|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Tog Oslo-Hamburg?Vi skal på besøk til familie i Nord-Tyskland (i nærheten av Hamburg) om noen uker. Vi har ikke lyst til å fly siden vi gjør det relativt ofte. Denne gangen har vi rett og slett lyst til å kjøre tog nedover. Er det praktisk mulig å få til i forhold til togbytter osv? Jeg har tidligere tatt toget relativt ofte mellom Oslo og Hamburg for noen år siden. Den gangen var det tog fra Oslo til Gøteborg, og deretter fra Gøteborg til Hamburg. Men jeg sjekket med NSB i fjor høst og fikk da beskjed om at dette ikke var mulig lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Tog Oslo-Hamburg?Jeg sjekket paa siden til Die Bahn (tyske jernbanen) for en tilfeldig dato, og fikk ikke opp noen muligheten med mindre enn to togbytter, bytte i Göteborg og i Köbenhavn med ca. en times venting i Göteborg og 10 minutter i Köbenhavn. De har den siden paa engelsk og den er veldig bra og oversiktlig. Her er link: http://www.bahn.de/i/view/overseas/en/index.shtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Sv: Tog Oslo-Hamburg?Jeg tror jeg ringer DB og spør de, jeg. Det pleier å være lettere å få svar hos de enn hos NSB. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Tog Oslo-Hamburg?Er det togstasjon i Kiel? Ville heller tatt båten dit fra Oslo og så tog derfra. Kanskje det toget går direkte til Hamburg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Sv: Tog Oslo-Hamburg?Jada, det går tog fra Kiel og i mange retninger. Men vi vil ikke ta båt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|