|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
www.bomulls.no
|
![]() Hva er det som spirer og gror i hagen min?Vi opplever nå vår første vår, og siden kommende sommer og høst i huset vårt og i den anledning er det jo veldig spennende med alt det som titter frem, spirer og gror
![]() |
#2 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hva er det som spirer og gror i hagen min?Dette treet, hvis jeg kan kalle det det, vokser langs en solrik fjellvegg:
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 20-04-10 kl 17:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hva er det som spirer og gror i hagen min?Begge til venstre vet jeg hva er, tror jeg, men den til høyre da, med granbarlignende grener?
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 20-04-10 kl 17:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hva er det som spirer og gror i hagen min?Røttene/knollene ligger "oppå" jorden og minner om ingerfærrot, kanskje du vet hva det er?
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 20-04-10 kl 17:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva er det som spirer og gror i hagen min?Ugress! :taler kun av egen erfaring:
![]() |
#6 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Hva er det som spirer og gror i hagen min?Hvis du tilfeldigvis bor nær Oslo, kan jeg anbefale å ta en tur innom Botanisk hage. Der spirer og gror det for tiden, og fordelen er at det står navneskilt i bedene.
![]() |
#7 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hva er det som spirer og gror i hagen min?
Jeg holder på med opplastingen i dette øyeblikk ...men ting tar tid!
Jeg bor 32 mil fra Oslo, så der kommer jeg litt til kort dessverre!!
![]() |
#8 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hva er det som spirer og gror i hagen min?Den øverste ligner på det vesenet som svigermor har på endeveggen på huset sitt og som jeg gjerne knerter når vi flytter dit. Vokser som et uvær og sprenger seg innimellom treverket på huset (er mur opp til der taket begynner og panel resten). Aner ikke hva det heter, da må jeg spørre svigermor
![]() |
![]() |
#9 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Hva er det som spirer og gror i hagen min?Den øverste ser ut som en klatrehortensia. De kan, som forrige taler sier, være litt ugreie mot hus og treverk. Men opp langs en mur er de perfekte. Dekker bra, tåler skygge, får store, gulhvite blomsterskjermer om sommeren.
![]() |
#11 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Hva er det som spirer og gror i hagen min?De blå heter forresten scilla, og er en løkblomst. Det kan godt være pion det i midten. I så falll er den sikkert ganske gammel siden den er så stor, og har tydeligvis trivdes godt. Det blir nok veldig spennende å se når den blomstrer!
![]() |
#12 |
bits and pieces
|
Jepp, ser av bildene at det er en sånn svigermor har ja. Og ja den dekker bra og er fin, men som sagt ikke så snill med treverket og hennes bør klippes 3-4 ganger i løpet av sesongen. Ser at det allerede er på tide.
![]() |
![]() |
#13 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig - heldige deg i så fall. Jeg ønsker meg peoner!
![]() |
#14 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hva er det som spirer og gror i hagen min?Sånn, nå er det meste av bilder på plass ...jeg datt selvsagt av nett og måtte starte en del lasting på nytt!
![]() |
#15 |
www.bomulls.no
|
Jaaaa!! Det er klatrehortensia, helt sikkert ...jeg har nettopp stått og klippet vekk de visne blomstene som så ut som gigantiske hundekjeksblomster!
![]() |
#17 |
godtemonster
Jepp, ut fra bildet ser det ut til at det er disse. De har fine rosa blomster om våren, det skal de ha.
![]() |
#18 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva er det som spirer og gror i hagen min?Enig ang. klatrehortensia, den har jeg selv, og den ser akkurat lik ut nå. Den nederste er vel en slags spirea?
![]() |
#19 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva er det som spirer og gror i hagen min?Når man er enig med Bauche, har man rett. :gammelt jungelord:
![]() |
#20 |
godtemonster
![]() |
|
|