 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sykkelvogn /-hengerJeg er litt forelska i Croozeren vår, men toseteren fra Biltema som kosta en tusing er helt ok den også. Både relativt lett og stødig. Ikke fullt like gode seter, men til unger på 2+ duger den utmerket. Dobler heller ikke som trille.
![]() |
#4 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Sykkelvogn /-hengerTakk for svar damer. Jeg har hørt flere snakke godt om Croozer, men er den ikke en anelse tung ...eller husker jeg feil??
![]() |
#5 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sykkelvogn /-henger
Vi har Nordic Cab og elsker den. Vi har vært på sykkelferie med ungene i den og bruker den både sommer og vinter (som pulk). Vi brukte den også som søskenvogn. Hvis du skal bruke sykkelvogn på korte turer, finner du nok en mye rimeligere vogn som kan være vel så bra for det formålet. Vi har også en sykkelvogn (eagel) fra XXL som kostet 499,- Den benyttes mest til å ha bagasje i på lengre turer, men vi har lånt den bort til venner innimellom og den funker veldig bra. Setekomforten er ikke like god, men det er vel bare Nordic Cab hvor man kan legge setet bak.
![]() |
#6 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Sykkelvogn /-hengerCroozer er ikke tung. Den er lettere enn de billigste sykkelvognene som har stålramme, i hvert fall.
![]() |
#8 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Sykkelvogn /-hengerOk, da har jeg sikkert lest feil/misforstått hva gjelder vekten.
![]() |
#9 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Sykkelvogn /-hengerCroozer 535 (for 2 barn): 14,5 kg
![]() |
#10 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Sykkelvogn /-hengerSe det ja, ikke store forskjellen på de to heteste kandidatene der nei!
![]() |
#12 |
Drømmer
|
![]() Sv: Sykkelvogn /-hengerVi har en aretti fra g-sport til 1500, den er ikke super bra, men god nok til å brukes frem og tilbake til barnehagen og på andre korte sykkelturer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Sykkelvogn /-hengerVi vurderer Chariot fremfor Nordic cab. Mye pga fjæring og at Nordic cab har hatt endel problemer med vognene sine de siste årene (sider og stag som knekker). Men vi sykler også mye, og ser for oss å bruke vogna både på sykkelturer på fritiden pluss levering/henting i barnehage. Det er også et pluss at en kan kjøpe til pulk-kit. Mannen har lest seg opp litt på forumet til terrengsykkel.no der er det endel gode tips.
![]() |
#14 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sykkelvogn /-hengerSkal du sykle på treningsturer, langturer eller turer i skog og mark? Om svaret er nei på alt dette tror jeg trygt du kan vurdere ett av de billige alternativene. Husk at folkene inne på terrengsykkel.no har sykling som hobby, og sykler mer enn de aller fleste andre gjør, og dermed har behov for annet utstyr enn de fleste andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Sykkelvogn /-hengerVi har en av ukjent merke, som jeg kjøpte brukt. |
![]() |
![]() |
|
|