Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Biff utgått på dato

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-10, 19:46   #1
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Biff utgått på dato

Hvor lenge over datostemplingen ville du vurdert å bruke biffen, hvis den har ligget kaldt i kjøleskapet hele tiden?

Og, hvis du vurderer å bruke biffen, hvordan ser du at den er brukende eller om den er dårlig? Lukter det surt, eller er slimete går den jo i bosset, men hvis den ser normal ut og lukter normalt så bruker man den?

Jeg har gammel biff, og tror jeg ligger tynt an hos mannen om jeg kaster den.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 19:49   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Biff utgått på dato.

Kjøtt blir bedre og mørere jo lengre det ligger. Så lenge det lukter greit ville jeg brukt.

Gammel 22-04-10, 19:50   #3
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Signerer Sitron.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 19:51   #4
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Enig med Sitronen.

Gammel 22-04-10, 19:54   #5
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Aha. Da forsøker jeg i morgen. Den ser ok ut i pakken iallefall.

Gammel 22-04-10, 19:56   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Biff utgått på dato

Et års tid over ville definitivt blitt kastet. En måned også.

Men noen dager ville blitt sjekket når det er biff.

Melk derimot - ikke.

Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 19:59   #7
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

bare lukt på det.

Gammel 22-04-10, 19:59   #8
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Enig med Sitron

Gammel 22-04-10, 19:59   #9
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Et års tid over ville definitivt blitt kastet. En måned også.

Men noen dager ville blitt sjekket når det er biff.

Melk derimot - ikke.

Et par uker da?

Han jeg er gift med drikker melk som er 14 dager + over datoen også. Trenger jeg si at vi har bittelitt forskjellinge meninger om dette?

Gammel 22-04-10, 20:02   #10
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Et par uker da?

Så lenge den ikke lukter surt og har mystisk konsstens er den spiselig, mener jeg.
Den skal ikke ha et hint av surt altså.

Gammel 22-04-10, 20:07   #11
Anuk

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lukter den bra og ser bra ut, ja da er den bra.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 20:12   #12
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du vil merke det på lukten. Kjøttet vil også bli sleipt. Tro meg, du merker fort om du ikke bør bruke det!

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 20:13   #13
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Datostempling er bare blekk. Jeg lukter på ting og ser etter om det ser bra ut. Gjør det dét ser jeg ingen grunn til å kaste mat bare fordi det står en dato på pakka. Sånn luksus synes jeg ingen kan unne seg.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 20:26   #14
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden kjøtt hos oss aldri kommer med datostempling så slipper vi jo å forholde oss til sånt
Og man lukter FORT om kjøttet er uspiselig altså! Særlig om det er litt blod i bunnen, det surner før kjøttet. Helt kjøtt som biff holder dessuten en god del lenger enn feks kjøttdeig.
Og blir bare bedre med tiden. Lammene her henger i 14 dager før vi deler ned og fryser

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 20:31   #15
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg har ein svigerfar som nektar å ete kjøtt som ikkje har gått ut på dato Han kjøper og lagrar det, til det er gått ut.

Unntaket er sjølvsagt kjøttdeig.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 20:32   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Datostempling er bare blekk. Jeg lukter på ting og ser etter om det ser bra ut. Gjør det dét ser jeg ingen grunn til å kaste mat bare fordi det står en dato på pakka. Sånn luksus synes jeg ingen kan unne seg.

SÅ enig! Og SF, melk holder seg ofte mange dager over dato om kartongen er uåpnet. Jeg har åpnet melk som har gått 5-6 dager over dato, den har vært helt som ny. Men da har jeg brukt den fort opp altså, når den først har vært åpnet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:12.