|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
|
![]() Hvor raskt kan man kjøre til sydspissen av Frankrike?Jeg minnes at korteste reisetiden jeg har hatt med bil ned dit var to og et halvt døgn-ish, men det var familiegreie med masse pauser og sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Hvor raskt kan man kjøre til sydspissen av Frankrike?Ja, det kommer jo litt an på hvor langt sør i F, hvor lenge du kan kjøre, hvor fort bilen går etc. Litt over 24 t med effektiv kjøring burde kunne gå. Hva med tog? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor raskt kan man kjøre til sydspissen av Frankrike?Mannen skal kjøre til ca Nice i sommer mens vi tar flyet, så sitter vi på hjem igjen. Han har beregnet å reise en torsdag og være framme på lørdag, han tror ca 24 timer effektive kjøretimer.
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Hvor raskt kan man kjøre til sydspissen av Frankrike?Jeg begynte nemlig å tenke på at hvis jeg kjører fort ned, så kan jeg ta med barna opp igjen og heller sette av noen dager til det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Hvor raskt kan man kjøre til sydspissen av Frankrike? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor raskt kan man kjøre til sydspissen av Frankrike?Jeg har kommet meg fra Fredrikshavn til ca. en time nord for Avignon på 19 timer. Da var det bare pauser for å fylle bensin.
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor raskt kan man kjøre til sydspissen av Frankrike?Jeg ville beregnet et døgn pluss litt. Men det er min-stil-kjøremønster-beregning - dog med innlagte røykepauser til husets herre. Også avhenger det en del av tysk veiarbeid. Men om du starter her på morgenen så er du i Tyskland på kvelden/ettermiddagen. Da bør du greie Tyskland i løpet av natta. Så må du stoppe og sove noen timer i løpet av sør i Tyskland eller nord i Sveits syns jeg. Dernest er det full rulle gjennom Sveits, Østerrike, Italia og opp til Nice igjen. |
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor raskt kan man kjøre til sydspissen av Frankrike?To og et halvt døgn er det vi bruker når vi spanderer en dag med besøk hos en venn på veien, forresten. |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Hvor raskt kan man kjøre til sydspissen av Frankrike?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Takk, Smilefjes, fikk mannen til å lese dette, godt med tips.
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Hvor raskt kan man kjøre til sydspissen av Frankrike?Hvis dette blir noe av skal jeg dog utnytte gleden av å ikke ha min far i bilen, og tisse når jeg vil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
|
|