|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Sånn passe sane
|
![]() Las Palmas?Noen som har noen gode tips? Jeg har aldri vært der og skal dit nå i slutten av mai. Tar også i mot tips som gjelder resten av Gran Canaria. Shopping spesielt.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Las Palmas?Las Palmas er bra på shopping hvis du vet hvor du skal bevege deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Sv: Las Palmas?Skal du bo i Las Palmas? Det er en del sentere rundt omkring som er verd et besøk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Las Palmas?Nei, vi skal ikke bo der. Vi skal bo helt på sydsiden av øya, så det er jo et godt stykke unna, er litt usikker på hvor store avstander det er forresten. Men det blir vel en dagstur eller to, tipper jeg.
![]() |
#5 |
![]() Sv: Las Palmas?Hva heter det der du skal bo? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Las Palmas?Jeg lurer på om det er mellom Puerto Rico og Arguineguin - altså helt på den andre siden av øya blir det vel. Er det Anfi det heter tro? Dette burde jeg vel strengt tatt visst.
![]() |
#7 |
![]() Sv: Las Palmas?Det er noe som heter Anfi del mar ja. Jeg vet hvor det er. Puerto Rico er IKKE å anbefale, det er blodharry. Maspalomas, ved Faro de Maspalomas der er det veldig fint synes jeg. Mange fine butikker, fin strandprominade og mange fine hoteller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Sv: Las Palmas?Puerto Mogan er et lite stykke videre forbi Puerto Rico og videre. Der er det veldig fint. Amadores stranda er verdt et besøk, og hvis man skal se litt dyr og sånt så anbefaler jeg Palmitos park som ligger litt inn i landet fra Maspalomas. Stedet brant ned under en brann for nesten 3 år siden, eller var det 2, i allefall er den nyoppuset og de har vel åpnet et definaruim der også. Jeg var der i sommer, da var ikke delfinene på plass. Men ellers var alt nesten som før brannen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Las Palmas?Det høres jo utrolig fint ut! Vi får vel tenke på å kjøpe oss en guidebok også, kanskje - selv om jeg nesten ikke trenger det etter alle tipsene dine.
![]() |
#11 |
![]() Sv: Las Palmas?Jeg mange guidebøker, men jeg liker best de som er delt opp etter toppsteder å besøke. Husker ikke hva de heter, mamma og pappa har lånt de. Det er lurt å ha et godt kart hvis dere skal kjøre rundt. Det er utrolig flott å kjøre rundt hele øya. Nordsiden av øya ser helt annderledes ut enn sør. Man må regne en dagstur til den runden. Det er finest å dra videre mot Puerto Rico og Mogan hvis man tar den turen. Ellers er det veldig fint å kjøre på tvers over hele øya, over fjellet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
♡
|
![]() Sv: Las Palmas?Kjøpesenteret i Vecindario er bra! Drar dere til Las Palmas kjører dere forbi.
![]() |
#15 |
![]() Sv: Las Palmas?
Ja sånn ca. Får sjekke det ut neste gang vi drar dit. I år blir det Tenerife med hele familien min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Las Palmas?Jeg/vi elsker Gran Canaria og har også vært der hvert år (-ett) siste 9 årene
![]() |
#18 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() Sv: Las Palmas?Nok en Gran Canaria-fantast melder seg herved! Jeg har sikkert vært der 100 ganger siste 20 år. Jeg tuller ikke..... Gran Canaria er topp, men dessverre et svært undervurdert reisemål av mange.
![]() |
#19 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Las Palmas?Nå nærmer det seg. Så på tide å dra frem tråden igjen. Veldig hyggelig å lese at mange liker seg på Gran Canaria, må innrømme at det er evigheter siden vi har vært på noe som ligner charter (det er forsåvidt ikke charter vi skal på, men) og jeg har mine sære fordommer. Men jeg tror dette blir veldig bra!
Las Arenas er et shoppingsenter altså? Eller en by? :må kjøpe meg guidebok:
Så bra!
![]() |
#20 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Las Palmas?
Bare for å spørre deg som da tydeligvis har peiling. Er dette det anlegget du kaller Anfi del Mar? Eller består det av flere anlegg? Vi har nemlig muligheten til å reise dit på linken, men er usikker på om det er det alle skryter av? Eller vi kan bo på dette anlegget på Amadores stranden. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|