|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() FiskekakerFiskekaker er topp her hos oss. Vi varmar dei på panne, og har kokte poteter og mengder stekt løk til. Masse løk. Og remulade. Som barn fekk eg fiskekaker varma i Brun saus, og eg syns det var vemmelig :URk: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
geskjeftig
|
![]() Sv: FiskekakerDe blir ikke servert. Luftslottmannen hater fiskekaker.
![]() |
#4 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: FiskekakerSpør om han fekk dei i Brun saus som barn. Eg hata det også |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: FiskekakerVi bruker fiskekakene i brun saus med poteter og kokt gulrot. I tillegg står det rødbeter og tyttebærsyltetøy på bordet for den som liker det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
*_*
|
![]() Sv: FiskekakerVi spiser på brødskive, i hamburgerbrød eller med poteter, salat og dillrømme til. Alltid stekt i panna. Ofte er de laget selv, fra bunnen av, med masse, masse løk i.
![]() |
![]() |
#7 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: FiskekakerI hvit saus med kokte poteter og grønnsaker til. Eller i skjell.
![]() |
#8 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: FiskekakerVarmet på panne og lagt på brødskive.
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: FiskekakerVarierer ganske mykje her i huset. Er da varme kjøpt hos fiskehandler, vert dei servert i ein serviett.
![]() |
#10 |
By the Sea
|
![]() Sv: FiskekakerJeg fikk fiskekaker med brun saus, poteter og revet gulrot som barn, og jeg elsket det.
![]() |
#11 |
![]() Sv: Fiskekaker
Fiskekaker i hvit saus og i skjell? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Jeg tenkte egentlig på fiskepudding og fiskeboller...
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: FiskekakerRema/ Erlings grove fiskekaker "blåses opp" på 200 grader varmluft i 15 min. Fiskekakene blir så utrolig mye bedre på denne måten enn ved pannesteking eller sausvarming syns jeg. Typisk tilbehør hos oss er hjemmelaget potetmos og enten dampede gulrøtter+brokkoli, eller kun revne gulrøtter. Avogtil lager jeg brun saus til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: FiskekakerVi spiser bare bestefars hjemmelagde fiskekaker/fiskepudding og da spiser vi de enten med potet og råkost eller på brødskive. Alltid stekt først. Best i verden! |
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: FiskekakerVi spiser som regel fiskekaer med kokte poteter, raspet gulrot, rømme og smeltet smør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Tittel og tittel....
|
Sånn ca sånn her også. I tillegg til at jeg også bruker hamburgerbrød.
![]() |
#18 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: FiskekakerVi varmer de i ovnen og har ofte hjemmelaget potetmos, stekt løk og kokte grønnsaker til. Akkurat nå er det dårlig med potetmos i skyfriheimen, siden jeg for 3. gang på et halvt år har greid å kaste potetskrelleren i søpla sammen med potetskrellet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: FiskekakerVi lager som regel fiskekakene selv og spiser de da rett etter at de er stekt. Alternativt fryses de ned og varmes opp i pannen i litt smør. Serveres med kokte poteter og råkostsalat og remulade. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: FiskekakerPå skive/rundstykker, bare varme i hånda (det må selvsagt være ordentlige, saftige stoore fiskekaker, helst sånne steinbit med løk/hvitløk i), eller i brun saus, med poteter og grønnsaker. Mannen er ikke begeistret for fiskekaker, fiskepudding og alt sånt, så det er sjelden vi har det da.
![]() |
|
|