Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Jeg undres (matinntak)

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-10, 23:01   #1
Left
Passiv

Standard

Jeg undres (matinntak)

Hvis du f.eks skal spise Cottage Cheese fordi du er sulten, hvor mye spiser du da?

Er jeg sulten, så er det bare såvidt jeg klarer å la være å spise selve plastboksen etter å ha inntatt innholdet.
Ser at andre spiser en halv boks? Hva er det for store, sterke jenter?!

Eller er det jeg som er glupsk?

Hvor mange brødskiver spiser du hvis du er skikkelig sulten?

Et lite knekkebrød med litt ost på? Det er jo bare til å erte opp folk med.

Det hadde vært fint å ha magesekk på størrelse med en valnøtt.

Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 23:04   #2
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg undres...

Hvis jeg er så sulten så spisr jeg aldri CC. For det gir meg ingenting. Jeg spiser 2 egg 1 tomat og kanskje 2 spiseskje rømme hvis jeg er kjempe kjempe sulten. Ingen brødskiver eller knekkebrød. Magen min er stor og god og tarmene er uendelig lang virker det som.

Magesekk i str valnøtt? Uff hvordan skal man da nyte all den gode lavkarbo maten da?

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 23:06   #3
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vert ikkje magesekken mindre viss ein et mindre? Ergo må ein vel svelte litt før ein kan klare seg på mindre... Og no befinn eg meg laaaangt inne på eit område eg absolutt ikkje har peiling på!

Har for øvrig aldri ete cc når eg har vore svolten, så akkurat det kan eg ikkje svare på. Viss du derimot vil vite litt om kor mykje sjokolade og pottis eg kan setje til livs når hungeren herjar, er det berre å gi beskjed!

Gammel 22-04-10, 23:10   #4
Left
Passiv

Standard

Men to kokte egg og en tomat? Som det eneste i et måltid? Da har man ikke særlig stor mage

Hadde jeg fått to tynne brødskiver under de eggene, så hadde det begynt å hjelpe.

Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 23:13   #5
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Glemte å skrive jeg må ha enten olje eller smør. Så fett hjelper veldig på.

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 23:16   #6
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir mett av en halv boks CC med banan, kanel og kardemomme. Skal jeg spise bare egg må jeg minst ha 4 for å bli like mett. To brødskiver må også til for å bli mett. Eller 4 ryvita.

Gammel 22-04-10, 23:19   #7
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg blir mett av en halv boks CC med banan, kanel og kardemomme. Skal jeg spise bare egg må jeg minst ha 4 for å bli like mett. To brødskiver må også til for å bli mett. Eller 4 ryvita.

Med banan hadde jeg blitt mett også, men bare cc med litt syltetøy på - da må hele boksen til pers. Men da er jeg mett også altså.

Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 23:19   #8
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg undres ...

Jeg blir mett av to brødskiver eller to knekkebrød. Vanligvis. Hvis jeg nettopp har trent, eller det har gått veldig lenge siden sist måltid, må jeg ha mer mat.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 23:24   #9
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er to ss cc og en ss kesam + 12 mandler et måltid. Jeg er forholdsvis småspist da. Iallefall når det gjelder hverdagsmat.

Gammel 22-04-10, 23:28   #10
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Spiser boksen jeg. Da er jeg mett. For en stund :P

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 23:44   #11
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Spiser en halv boks cc med 1 banan.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 00:09   #12
Jakobine
Aktiv

Jakobine sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Jakobine er litt kul
Standard

Jeg spiser ikke cottage cheese, men kesam. Da spiser jeg gjerne en boks (eller litt mindre) med fruktbiter og litt valnøtter til. Funker fint som et måltid. Hvor mye som holder vil jo også komme an på hvor ofte man spiser.

Jakobine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 11:46   #13
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg undres

Er jeg skikkelig sulten spiser jeg 3-4 skiver med pålegg og smør.
Det som andre her oppe nevner ville for meg bare ha vært et mellommåltid.

Gammel 23-04-10, 12:25   #14
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg undres

På linje med Vito. Jeg spiser to knekkebrød eller skiver. Annet blir bare kvalmende.

Gammel 23-04-10, 12:46   #15
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg undres (matinntak)

Jeg blir så kvalm av konsistensen på CC at om jeg skal spise det klarer jeg knapt en halv boks før jeg er stappandes mett. Kesam hadde jeg heller ikke klart mer enn en halv boks, vanlig yoghurt holder i massevis med en liten boks.

Grove brødskiver spiser jeg 1-1.5
Grove knekkebrød - 2
Da blir jeg vanligvis mett.

Jeg spiser så ofte at jeg vanligvis ikke er skrubbsulten ved måltidene, bare behagelig sulten. Og drikker mye vann innimellom. Hvis jeg blir skrubbsulten kan jeg hive innpå MASSE.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 12:49   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke/spiser aldri CC. Hvis jeg er sulten, blir det vel et par knekkebrød eller et par brødskiver. Noe mer blir for kjedelig å spise - da må jeg komplettere med noe annet. Jeg er ikke så glad i brødmat.

Gammel 23-04-10, 12:53   #17
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Cottage cheese spiser jeg 1 dl av i slengen, med en teskje jordbærsyltetøy. Men mett og mett - jeg synes det er mer egnet til å døyve sulten en times tid før jeg skal spise et ordentlig måltid.

Én brødskive holder som måltid, såfremt jeg har på noe ordentlig pålegg, som f eks to skiver kokt skinke og grønnsaker. Da er jeg mett i ca 2 - 2,5 time.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 12:55   #18
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Cottage cheese spiser jeg 1 dl av i slengen, med en teskje jordbærsyltetøy. Men mett og mett - jeg synes det er mer egnet til å døyve sulten en times tid før jeg skal spise et ordentlig måltid.

Det er slik jeg tenker om et vanlig beger yoghurt, hvis det kan sammenliknes.

Gammel 23-04-10, 13:00   #19
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg undres over at det finnes mange mennesker som jevnlig spiser mengder cottage cheese. YUK!

Hva med en smoothie, salat eller et stekt kyllingbryst?

Gammel 23-04-10, 13:12   #20
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For min del tenker jeg at det blir litt feil å sammenligne brødskiver med cottage cheese, sånn når det gjelder synlig mengde og metthetsfølelse. Cottage cheese har mer proteiner enn brød, og metter mer. Det samme med kesam. Et normalt måltid for meg (eller det var før jeg sluttet med brød) er to brødskiver. Jeg blir mettere lenger av litt cottage cheese og/eller kesam med litt mandler på enn av to brødskiver.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:54.