Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reise på tur med åtteåring ...

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-10, 00:19   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reise på tur med åtteåring ...

Jeg vurderer å ta med meg åtteåringen på en tur. Jeg tenker da primært ikke sydentur eller sommerland, men noe som kunne være ok for meg og kjekt for han, samtidig som han får sett noe av verden. (jeg vet dette er vage termer, men jeg har ikke noe klart bilde av hva, når eller hvor bortsett fra at jeg tror det kan være godt for han å få litt alenetid med en av oss).

Er det noen som har noen gode forslag til sted og hva man skal ha som turmål/aktiviteter? Langhelg opptil en ukes varighet. Han er ikke så veldig bereist, men Oslo har vi vel gjort såpass at det ikke er aktuelt i denne sammenhengen. Både inn- og utland er aktuelt.

Gammel 18-04-10, 00:20   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise på tur med åtteåring...

London.

Gammel 18-04-10, 00:21   #3
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg vurderer å ta med meg åtteåringen på en tur. Jeg tenker da primært ikke sydentur eller sommerland, men noe som kunne være ok for meg og kjekt for han, samtidig som han får sett noe av verden. (jeg vet dette er vage termer, men jeg har ikke noe klart bilde av hva, når eller hvor bortsett fra at jeg tror det kan være godt for han å få litt alenetid med en av oss).

Er det noen som har noen gode forslag til sted og hva man skal ha som turmål/aktiviteter? Langhelg opptil en ukes varighet. Han er ikke så veldig bereist, men Oslo har vi vel gjort såpass at det ikke er aktuelt i denne sammenhengen. Både inn- og utland er aktuelt.

London! Det er det mye morsomt å finne på. Dinosaurmuseer, Madame Tu... (eh), London Eye osv. Dessuten er det eksotisk (fremmed språk i det minste) og bra shopping for mor. Jo, og Lion King-musikal.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 00:25   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg og eldstemann hadde en langweekend i Gøteborg. Vi tok toget og lå på hotell i tre dager. Da var vi på Liseberg, Universeum og tasset rundt og koste oss.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 00:33   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise på tur med åtteåring ...

London ja... godt tips Der er det vel endel å se på og som vi kan forberede på forhånd. Og pluss i forhold til å høre engelsk i daglig bruk.

Gammel 18-04-10, 08:39   #6
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden London allerede er foreslått vil jeg nevne Paris. Da kan dere besøke EuroDisney. Og så er det mye storby, med fantastiske museum, kirker, godt klima og god mat. Mye å se på for en åtteåring.

Roma er også en by verdt å besøke med barn. Bare isen og maten i seg selv er jo verdt en tur, men her er det mye historieundervisning man kan bedrive. Det er lett å bevege seg rundt i byen til fots, og det er utrolig mye å se på. Det skjer så mye i gatebildet, det blir liksom aldri kjedelig.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 09:11   #7
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Kreta!
Bade- og soleferie, godt for både mor og sønn

Ellers er jeg enig i at London kan være et veldig bra alternativ!
....leste litt raskt, ser at sydentur ikke var ønskelig

Sist redigert av Guttemammis : 18-04-10 kl 11:20.
Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 09:16   #8
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

I mitt hode får jeg Gøteborg til å bli bedre for 8 åringen en London.
London blir mere et valg som passer bedre for mammaen en barnet.
Sånn med utgangspunkt i de forslag som har kommet.

Gammel 18-04-10, 09:18   #9
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

København er også utrolig fin å reise til med barn. Hyggelig å ta båten nedover og flotte museer, særlig vitenskapsmuseet med masser av ting å prøve ut, Tivoli og Zoologisk have.

Gammel 18-04-10, 10:08   #10
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi hadde med oss minstemor på 8 år til London i vinter (eldste på 11 var også med). Stor suksess! Ungene lurer bare på når vi skal tilbake

Gammel 18-04-10, 10:10   #11
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Paris er fantastisk for barn, det er ihvertfall vår erfaring.
Både i selve byen, og med en tur til Eurodisney. Lærlingen er jo litt mindre enn din, men han husker selve byen med minst like stor glede som Eurodisney. Vi rakk ikke over så mye, men Eiffeltårnet, plassen rundt med gateartister, baguettfrokost ved Seinen, de spesielle broene og parkene som passer så godt for barn.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 10:18   #12
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Hvorfor det? Hva gjør Gøteborg bedre, bortsett fra Liseberg, som ikke var et primærønske?

