|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
tankefull
|
![]() Biff utgått på datoHvor lenge over datostemplingen ville du vurdert å bruke biffen, hvis den har ligget kaldt i kjøleskapet hele tiden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Biff utgått på dato.Kjøtt blir bedre og mørere jo lengre det ligger. Så lenge det lukter greit ville jeg brukt.
![]() |
#4 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Biff utgått på dato.Enig med Sitronen.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Biff utgått på datoEt års tid over ville definitivt blitt kastet. En måned også. |
![]() |
![]() |
#7 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Biff utgått på datobare lukt på det.
![]() |
#9 |
tankefull
|
![]() Sv: Biff utgått på dato
Et par uker da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Biff utgått på datoLukter den bra og ser bra ut, ja da er den bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Biff utgått på datoDu vil merke det på lukten. Kjøttet vil også bli sleipt. Tro meg, du merker fort om du ikke bør bruke det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tøff
|
![]() Sv: Biff utgått på datoDatostempling er bare blekk. Jeg lukter på ting og ser etter om det ser bra ut. Gjør det dét ser jeg ingen grunn til å kaste mat bare fordi det står en dato på pakka. Sånn luksus synes jeg ingen kan unne seg.
![]() |
#14 |
can-jur
|
![]() Sv: Biff utgått på datoSiden kjøtt hos oss aldri kommer med datostempling så slipper vi jo å forholde oss til sånt
![]() |
![]() |
#15 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Biff utgått på datoEg har ein svigerfar som nektar å ete kjøtt som ikkje har gått ut på dato |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Biff utgått på dato
SÅ enig! Og SF, melk holder seg ofte mange dager over dato om kartongen er uåpnet. Jeg har åpnet melk som har gått 5-6 dager over dato, den har vært helt som ny. Men da har jeg brukt den fort opp altså, når den først har vært åpnet.
![]() |
|
|