|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Å ta deler av foreldrepermisjonen i utlandet, hva med leilighet og aktiviteter?Vi skal snart ha foreldrepermisjon, og tenkte å benytte anledningen til å ta 8 - 10 uker i USA i vinter. Det er her to ting jeg funderer på:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Peppy!
|
![]() Sv: Å ta deler av foreldrepermisjonen i utlandet, hva med leilighet og aktiviteter?Ingen med erfaringer fra å ta foreldrepermisjon i utlandet? Eller som vet hvor man skal lete for å finne gode leiligheter for et par måneder? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Å ta deler av foreldrepermisjonen i utlandet, hva med leilighet og aktiviteter?Jeg har ingen erfaring med dette, men vi vurderte det samme da nr. 2 kom til. Det kokte dessverre bort i kål, men du-og-du som det fristet. Vi så for oss et veldig varmt sted, en leilighet på en strand i Thailand, eller noe. Der dagene kun går med til å stå opp, være sammen, spise&amme og slippe alt som har med hverdag og rutiner å gjøre. Altså noe veldig annerledes.
![]() |
#4 |
Off the map.
|
![]() Sv: Å ta deler av foreldrepermisjonen i utlandet, hva med leilighet og aktiviteter?Vi har hatt 4 uker som ren permisjon på Gran Canaria - vi lånte hus av noen vi kjenner.
![]() |
#5 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Å ta deler av foreldrepermisjonen i utlandet, hva med leilighet og aktiviteter?Jeg har ingen erfaring med å ta permisjonen i utlandet, men kan anbefale http://www.homeaway.no/ i forhold til å finne hus eller leilighet. Vi leide oss hus i Ft.Lauderdale i fjor sommer og var storfornøyd! Den mest behagelige ferien jeg har hatt med barn. Da hadde vi alt vi trengte i huset, vårt eget svømmebasseng i hagen og følte en MYE større frihet enn ved hotell.
![]() |
#6 |
godt brukt
|
![]() Sv: Å ta deler av foreldrepermisjonen i utlandet, hva med leilighet og aktiviteter?Hvor i USA? Foreldrene til venninnen min har hus i Miami. De kan kanskje ha noen tips, evt om andre hus til leie. Tror det er en del nordmenn som har kjøpt hus der borte i eiendomscracket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Peppy!
|
![]() Sv: Å ta deler av foreldrepermisjonen i utlandet, hva med leilighet og aktiviteter?Tusen takk for tilbakemeldinger.
Vi ønsker å være der i desember - februar, så det må være langt syd. (Vi vil ha strandliv.) Så Sør-Florida er hva vi ser for oss. Men akkurat Miami er vi litt mer skeptiske til. Vi var der med guttungen i fjor, og syntes kanskje det var litt lite laidback i forhold til å bare skulle henge rundt med småbarn. Jeg tror vi heller vil på Mexicogulf-siden. Men godt poeng, det er sikkert mange nordmenn som leier ut hus. Det vi har funnet hittil har vært ved Orlando, men det er sikkert noen som har kjøpt lenger sør også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å ta deler av foreldrepermisjonen i utlandet, hva med leilighet og aktiviteter?Vi var seks-sju uker i Barcelona begge gangene, så jeg har ikke noe råd mht leiligheter i USA. I Barcelona leide vi via ferieleilighetbyråer, det var ikke mulig å få leie noe annet for så kort tid. Det ble veldig dyrt, men vi var fornøyde med leilighetene begge gangene.
![]() |
#9 |
Off the map.
|
![]() Sv: Å ta deler av foreldrepermisjonen i utlandet, hva med leilighet og aktiviteter?Vi var på Gran Canaria - der er det norsk skole og barnehage. Absolutt å anbefale - men det var vel ikke dit du hadde tenkt deg..
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Å ta deler av foreldrepermisjonen i utlandet, hva med leilighet og aktiviteter?Vi var fire uker på ferie når vi hadde permisjon og det var uproblematisk, men vi hadde ikke eldre søsken med oss hele tiden. Se bare til å dele dere litt samt å finne på ting så tror jeg det går bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Å ta deler av foreldrepermisjonen i utlandet, hva med leilighet og aktiviteter?Sjekk med Pelen! Hun har sikkert noen forslag og kontakter.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Å ta deler av foreldrepermisjonen i utlandet, hva med leilighet og aktiviteter?Dytter opp en gammel tråd, jeg. Vi vurderer noen måneder i utlandet i permisjonen som kommer. Noen som har reist eller nesten reist eller planlegger å reise? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|