London er supert for barn, masse spennende å se. Edinburgh er også fint.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 10:20   #13
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Støtter også forslaget om London. Ypperlig by for barn, og ikke noe problem å velge barnevennlige aktiviteter som de voksne også vil ha glede av.

Gammel 18-04-10, 10:22   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal snart til London med vår åtte år gamle gutt, og var i Paris med han i vinterferien. Han hadde det helt strålende og så masse spennende, selv uten EuroDisney. Vi var en hel dag på et veldig fint teknisk museum. Åtte år er en veldig bra alder for en nesten hvilken som helst storby.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 10:46   #15
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Åtte år er en veldig bra alder for en nesten hvilken som helst storby.

Jeg tiper Maximillia har ganske rett i dette, og at når der ehar valgt dere et reisemål vil dere oppdage mye spennende og morsomt gjennom forberedelsene. Anbefaler likevel spesielt en av disse: Amsterdam, Paris, København, London, Berlin.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 11:53   #16
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Stockholm. Junibacken, Gröna lund, Skansen, is, parker, museer, kafeer, Heron City (utenfor byen i Kungens Kurva), Gamla Stan , osv.

I blandt lengter jeg faktisk tilbake. (Jeg bodde der i halvannet år.) Vurderer å ta med Mannen for romlemantisk weekend en gang, eller jentetur med syvåringen.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 12:13   #17
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Mange flotte forslag. Paris og teknisk museum der er også bra, kanskje dere har rett i at storbyer som fenomen er bra i den aldersgruppen... Roma har ikke jeg vært i, men det er ikke nødvendigvis noe minus.

Gammel 18-04-10, 12:24   #18
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Hva baserer du det på?
http://www.visitlondon.com/people/family/
http://golondon.about.com/od/londonw..._with_Kids.htm
http://www.timeout.com/london/kids/
http://www.londonforkids.net/
http://www.londontoolkit.com/whattodo/kids.htm
http://www.londonpass.com/childrensLondon.asp
http://www.londonchildrensmuseum.ca/
http://www.woodlands-junior.kent.sch...ons/london.htm

I tillegg har man både Legoland og fornøyelsesparker et par timer utenfor og det går tog og buss både frem og tilbake.

Gammel 18-04-10, 12:32   #19
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Hvis det var jeg og min jente som skulle på tur tror jeg at jeg hadde valgt københavn.

Synes det er en veldig koselig by med tilbud både for store og små. London er sikkert også fint, men synes avstandene er mer barnevennlige i København. Tror kanskje at masse reising med undergrunnen, busser hit og dit hadde gjort at jeg ble veldig sliten og matt.

Jeg hadde sikkert tatt båten til Køben, en eller to overnattinger på hotell og så båten tilbake. Minste motstands vei.

Gammel 18-04-10, 13:15   #20
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min åtteåring hadde elsket London, Gøteborg, Praha, Roma og ja.. det aller meste tror jeg. Han er nysgjerrig på det meste.

Jeg tenker kanskje på å ta ham med en tur til København alene. Der er det mye å finne på for åtteåringer. Han har en drøm om å komme på Tycho Brahes planetarium, som visstnok skal være kjempebra. :http://www.tycho.dk/front Der er det Imax-kino med verdensromfilmer og mye annet å finne på. Det er også spennende for en del barn i den alderen å gå på Glyptoteket og se på de egyptiske mumiene.

Tivoli i Køben er jo også et flott sted for voksne og barn, veldig stemningsfullt og fint sammenlignet med styrete sommerland.

Jeg tror at de fleste storbyer vil ha fine ting å finne på med en åtteåring.

Jeg ville ikke tatt åtteåringen med til Riga når jeg tenker meg om. Det var et perfekt sted å reise på kjærestetur, men jeg synes ikke det virket som et særlig spennende sted å være for barn.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:59.